Amaç: Bu çalışmada hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hemşirelik uygulamalarına hazır olma durumları, hasta güvenliği yetkinliği ve hemşirelik uygulamalarına hazır olma durumları ile hasta güvenliği yetkinliği arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı bu çalışma bir devlet üniversitenin hemşirelik fakültesinden mezun olacak 163 son sınıf öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, Sosya Demografik Form, Hemşirelik Uygulamalarına Hazır Oluşluk Ölçeği ve Hasta Güvenliği Yetkinliği Öz Değerlendirme Aracı ile 15-25 Haziran 2024 tarihleri arasında çevrimiçi olarak toplanmıştır.
Bulgular: Bu çalışmada, yeni mezun olacak olan dördüncü sınıf öğrencilerinin yüksek düzeyde hemşirelik uygulamalarına hazır olduğu ve hasta güvenliği yetkinliğine sahip olduklarını belirlemiştir. Aynı zamanda, hemşirelik uygulamalarına hazır oluşluk ile hasta güvenliği yetkinliği toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır (r=0,854, p<0,001).
Sonuç: Yeni mezun olacak olan hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik uygulamalarına hazır olarak mezun olmalarının hemşirelik öğrencilerine hasta güvenliği konusunda yetkinlik kazandıracağını söyleyebilir. Bu bağlamda hemşire eğitimcilerine ve yöneticilerine önemli görevler düşmektedir.
: hemşirelik öğrencileri hemşirelik uygulamalarına hazır oluşluk hasta güvenliği yetkinliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelikte Yönetim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |