From the past to the present, businesses adapt to the conditions of the market and the age by always innovating to survive. Technology, one of the greatest developments of the age, affects all sectors, including the tourism industry and the quality of services offered. Considering the cost in this sector, it can be said that although restaurants were not very tech-savvy, in the beginning, they are now innovating with technology. One of the new applications that have been used recently in the technological sense is augmented reality, which contributes significantly to the quality of service. Augmented reality is defined as a new world created by transferring objects from the real world to a virtual environment. This application, which is expected to grow rapidly in the restaurant industry in the future, is already being used by some visionary restaurants today and there is positive feedback. This study focuses on evaluating the use of augmented reality applications in restaurants in terms of service quality. First, the use of the technology in restaurants was examined through an in-depth literature review, then four cases were discussed using case study analysis, which is one of the qualitative research methods, and an answer to the question of where augmented reality applications stand in terms of service quality was sought. It was concluded that the restaurants using the application provide a great competitive advantage in the market in terms of service quality and create loyalty between them and the restaurants and motivate the consumers.
Geçmişten bugüne işletmeler varlığını sürdürebilmek adına, daima yenilikler yaparak bulunduğu piyasanın ve çağın koşullarına uyum sağlamaktadır. Çağın en büyük gelişimlerinden biri olan teknoloji tüm sektörleri etkilediği gibi turizm endüstrisini ve sunulan hizmetlerin kalitesini de etkilemektedir. Bu alanda maliyet göz önüne alındığında restoranlar ilk olarak teknolojiyi kullanma konusuna çok sıcak bakmış olmasalar da günümüzde teknoloji ile beraber inovasyonlar yaptıklarını söylemek mümkündür. Son zamanlarda teknolojik anlamda kullanılmaya başlayan yeni uygulamalardan biri de hizmet kalitesine önemli katkılar sağlayan artırılmış gerçekliktir. Artırılmış gerçeklik gerçek dünyadaki nesnelerin sanal ortama aktarılması ile oluşturulan yeni bir dünya olarak tanımlanmaktadır. Gelecekte restoran işletmelerinde kullanım oranının önemli şekilde artması beklenen uygulama, günümüzde vizyoner bazı restoranlar tarafından kullanılmaya başlanmış, olumlu geri dönüşler alınmıştır. Bu çalışma, artırılmış gerçeklik uygulamalarının restoranlarda kullanımının hizmet kalitesi açısından değerlendirilmesine odaklanmaktadır. İlk olarak derinlemesine literatür taraması çerçevesinde restoranlarda teknolojinin kullanımı incelenmiş, daha sonra nitel araştırma yöntemlerinden biri olan örnek olay analizi ile dört adet vaka ele alınmış, artırılmış gerçeklik uygulamalarının hizmet kalitesi açısından hangi noktada olduğu sorusuna cevap aranmıştır. Uygulamayı kullanan restoranların hizmet kalitesi açısından piyasada büyük bir rekabet avantajı sağladığı ve tüketicileri motive etmenin yanında restoranlar ile aralarında sadakat yarattığı sonucuna ulaşılmıştır.
Artırılmış gerçeklik (AR) hizmet kalitesi restoranlar turizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.