This study aims at investigating the views of teachers, mothers, and children about male preschool teachers. The phenomenology, one of the qualitative research designs, is used in this study. Study group consists of six preschool teachers (three females and three males) and 12 children and their mothers selected from the classes of these teachers by using the purposeful sampling method. Data are collected through interviews with these groups and analyzed with content analysis. Children are also requested to make a drawing that reflects their thoughts about their teachers. It is determined that male teachers prefer this profession with the idea of finding a job easily. Being a male preschool teacher is evaluated by both gender of teachers as an advantage in providing discipline to children. According to the male preschool teachers, the disadvantages working in this position are that parents don’t consider preschools as educational institutions, difficulty in communicating with mothers, and the risk of abuse. In the study, it is determined that some mothers are prejudiced against male teachers at the beginning of the term, this prejudice decreases during the term, and all of the children have positive thoughts and feelings about their teachers. As a result of the research, it is concluded that all of the teachers and most of the mothers believe that preschool teaching is generalized as a female profession, but they believe that it should not be generalized in this way.
Male Preschool Teacher Female Preschool Teacher Mothers Preschool Children Preschool Education
Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimde erkek öğretmenlere ilişkin öğretmenlerin, annelerin ve çocukların görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu üç kadın, üç erkek toplam altı okul öncesi öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıflarından amaçlı örneklem yoluyla seçilmiş toplam 12 çocuk ve çocukların anneleri oluşturmaktadır. Veriler, öğretmenler, anneler ve çocuklarla gerçekleştirilen görüşmelerle toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca çocuklardan, görüşlerini daha iyi ortaya çıkarmak adına öğretmenleriyle olan ilişkilerini anlatan bir resim çizmeleri istenmiştir. Araştırmada, erkek öğretmenlerin tamamının kolay iş bulma düşüncesiyle bu mesleği tercih ettikleri tespit edilmiştir. Hem erkek hem kadın öğretmenler tarafından erkek okul öncesi öğretmeni olmak, çocuklar üzerinde disiplin sağlama konusunda bir avantaj olarak değerlendirilmiştir. Erkek öğretmenlere göre ebeveynlerin anaokulunu bir eğitim kurumu olarak görmemesi, annelerle iletişime geçme zorluğu ve istismar riski gibi durumlar bu meslekte erkek olmanın dezavantajları olarak belirlenmiştir. Araştırmada bazı annelerin dönem başında erkek öğretmenlere karşı ön yargılı olduğu, dönem içerisinde bu ön yargının azaldığı, çocukların ise tamamının öğretmenleriyle ilgili olumlu düşünce ve duygulara sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin tamamının ve annelerin çoğunun okul öncesi öğretmenliğinin bir kadın mesleği olarak genellendiğini düşündükleri, ancak genellenmemesi gerektiğine inandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Erkek Okul Öncesi Öğretmeni Kadın Okul Öncesi Öğretmeni Anneler Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklar Okul Öncesi Eğitim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanan tüm çalışmalar, kamu ve tüzel kişilerce, gerekli atıflar verilmek koşuluyla kullanıma açık olup dergide yayımlanmış çalışmaların tüm sorumluluğu yazarlarına aittir.