Journal of National Education is a reputable journal that is both scanned in the Scopus database and published in the Tr Index. Within the scope of the research, Journal of National Education was selected through purposive sampling method. The titles of the articles in the Journal of National Education were examined, and academic studies including the word "communication" in the title were included in the research. The research was conducted with the survey model. Data were collected through document analysis, and content analysis and bibliometric analysis methods are used to analyze the data. The 17 academic studies obtained within the sample were analyzed in terms of different parameters. In addition, network maps were created using VOSviewer software tool. As a result of the research, it was seen that all of the studies were written in Turkish and there were 27 authors in 17 academic studies. It was determined that most of the studies were written by the authors at Fırat University, the first study was written in 2006 and the most recent study was written in 2023. It was concluded that the first citation was made in 2020 and most citation were made in 2022. It was seen that the word "communication" was used intensively as a keyword in the studies, and the articles were mostly in the range of 15-20 pages. When the title distribution of the authors is examined, it is determined that the highest number of authors have the title of Assistant Professor, and these studies were mostly written with two authors. It was concluded that there is subject integrity between the articles written with the word "communication" in the titles of the articles, and that the subject of communication was addressed in different aspects in all studies written in the field of education.
Journal of National Education Communication Bibliometric Anaysis Content Analysis
Milli Eğitim dergisi hem Scopus veri tabanında taranan hem de Tr Dizin kapsamında yayım yapan saygın bir dergidir. Araştırma kapsamında amaçlı örnekleme yöntemiyle Milli Eğitim dergisi seçilmiştir. Milli Eğitim dergisinde yer alan makalelerin başlığına bakılmış, başlığın içerisinde “iletişim” kelimesi geçen akademik çalışmalar araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Doküman incelemesi ile veriler toplanmış, içerik analizi ve bibliyometrik analiz ile veriler analiz edilmiştir. Örneklem kapsamında elde edilen 17 akademik çalışma farklı parametreler açısından incelenmiştir. Ayrıca VOSviewer yazılım aracı ile ağ haritaları çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışmaların tamamının Türkçe yazıldığı, 17 akademik çalışma içerisinde 27 yazar olduğu görülmüştür. En fazla çalışmanın Fırat Üniversitesi’ndeki yazarlar tarafından yazıldığı, ilk çalışmanın 2006 yılında ve en güncel araştırmanın da 2023 yılında kaleme alındığı belirlenmiştir. Eserlere ilk atfın 2020 yılında yapıldığı, en fazla atfın ise 2022 yılında alındığı sonucuna varılmıştır. Çalışmalarda anahtar kelime olarak yoğunluklu olarak “communication” kelimesinin kullanıldığı, ayrıca en fazla 15-20 sayfa aralığında makalelerin yer aldığı görülmüştür. Yazarların ünvan dağılımlarına bakıldığında, en fazla Dr. Öğr. Üyesi ünvanına sahip yazarların olduğu ve bu çalışmaların da çoğunlukla iki yazarlı yazıldıkları belirlenmiştir. Makale başlıklarında yer alan “communication” kelimesi ile yazılan makaleler arasında konu bütünlüğünün olduğu, eğitim alanında yazılan tüm çalışmalarda iletişim konusunun farklı yönleriyle ele alındığı sonucuna varılmıştır.
İçerik Analizi Bibliyometrik Analiz İletişim Milli Eğitim Dergisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.