Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Örgütlerde İş Birliği ile Değer Yaratmada “Silo Liderlik Tarzı”nın Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 3, 1502 - 1512, 31.12.2022
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1195599

Öz

Kelime anlamı itibariyle, hasat sonrasında buğday, mısır gibi bakliyatların her türlü çevresel etkiden arındırılarak uzun süre bozulmadan kalmasını, korunmasını ve depolanmasını sağlayan, uzun, silindir biçimindeki yapıya silo denilmektedir. Silolar, içlerinde bulunan tahılları korurken dış çevreyle bağlantılarının kesilmesine neden olan yapılardır. Bu yapıdan yola çıkılarak işletmelerde silo sendromu kavramı ortaya çıkmıştır. Silo sendromu ile bir örgütte bir departmanın diğer departmanlardan sanki kendisini çevreleyen görünmez bir duvar varmış gibi kopuk çalışması ve birbirleriyle etkileşim halinde olmamaları durumu ifade edilmektedir. Mevcut siloların yıkılması da oldukça zor bir iştir. Örgütlerin yapılarını yeniden tasarlamayı gerektirir ki bu durum oldukça maliyetlidir. Ancak departmanlar arası bağlantıyı sağlayabilen, farklı uzmanlık alanlarındaki çalışanları bir araya getirerek uyumlu çalışmalarına olanak sağlayacak liderler ile örgütlerde silo sendromunun üstesinden gelinmesi mümkündür. Silo liderlik, silo sendromunun örgütlerdeki bütünleşme ve iş birliği önünde yarattığı engellerin azaltılmasında oldukça etkili bir liderlik tarzı olarak değerlendirilebilir. Yine etkin silo liderler ile dijital dönüşümü başarılı bir şekilde gerçekleştirmek isteyen örgütlerde silolardan kaynaklı yapısal değişiklikler daha kolay gerçekleştirilebilir.
Bu kapsamda çalışmada silo sendromu ve liderlik konusu ele alınarak silolar arası liderlik uygulamalarından bahsedilecektir. Silolar arası liderlik teorik açıdan ele alınarak hem yabancı literatürde ele alınan konunun yerli literatüre kazandırılmasını sağlamak hem de örgütlerde başarısızlığa yol açan, inovasyon için engel teşkil eden silolar ile nasıl başa çıkılabileceğine dair yöneticilere, karar vericilere yol göstermek amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Altınay, A., Mercan N., Aksanvar, Y. ve Sert, S. (2012). İşletme körlüğü, silo sendromu ve çözüm önerisi olarak örgütsel zeka. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 13-19.
  • AME Study Group on Functional Organization (1988). Organizational renewal—tearing down the functional silos, Target, 4-14. https://www.ame.org/sites/default/files/target_articles/88q2a1.pdf.
  • Bannister, F. (2001). Dismantling the silos: extracting new value from IT investments in public administration, Information Systems Journal (2001) 11, 65–84.
  • Bianca, A. (2020, 11 Haziran). What do silos mean in business culture?, Erişim adresi https://yourbusiness.azcentral.com/silos-mean-business-culture-3448.html.
  • Briody, E.K. and Erickson, K.C. (2014). Success despite the Silos: System-wide ınnovation and collaboration, International Journal of Business Anthropology, ??
  • Bundred, S. (2006). Solutions to Silos: Joining up knowledge, Public Money and Management, 26(2), 125-130.
  • Caley, N. (2018). Breaking down silos or in the least, getting them to bend!, Erişim adresi https://iofmmstatic.s3.amazonaws.com/uploads/sites/4/2018/11/Breaking-Down-Silos.pdf.
  • Cash, J.I., Earl, M.J. and Morison. R. (2008). Teaming up to crack innovation and enterprise İntegration, Harvard Business Review, November, 1-11.
  • Cilliers, F. and Greyvenstein, H. (2012). The impact of silo mentality on team identity:An organisational case study. SA Journal of Industrial Psychology/SA Tydskrif vir Bedryfsielkunde, 38(2), 1-9.
  • Contu, A. and Willmott, H. (2003). Re-Embedding Situatedness: The Importance of Power Relations in Learning Theory. Organization Science, 14(3), 283-296. DOI: 10.1287/orsc.14.3.283.15167.
  • DeAngelis, S. (2013). Silos are Bad for Business. Erişim adresi https://www.enterrasolutions.com/blog/silos-are-bad-for-business/, 13 September 2013.
  • Diamond, M., Allcorn, S. and Stein, H. (2004). The surface of organizational boundaries: a view from psychoanalytic object relations theory, Human Relations, 37(1), 31-51.
  • Ensor, P.S. (1988). The Functional Silo Syndrome. Target, Spring 1988,16 (one page overview).
  • Forsten-Astikainen, R., Hurmelinna-Laukkanen. P, Lämsä, T., Heilmann, P. and Hyrkäs, E. (2017). Dealing with organizational silos with communities of practice and human resource management. Journal of Workplace Learning, 29(6): 473-489.
  • Galoppin, L. (2014). The wisdom of silos. Erişim adresi http://www.reply-mc.com/2014/06/29/the-wisdom-of-silos/, 29 June 2014.
  • Gleeson, B. (2017). 5 Ways to destroy the pesky silos in your organization. Erişim adresi https://www.inc.com/brent-gleeson/5-ways-to-destroy-the-pesky-silos-in-your-organization.html.
  • Gürçay, G. (2019). Örgütsel körlük, silo sendromu ve örgüt iklimi ilişkisi: İnşaat sektöründe bir araştırma. İstanbul Gelişim Üniversitesi Doktora Tezi, İstanbul.
  • Greenberg, J. and Baron, R.A. (2003). Behavior in organizations. (8th edn.). Thousand Oaks: Upper Saddle River.
  • Gyrd-Jones, R. I., Helm, C. and Munk, J. (2013). Exploring the impact of silos in achieving brand orientation. Journal of Marketing Management, 29(9), 1056-1078
  • Hirsch, J. (2018, 23 February). Don’t break down silos, bend them. Erişim adresi https://www.tlnt.com/dont-break-down-silos-bend-them/.
  • Mengi, B.T. ve Özgül, B. (2018). İşletme körlüğü ve çözüm önerisi olarak güvenilir danışman “iç denetim”. Muhasebe ve Denetime Bakış, 54: 125-128.
  • Mohapeloa, T. (2017). Effects of silo mentality on corporate ITC‘s business model. PICBE Proceedings of the 11th International Conference on Business Excellence, 1009-1019.
  • Lannom, J. (2016). People first in action: the cure for silo sickness. Erişim adresi https://thinkpeoplefirst.com/wp-content/uploads/2016/08/People-First-In-Action-The-Cure-For-Silo-Sickness-White-Paper.pdf.
  • Lencioni, P. (2006). Silos, Politics and Turf Wars, San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Ribeiro, F., Giacoman, A. and Trantham, M. (2016). Dealing with market disruption-Seven strategies for breaking down silos ,Strategy& www.strategyand.pwc.com.
  • Sadowsky, J. (2014). Silos and systems thinking. Erişim adresi http://www.johnsadowsky.com/silos-and-systems-thinking/.
  • Serrat, O. (2017). Bridging organizational silos, Knowledge Solutions. Asian Development Bank pp.711-716.
  • Sessoms, G. (2020, 11 Haziran). What are organizational silos?, Erişim adresi https://yourbusiness.azcentral.com/organizational-silos-8237.html.
  • Sullivan, L. (2012). What to do with all that data?, MediaPost, 14 March 2012.
  • Syverson, C. (2011). What determines productivity?. Journal of Economic literature, 49(2), 326-365.
  • Thomas, J.A. and Hern, G. (2006). The organization and architecture of innovation: managing the flow of technology, Burlington, MA: Elsever.
  • Vermeulen, F., Puranam, P. and Gulati, R. (2010). Change for change’s sake. Harvard Business Review, June, 71-76.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnci Fatma Doğan 0000-0002-9749-2878

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğan, İ. F. (2022). Örgütlerde İş Birliği ile Değer Yaratmada “Silo Liderlik Tarzı”nın Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 1502-1512. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1195599

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.