Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Psikiyatri Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Profesyonel Benlik Kavramı ve İletişim Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 58 - 70, 27.04.2022

Öz

Amaç: Araştırmada bir psikiyatri hastanesinde çalışmakta olan hemşirelerin profesyonel benlik kavramı ve iletişim becerileri düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte yürütülen araştırmanın evrenini Türkiye’de bulunan bir Ruh Sağlığı ve Hastalıkları hastanesinde çalışan 150 Hemşire oluştururken, çalışmaya katılmayı kabul eden 90 hemşire ise çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Envanteri (İBE) ve Hemşirelerde Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği (HPBKÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Hemşirelerin HPBKÖ’nin toplam puan ortalamasının (108.23±10.81) ve İBE toplam puan ortalamasının (156.77±9.68) olduğu belirlenmiştir. Hemşirelerin İBE ve HPBKÖ ölçeklerinin alt boyutları ve toplam puan ortalamaları karşılaştırıldığında; HPBKÖ alt boyutlarından mesleki memnuniyet alt boyutunun İBE alt boyutlarından davranışsal iletişim alt boyutu ile istatiksel olarak anlamlı pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur (r=0.244, p<0.01). HPBKÖ toplam puanı ve mesleki yetkinlik, mesleki tutum ve beceri alt boyutları ile İBE toplam puanı ve zihinsel iletişim, davranışsal iletişim alt boyutları arasında istatiksel olarak anlamlı pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur (p < 0.01). Sonuç: Psikiyatri hastanesinde çalışan hemşirelerin, PBK algılarının yüksek olduğu, iletişim becerilerinin ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akgün Şahin, Z., & Kardaş Özdemir, F. (2015). Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Journal of Academic Research in Nursing, 1(1), 1-7.
  • Başar, .G, Akın, S., & Durna, Z. (2015). Hemşirelerde ve hemşirelik öğrencilerinde problem çözme ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 125-147.
  • Bingöl, G., & Demir, A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159. https://doi.org/10.5222/J.GOZTEPETRH.2011.152
  • Çam, O., Pektaş, İ., & Bilge, A. (2007). Ebe/hemşirelere verilen ruh sağlığı ve hastalıkları eğitiminin ruhsal hastalıklara yaklaşımlarına iletişim becerilerine ve iş doyumlarına etkilerinin araştırılması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10, 3-7. https://doi.org/10.17049/AHSBD.75344 Çam, O., Yalçıner, N., Demir, B., İnce, Ş., Koçoğlu, Z., & Sağlam, B. (2018). Öğrenci hemşirelerde profesyonel benlik kavramı ve etkileyen faktörler. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 34(1), 66-78.
  • Çıtak, E.A., Avcı, S., Basmacı, Ö., & Durukan, İ. (2011). Bir üniversite hastanesinde hemşirelerin zor hasta olarak tanımladıkları hastalarla iletişim davranışlarının incelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 13(1), 35-44.
  • Deppoliti, D. (2008). Exploration how new registered nurses construct professional identity in hospitalsetting. The Journal of Continuing Education in Nursing, 39(6), 255-262. https://doi.org/10.3928/00220124-20080601-03
  • Ersanlı, K., & Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanteri: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10), 7- 12.
  • Hensel, D. (2011). Relationships among nurses' professional self-concept, health, and lifestyles. Western Journal of Nursing Research, 33(1),45-62. https://doi.org/10.1177/0193945910373754
  • Hensel, D., Middleton, M.J., & Engs, R.C.A. (2014). Cross-sectional study of drinking patterns, prelicensure nursing education, and professional ıdentity formation. Nurse Education Today, 34(5), 719-723. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2013.08.018
  • Hwang, I.J., F Lou, S.S., Han F. Cao, W.O., & Kim, P, Li. (2009). Professionalism: The Major factor influencing job satisfaction among Korean and Chinese nurses. International Nursing Review, 56(3), 313–318. https://doi.org/10.1111/j.1466-7657.2009.00710.x
  • Kantek, F., & Şimşek, B. (2017). Factors relating to professional self‐concept among nurse managers. Journal of Clinical Nursing, 26(23-24), 4293-4299. https://doi.org/10.1111/jocn.13755
  • Kaya, F., Özcan, A., & Yılmaz, M. (2013). Comparing communication and empathic ability levels of nurses with patients’ perception of nursingcare. Peak Journal of Public Health and Management, 1(1), 1-8.
  • Kaya, N., Turan, N., Alıeva Kamberova, H., Cenal, Y., Kahraman, A., & Evren, M. (2016). Hemsirelik ögrencilerinin sanat özelliklerine göre iletisim becerileri ve sosyal zekâ düzeyleri. Hemsırelıkte Egıtım ve Arastırma Dergısi, 13(1), 50-58. https://doi.org/10.5222/HEAD.2016.282
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Balcı Çelik, S., & Aydın Avcı, İ. (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi, 38(1), 49-56. https://doi.org/10.5798/diclemedj.0921.2012.04.0184
  • KyoungJa, K., KyoungHee, K., KyungWon, K., & Jung, A.K. (2010). The Impact of Nursing professionalism on the nursing performance and retention ıntention among psychiatric mental health nurses. Journal of Korean Academy of Nursing Administration, 16(3), 229-239. https://doi.org/10.11111/jkana.2010.16.3.229 Lai, C.Y. (2016). Training nursing students’ communication skills with online video peer assessment, Computers & Education, 97, 21-30. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.02.017
  • McCarthy, B., O‟Donovan, M., Twomey, A. (2008). Person-centred communication: design, implementation and evaluation of a communication skills moduleforunder-graduate nursing student – an Irish context. Contemp. Nurse, 27(2), 207-222. https://doi.org/10.5172/conu.2008.27.2.207
  • Milisen, K., Busser, T., Kayaert, A., Abraham, I., & Casterla, B.D. (2010). The evolving Professional nursing self-image of students in baccalaureate programs: A Cross-sectional survey. International journal of Nursing Studies, 47(6), 688-698. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2009.11.008
  • Mlinar, S., Tušak, M., Karpljuk, D. (2009). Self-concept in ıntensive care nurses and control group. Nursing Ethics, 16(3), 328-339. https://doi.org/10.1177/0969733009102696
  • Özbaş, D., & Buzlu, S. (2011). Geçmişten günümüze psikiyatri hemşireliği. İ.Ü.F.N. Hemşirelik Dergisi, 19(3), 187-193.
  • Parandavar, N., Rahmanian, A., & Jahromi, Z.B. (2016). A study of therelationshipbetweennurses’ professional self-conceptand Professional ethics in hospitals affiliated to Jahrom University of Medical Sciences, Iran, Global Journal of Health Science, 8(4), 82-88. https://doi.org/10.5539/gjhs.v8n4p82
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2011). Öğrenci hemşirelerde profesyonel benlik kavramı ölceği (ÖHPBKÖ): Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 27(2), 35-45.
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2012). Bir entegre eğitim programından yeni mezun olan hemşirelerin meslek ve okul eğitimine ilişkin düşünceleri ve profesyonel kimlik düzeyleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi, 20(3), 184-192
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2014). Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin profesyonel benlik gelişim düzeyleri ve etkileyen faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1), 15- 22.
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2017). Professional self-concept in nurses and related factors: A sample from Turkey. International Journal of Caring Sciences, 10(3), 1676-1684.
  • Sabancıoğulları, S., Uslu Kol, E., Arslantaş, A.T., Toğantemur, F., & Ülker, F. (2018). Hemşirelerin etik karar verme düzeyi ile profesyonel benlik kavramları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(2), 105-112.
  • Siebens, K., Casterlé, D.B., Abraham, I., Dierckx, K., Braes, T., Darras, E., Dubois, Y., Milisen, K.; representingthe BELIMAGE group.(2006). The professional self-image of nurses in belgianhospitals: A cross-sectionalquestionnairesurvey. İnternationalJournal of NursingStudies, 43, 71-82 https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2005.04.004
  • Söğüt, S., Cangöl, E., & Dinç, A. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies, 6(2), 272-280.
  • Şimşek, N., & Tel, H. (2017). Yapılandırılmış bir eğitimin sosyal hizmetler kurumu’ndan yardım almakta olan ergenlerin öfke kontrolü, atılganlık ve benlik saygısı düzeyine etkisi. Balikesir Saglik Bil Dergisi, 6(1), 22-29. https://doi.org/10.5505/bsbd.2017.86580
  • Tiryaki Şen, H., Taşkın Yılmaz, F., & Pekşen Ünüvar, Ö. (2013). Hizmet içi eğitim hemşirelerinin iletişim beceri düzeyleri. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 4(1), 13-20. https://doi.org/10.5505/phd.2013.70188
  • Townsend, M. Essentials of psychiatric mental health nursing, Philadelphia: F.A. Davis Company; 2015. s. 85.
  • Tuncer, M., & Demiralp, M. (2016). Psikiyatri kliniklerinde çalışan hemşirelerde duygusal zekâ ve iletişim becerileri ilişkisi: çok merkezli bir çalışma. TAF Prev Med Bull, 15(5), 389-395.
  • Türe Yılmaz, A., & Yıldırım, A. (2018). Yönetici hemşirelerin iletişim becerilerinin hemşirelerin iş performansına etkisi. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 4, 3057-3067.
  • Varcarolis, E. (2010). Foundations of psychiatric mental health nursing. Saunders, 156-158.
  • Xie, J., Ding, S., Wang, C., & Liu, A. (2013). An evaluation of nursing students’ communication ability during practical clinical training. Nurse Education Today, 33(8), 823–827. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2012.02.011
  • Yalçın, N., & Aştı, T. (2011). Hemşire-hasta etkileşimi. İ.Ü.F.N. Hemşirelik Dergisi, 19(1), 54-59.
  • Yazıcı Sorucuoğlu, A., & Güdücü Tüfekçi, F. (2015). Çocuk hemşirelerinde mesleki profesyonel değerler. Acıbadem Üniversitesi Saǧlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 105-109.

Investıɡatıon of Professıonal Self-concept Levels and Communıcatıon Skılls of Nurses Workınɡ ın a Psychıatrıc Hospıtal

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 58 - 70, 27.04.2022

Öz

Objective: The study was conducted with the aim of investiɡatinɡ the levels of professional self-concept and communication skills of nurses workinɡ in a psychiatric hospital.
Materials and Methods: The study population of the descriptive type research consists of 150 nurses workinɡ in a psychiatric hospital, and the study sample consists of 90 nurses who aɡreed to participate in this study. Personal Information Form to determine the demoɡraphic characteristics of the nurses, Communication Skills Inventory (CSI) and Professional Self-Concept Nursinɡ Inventory (PSCNI) were used for data collection. In the evaluation of the data, percentiles, mean scores, Pearson correlation analysis and Cronbach's alpha internal consistency test was used.
Results: Of the nurses participated in the research, the total PSCNI score averaɡe was 108.23±10.81, and the total CSI score averaɡe was 156.77±9.68. When the CSI and PSCNI total and sub-scale score averaɡes of the nurses were compared, a positive and siɡnificant correlation was found between the Professional satisfactions ub-scale of the PSCNI and behavioral communication sub-scale of the CSI (p<0.01). There was a significant positive correlation between the total PSCNI score and the Professional competence, Professional attitude and skills sub-scales and the CSI total score and mental communication and behavioral communication sub-scales (p<0.01).
Conclusion:The nurses workinɡ in a psychiatric hospital were found to have hiɡher professional self-concept perceptions and moderate communications kills. It can be stated that the communication skills of nurses are related to the hiɡh professional self-concept. It is recommended to provide pre- and post- ɡraduate traininɡ on communication skills for professionalization and communication skills in the field of psychiatric nursinɡ, and to carry out studies with larɡer samples of psychiatric nurses.
Keywords: Psychiatric Nursinɡ, professional self-concept, communication skills

Kaynakça

  • Akgün Şahin, Z., & Kardaş Özdemir, F. (2015). Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Journal of Academic Research in Nursing, 1(1), 1-7.
  • Başar, .G, Akın, S., & Durna, Z. (2015). Hemşirelerde ve hemşirelik öğrencilerinde problem çözme ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 125-147.
  • Bingöl, G., & Demir, A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159. https://doi.org/10.5222/J.GOZTEPETRH.2011.152
  • Çam, O., Pektaş, İ., & Bilge, A. (2007). Ebe/hemşirelere verilen ruh sağlığı ve hastalıkları eğitiminin ruhsal hastalıklara yaklaşımlarına iletişim becerilerine ve iş doyumlarına etkilerinin araştırılması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10, 3-7. https://doi.org/10.17049/AHSBD.75344 Çam, O., Yalçıner, N., Demir, B., İnce, Ş., Koçoğlu, Z., & Sağlam, B. (2018). Öğrenci hemşirelerde profesyonel benlik kavramı ve etkileyen faktörler. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 34(1), 66-78.
  • Çıtak, E.A., Avcı, S., Basmacı, Ö., & Durukan, İ. (2011). Bir üniversite hastanesinde hemşirelerin zor hasta olarak tanımladıkları hastalarla iletişim davranışlarının incelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 13(1), 35-44.
  • Deppoliti, D. (2008). Exploration how new registered nurses construct professional identity in hospitalsetting. The Journal of Continuing Education in Nursing, 39(6), 255-262. https://doi.org/10.3928/00220124-20080601-03
  • Ersanlı, K., & Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanteri: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10), 7- 12.
  • Hensel, D. (2011). Relationships among nurses' professional self-concept, health, and lifestyles. Western Journal of Nursing Research, 33(1),45-62. https://doi.org/10.1177/0193945910373754
  • Hensel, D., Middleton, M.J., & Engs, R.C.A. (2014). Cross-sectional study of drinking patterns, prelicensure nursing education, and professional ıdentity formation. Nurse Education Today, 34(5), 719-723. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2013.08.018
  • Hwang, I.J., F Lou, S.S., Han F. Cao, W.O., & Kim, P, Li. (2009). Professionalism: The Major factor influencing job satisfaction among Korean and Chinese nurses. International Nursing Review, 56(3), 313–318. https://doi.org/10.1111/j.1466-7657.2009.00710.x
  • Kantek, F., & Şimşek, B. (2017). Factors relating to professional self‐concept among nurse managers. Journal of Clinical Nursing, 26(23-24), 4293-4299. https://doi.org/10.1111/jocn.13755
  • Kaya, F., Özcan, A., & Yılmaz, M. (2013). Comparing communication and empathic ability levels of nurses with patients’ perception of nursingcare. Peak Journal of Public Health and Management, 1(1), 1-8.
  • Kaya, N., Turan, N., Alıeva Kamberova, H., Cenal, Y., Kahraman, A., & Evren, M. (2016). Hemsirelik ögrencilerinin sanat özelliklerine göre iletisim becerileri ve sosyal zekâ düzeyleri. Hemsırelıkte Egıtım ve Arastırma Dergısi, 13(1), 50-58. https://doi.org/10.5222/HEAD.2016.282
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Balcı Çelik, S., & Aydın Avcı, İ. (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi, 38(1), 49-56. https://doi.org/10.5798/diclemedj.0921.2012.04.0184
  • KyoungJa, K., KyoungHee, K., KyungWon, K., & Jung, A.K. (2010). The Impact of Nursing professionalism on the nursing performance and retention ıntention among psychiatric mental health nurses. Journal of Korean Academy of Nursing Administration, 16(3), 229-239. https://doi.org/10.11111/jkana.2010.16.3.229 Lai, C.Y. (2016). Training nursing students’ communication skills with online video peer assessment, Computers & Education, 97, 21-30. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.02.017
  • McCarthy, B., O‟Donovan, M., Twomey, A. (2008). Person-centred communication: design, implementation and evaluation of a communication skills moduleforunder-graduate nursing student – an Irish context. Contemp. Nurse, 27(2), 207-222. https://doi.org/10.5172/conu.2008.27.2.207
  • Milisen, K., Busser, T., Kayaert, A., Abraham, I., & Casterla, B.D. (2010). The evolving Professional nursing self-image of students in baccalaureate programs: A Cross-sectional survey. International journal of Nursing Studies, 47(6), 688-698. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2009.11.008
  • Mlinar, S., Tušak, M., Karpljuk, D. (2009). Self-concept in ıntensive care nurses and control group. Nursing Ethics, 16(3), 328-339. https://doi.org/10.1177/0969733009102696
  • Özbaş, D., & Buzlu, S. (2011). Geçmişten günümüze psikiyatri hemşireliği. İ.Ü.F.N. Hemşirelik Dergisi, 19(3), 187-193.
  • Parandavar, N., Rahmanian, A., & Jahromi, Z.B. (2016). A study of therelationshipbetweennurses’ professional self-conceptand Professional ethics in hospitals affiliated to Jahrom University of Medical Sciences, Iran, Global Journal of Health Science, 8(4), 82-88. https://doi.org/10.5539/gjhs.v8n4p82
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2011). Öğrenci hemşirelerde profesyonel benlik kavramı ölceği (ÖHPBKÖ): Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 27(2), 35-45.
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2012). Bir entegre eğitim programından yeni mezun olan hemşirelerin meslek ve okul eğitimine ilişkin düşünceleri ve profesyonel kimlik düzeyleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi, 20(3), 184-192
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2014). Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin profesyonel benlik gelişim düzeyleri ve etkileyen faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1), 15- 22.
  • Sabancıoğuları, S., & Doğan, S. (2017). Professional self-concept in nurses and related factors: A sample from Turkey. International Journal of Caring Sciences, 10(3), 1676-1684.
  • Sabancıoğulları, S., Uslu Kol, E., Arslantaş, A.T., Toğantemur, F., & Ülker, F. (2018). Hemşirelerin etik karar verme düzeyi ile profesyonel benlik kavramları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(2), 105-112.
  • Siebens, K., Casterlé, D.B., Abraham, I., Dierckx, K., Braes, T., Darras, E., Dubois, Y., Milisen, K.; representingthe BELIMAGE group.(2006). The professional self-image of nurses in belgianhospitals: A cross-sectionalquestionnairesurvey. İnternationalJournal of NursingStudies, 43, 71-82 https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2005.04.004
  • Söğüt, S., Cangöl, E., & Dinç, A. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies, 6(2), 272-280.
  • Şimşek, N., & Tel, H. (2017). Yapılandırılmış bir eğitimin sosyal hizmetler kurumu’ndan yardım almakta olan ergenlerin öfke kontrolü, atılganlık ve benlik saygısı düzeyine etkisi. Balikesir Saglik Bil Dergisi, 6(1), 22-29. https://doi.org/10.5505/bsbd.2017.86580
  • Tiryaki Şen, H., Taşkın Yılmaz, F., & Pekşen Ünüvar, Ö. (2013). Hizmet içi eğitim hemşirelerinin iletişim beceri düzeyleri. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 4(1), 13-20. https://doi.org/10.5505/phd.2013.70188
  • Townsend, M. Essentials of psychiatric mental health nursing, Philadelphia: F.A. Davis Company; 2015. s. 85.
  • Tuncer, M., & Demiralp, M. (2016). Psikiyatri kliniklerinde çalışan hemşirelerde duygusal zekâ ve iletişim becerileri ilişkisi: çok merkezli bir çalışma. TAF Prev Med Bull, 15(5), 389-395.
  • Türe Yılmaz, A., & Yıldırım, A. (2018). Yönetici hemşirelerin iletişim becerilerinin hemşirelerin iş performansına etkisi. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 4, 3057-3067.
  • Varcarolis, E. (2010). Foundations of psychiatric mental health nursing. Saunders, 156-158.
  • Xie, J., Ding, S., Wang, C., & Liu, A. (2013). An evaluation of nursing students’ communication ability during practical clinical training. Nurse Education Today, 33(8), 823–827. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2012.02.011
  • Yalçın, N., & Aştı, T. (2011). Hemşire-hasta etkileşimi. İ.Ü.F.N. Hemşirelik Dergisi, 19(1), 54-59.
  • Yazıcı Sorucuoğlu, A., & Güdücü Tüfekçi, F. (2015). Çocuk hemşirelerinde mesleki profesyonel değerler. Acıbadem Üniversitesi Saǧlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 105-109.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sibel Asi Karakaş 0000-0002-5499-2143

Hatice Polat 0000-0003-0444-3717

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 9 Ocak 2022
Kabul Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Asi Karakaş, S., & Polat, H. (2022). Bir Psikiyatri Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Profesyonel Benlik Kavramı ve İletişim Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 58-70.