Amaç: Üniversite öğrenimi gören öğrencilerin doğuma bakış açısını ve korkularını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı, kesitsel nitelikte yapılmıştır. Araştırma örneklemine araştırmaya katılmaya gönüllü 533 kız, 162 erkek öğrenci dâhil edilmiştir. Araştırma verileri Tanıtıcı Bilgi Formu ve Gebelik Öncesi Doğum Korkusu Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmada kız öğrencilerin kendi doğum hikayesini dinleme (p=0.050), doğuma eşlik etme, doğum ile ilgili video/film izleme, ders/eğitim alma, tercih edilen doğum şekli, doğumdan korkma, ağrı ile baş edebilme düşüncesi, doğum şekli kararını veren kişi (p=0.000) ile gebelik öncesi doğum korkusu puan ortalamaları arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmada erkek öğrencilerin ise kendi doğum şekli (p=0.000), kendi doğum hikâyesini dinleme (p=0.018), tercih edilen doğum şekli (p=0.000), doğumdan korkma (p=0.000), eşinin doğum ağrısıyla baş edebileceğini düşünme (p=0.007) değişkenlerine göre gruplar arasında anlamı ilişki olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Araştırmada üniversite öğrenimi gören gençlerin doğuma ilişkin korkularının nedenleri incelenmiştir. Doğum korkusunun yaş, alınan eğitim, yaşanılan yer, çevredeki kişilerin doğum hikayeleri ve sosyal medyadaki paylaşımlardan etkilendiği görülmüştür. Öğrencilerin doğum konusunda olumlu tutum geliştirebilmeleri ve doğum korkularının azaltılması için bu konudaki eksikliklerinin giderilerek doğumun fizyolojisinin anlatılaması oldukça önemli olacaktır.
Doğum doğum korkusu normal doğum sezaryen doğum fear of childbirth
Aim: It was conducted to determine the perspective and fears of university students about birth.
Materials and Methods: The research was conducted in a descriptive, cross-sectional nature. Research data were collected with Introductory Information Form and Pre-Pregnancy Fear of Birth Scale.
Results: In the research, listening to the birth story of female students (p=0.050), accompanying the birth, watching videos/movies about birth, taking lessons/training, preferred birth method, fear of childbirth, the thought of coping with pain, the person who made the birth type decision (p=0.050). p=0.000) and pre-pregnancy fear of childbirth mean scores were found to be significant. In the study, male students' own birth style (p=0.000), listening to their own birth story (p=0.018), preferred birth method (p=0.000), fear of childbirth (p=0.000) thinking that their partner can cope with labor pain (p= It was found that there was a significant relationship between the groups according to the 0.007) variables.
Conclusion: In the study, the reasons for the fear of childbirth in university students were examined. It has been observed that the fear of birth is affected by age, education received, place of residence, birth stories of people around and sharing on social media. It will be very important to explain the physiology of birth by eliminating the deficiencies in this subject so that students can develop a positive attitude about birth and reduce their fear of birth.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3 |