Araştırmanın amacı sosyal medyadaki etkileyicilerin algılanan popülerliği, uzmanlığı, güvenilirliği ile takipçilerin homofili tutumu, para-sosyal etkileşimi ve bir ürünü satın alma niyeti arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici tarama modeli kullanılmıştır. Literatür taraması çerçevesinde değişkenler arasındaki ilişkiyi gösteren bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemiyle 390 kişiden online (çevirimiçi) anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Tüm değişkenler arasında olası neden ile sonuç ilişkileri yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ilk olarak; etkileyiciler ile takipçiler arasındaki homofoli, takipçilerin satın alma niyetini olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilediği bulgulanmıştır. İkinci olarak, etkileyiciler ve takipçileri arasındaki homofoli, takipçilerin algıladığı popülerliği pozitif yönde etkilediği tespit edildi. Üçüncü olarak, etkileyicilerin uzmanlığı, takipçilerin algıladığı güvenilirliği pozitif yönde etkilediği ortaya çıkarılmıştır. Tüm bu bulgualar literatürde yapılan benzer çalışmalarla tartışılmıştır. Son olarak uygulamacılara öneriler ve gelecekte yapılması planlanan araştırmalara önerilerle araştırma son bulmuştur.
Satın Alma Niyeti Para-Sosyal Etkileşim Güvenilirlik Algılanan Popülerlik Homofili
yok
yok
yok
The research aims to reveal the relationship between the perceived popularity, specialty, and reliability of social media influencers and the homophily attitude of the followers, their money-social interaction, and the intention to buy a product. A descriptive survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. A research model was developed to show the relationship between variables within the framework of the literature review. Data were collected from 390 people by online survey method with a convenience sampling method. Possible cause and effect relationships among all variables were tested using structural equation modeling. As a result of the analysis, first of all; It has been determined that homophobia between influencers and followers positively affects the purchase intention of the followers. Second, hemophilia between influencers and followers was found to positively influence perceived popularity by followers. Third, influencers' reliability has been found to positively influence followers' perceived credibility. All these findings were discussed with similar studies in the literature. Finally, the research ended with suggestions for practitioners and suggestions for future research.
Purchace Intention Para-Social Interaction Reliability Perceived Popularity Homophily
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.