Amaç: Bir Fizik Tedavi
ve Rehabilitasyon Hastanesinde polikliniğe başvuran hastaların yaşam kalitesi
ve sosyo-demografik özelliklerinin sağlık hizmet algısına etkisini belirlemek
amacıyla kesitsel olarak planlanmıştır.
Yöntemler: Kesitsel
tipteki bu çalışma 15 Haziran- 15 Eylül 2019
tarihleri arası 1 aylık dönemde Fizik
Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi polikliniğine başvuran hastalardan
araştırmaya katılma kriterlerini karşılayan ve onam veren ilk 236’sı kadın,
131’i erkek olmak üzere toplam 367
hastada uygulanmıştır. Veriler hastaların sosyo-demografik özellikleri ve
memnuniyet düzeylerini ölçen yapılandırılmış form ve hastanın genel algıladığı
yaşam kalitesini ölçmek amacıyla geliştirlen Nottingham Sağlık Profili Ölçeği (NSP)
kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular:
Yaş
değerleri ile toplam memnuniyet ortalama puanları arasında pozitif yönde
istatistiksel olarak anlamlı korelasyon gözlenmiştir (r=0,215 p=0,0001). Okur-Yazar grubunun toplam memnuniyet ortalama puanları
diğer gruplarından istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunmuştur
(p=0,032, p=0,005). Hastaneyi Tavsiye Etme (+) grubunun toplam memnuniyet ortalama puanları Hastaneyi
Tavsiye Etme (-) grubundan istatistiksel olarak
derecede yüksek bulunmuştur (p=0,0001).NSP Ağrı ortalama puanları ile toplam memnuniyet ortalama puanları arasında pozitif
yönde istatistiksel olarak anlamlı korelasyon gözlenmiştir (r=0,176 p=0,001).
Sonuç: Sağlık
hizmet algısı hasta-hastane iletişiminde çok farklı faktörlerden etkilenebilir.Yaş,
eğitim düzeyi, hastaneyi tavsiye etme durumu ve ağrı varlığı çalışmamızda
ilişkili bulduğumuz önemli parametrelerdir. Sunulan hizmetin geliştirilmesinde
tüm faktörlerin detaylı bir şekilde incelenip tanımlanması yol gösterici
olacaktır.
Aim: To determine the effect of quality of life and sociodemographic characteristics of patients admitted to the outpatient clinic of a Physical Therapy and Rehabilitation Hospital on Health Service Perceptions.
Methods: This cross-sectional study was conducted on a total of 367 patients (236 female, 131 male) who met the criteria of participation in the study and applied to the policlinic at a Physical Therapy and Rehabilitation Hospital between June 15 and September 15, 2019. Data were collected using a structured form measuring the socio-demographic characteristics and satisfaction levels of the patient and Nottingham Health Profile Scale (NHP) to measure the general perceived quality of life of the patient.
Results: A statistically significant correlation was found between age values and total satisfaction mean scores (r = 0.215 p = 0.0001). Total satisfaction average scores of the literate group were found to be significantly higher than the other groups (p = 0.032, p = 0.005).The total satisfaction mean scores of the Hospital Advise (+) group were found to be statistically higher than the Hospital Advise (-) group (p = 0.0001). There was a statistically significant correlation between NHP Pain average scores and total satisfaction mean scores (p = 0.001).
Conclusion: Health service perception may be affected by many different factors in patient-hospital communication. Age, education, hospital referral status and presence of pain are important parameters that we defined in our study. In the development of the health service provided, it will be guided to examine and define all factors in detail.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 1 |