Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

Okullarda performans değerlendirmesi: Meta Analiz çalışması

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 4, 393 - 400, 20.12.2022

Öz

Okullarda performans değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu araştırmada örgütsel bağlılık, iş yükü, motivasyon, akademik başarı düzeyi arasındaki ilişkiye dayalı olarak etki büyüklüğü hesaplanması yapılmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Nicel ve biçimsel bir araştırma yöntemi olan meta analiz yöntemi önceden yapılmış çalışmaların sistematik olarak değerlendirerek sonuçlara varabilmek için kullanılan bir araştırma yöntemidir. Bu araştırmanın amacına ulaşabilmek için 2010-2020 yılları arasında Web of Science, SCOPUS, Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK) ve ulusal ve uluslararası düzeyindeki hakemli dergiler taranarak okullarda performans değerlendirmeye ilişkin nicel araştırma yöntemi ile yapılan çalışmalar araştırmaya dahil edilmiştir. Tarama sürecinde, “performans, performans değerlendirmesi, okullarda performans değerlendirmesi, performance, performance evaluation, performance evaluation in schools, performance assessment in schools” kelimeleri anahtar sözcük olarak seçilmiştir. Yayınların taranmasında ulusal ve uluslararası makaleler için WOS, SCOPUS tabanları ve hakemli dergiler, ulusal tezler için YÖK veri tabanı kullanılmıştır. Literatür incelemesi sonucunda toplam 353 araştırmaya ulaşılmıştır. Bunlardan 239 u araştırmanın sınıflandırılmasına uymadığı için araştırmaya dahil edilmemiştir. Meta-analiz çalışması kapsamına 114 araştırma dahil edilmiştir. İlişkisel olarak etki büyüklüğü hesaplanmasının hangi modele göre yapılabileceğini belirlemek için Q ve I² istatistikleri yapılmıştır. Sonuçlara göre dağılımların heterojen yapıda olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Armstrong, M. (1996). Employee reward. London: Institute of Personnel and Development (IPD) House.
  • Aktan, C. (2003). Akademik Performans Değerlendirme Sistemi (APDS) Önerisi. www.canaktan.org/egitim/universite-reform/apds-sistemi.html
  • Aydın, İ. (2018). Okullarda Denetim için ) Neden, Hürriyet, Okullarda denetim için 9 neden - Son Dakika Eğitim Haberleri (hurriyet.com.tr)
  • Aydın, M. (2013). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Bostancı, A. B. & Kayalp, D. (2011). İlköğretim Okullarında Öğretmen Performansının Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1),127-140.
  • Brown, A. (2005). Implementing Performance Management in England’s Primary Schools. International Journal of Productivity and Performance Management. ISSN:1741-0401.
  • Bruggen, A. (2015). An Empirical Investigation of the Relationship Between Workload and Performance. Management Decision, 53(10), 2377- 2389.
  • Bursalıoğlu, Z. (2013). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Darling & Hammon, L. (2010). Evaluating Teacher Effectiveness: How teacher Performance Assessments Can Measure and Improve Teaching. Washington: Center for American Progress.
  • Dermol, V. & Cater, T. (2013). The Influence of Training and Training Transfer Factors on Organisational Learning and Performance. Personnel Review, 42(3): 324-348.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, A. R. (2006). Öğretimin Denetiminde Yeni Bakış Açısı: “Sürekli Geliştirme” Temeline Dayalı Öğretimin Denetimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 275-294.
  • Filipe, M.N.M., Ferreira, F.A.F. ve Santos, S.P. (2015). A Multiple Criteria Information System for Pedagogical Evaluation and Professional Development of Teachers. Journal of the Operational Research Society, 66(11), 1769-1782.
  • Guastello, S. J. (2016). A Nonlinear Paradigm for Resilience, Workload, Performance, and Clinical Phenomena. Industrial and Organizational Psychology, 9(02), 509-516.
  • Güzel, H. ve Oral, İ. (2011). Fizik Öğretmen Adaylarının Profilleri ile Fizik Dersi Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 115-137.
  • Hunter, J. E. & Schmidt, F. L. (2004). Methods of meta-analysis: Correcting error and bias in research findings (Second Edition). Thousand Oaks: Sage Pub.
  • Kablan, Z., Topan, B. ve Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644.
  • Karasakaloğlu, N. ve Saracaloğlu, A.S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları, Akademik Benlik Tasarımları İle Başarıları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 343-362.
  • Kuntz, L., Mennicken, R., & Scholtes, S. (2011). Stress on the Ward–An Empirical Study of The Nonlinear Relationship between Organizational Workload and Service Quality (No. 277). Ruhr Economic Papers. 12 (4), 145-189.
  • Miller, B. A. (2016). Assessing Organizational Performance in Higher Education. New York: John Wiley & Sons.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2016). Öğretmen denetim rehberi. Ankara: MEB Rehberlik ve Denetim Başkanlığı Yayını.
  • Robbins, S., & Judge, T. (2007). Organizational Behavior, Pearson, New Jersey.
  • Shorten, A. & Shorten, B. (2013). What is Meta-Analysis? Evidence-Based Nursing, 16(1), 3-4.
  • Taymaz, H. (2012). Eğitim Sisteminde Teftiş. Kavramlar İlkeler Yöntemler. 9.bs. Ankara: Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Top, M., Tarcan, M., Tekingündüz, S., & Hikmet, N. (2013). An analysis of relationships among transformational leadership, job satisfaction, organizational commitment and organizational trust in two Turkish hospitals. The International journal of health planning and management, 28(3), e217-e241.
  • Turgut, T. (2011). Çalışmaya Tutkunluk: İş Yükü, Esnek Çalışma Saatleri, Yönetici Desteği ve İş-Aile Çatışması İle İlişkileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(3-4), 43-62.
  • Uçar, Y. (2005). Performans Değerlendirme ve Eğitim Kurumlarında Bir Uygulama (Yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uyargil, C. (2013). Performans Yönetimi, Bireysel Performansın Planlanması Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi. 3.bs. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Wong, C. A., & Laschinger, H. K. (2013). Authentic leadership, performance, and job satisfaction: the mediating role of empowerment. Journal of Advanced Nursing, 69(4), 947-959. Xiaoming, Y., Ma, B. J., Chang, C. L., & Shieh, C. J. (2014). Effects of Workload on Burnout and Turnover Intention of Medical Staff: A Study. Ethno Med, 8, 229-237.

Performance Evaluation in Schools: A Meta-analysis Study

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 4, 393 - 400, 20.12.2022

Öz

In this study, a size-effect estimation was carried out to determine the relevance among organizational commitment, workload, motivation, and success in school performance. A meta-analysis method, a quantitative and formal research method that aims at systematic evaluation of previous studies for the outcome, was conducted in this research.
To achieve the aim, referred journals such as Web of Science, SCOPUS, Yüksek Öğrenim Kurulu (YÖK), and National and International, published between 2010-2020, as well as the quantitative studies, were done in school performance, were scanned and findings were included in this study. The keywords in this study were, “performance, performance evaluation, performance assessment in schools, performans, performans değerlendirmesi and okullarda performans değerlendirmesi.” While scanning the publications, WOS and SCOPUS-based, referred journals, for National dissertations YÖK databases were used. 353 types of research were reached in the Literature review, 239 of which were exempted because they were not relevant to the study. 114 types of research were dealt with during the Meta-analysis process. The Q and I² statistics were referred to determine the effect-size estimation process. The distribution of the findings was found to be heterogeneous.

Kaynakça

  • Armstrong, M. (1996). Employee reward. London: Institute of Personnel and Development (IPD) House.
  • Aktan, C. (2003). Akademik Performans Değerlendirme Sistemi (APDS) Önerisi. www.canaktan.org/egitim/universite-reform/apds-sistemi.html
  • Aydın, İ. (2018). Okullarda Denetim için ) Neden, Hürriyet, Okullarda denetim için 9 neden - Son Dakika Eğitim Haberleri (hurriyet.com.tr)
  • Aydın, M. (2013). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Bostancı, A. B. & Kayalp, D. (2011). İlköğretim Okullarında Öğretmen Performansının Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1),127-140.
  • Brown, A. (2005). Implementing Performance Management in England’s Primary Schools. International Journal of Productivity and Performance Management. ISSN:1741-0401.
  • Bruggen, A. (2015). An Empirical Investigation of the Relationship Between Workload and Performance. Management Decision, 53(10), 2377- 2389.
  • Bursalıoğlu, Z. (2013). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Darling & Hammon, L. (2010). Evaluating Teacher Effectiveness: How teacher Performance Assessments Can Measure and Improve Teaching. Washington: Center for American Progress.
  • Dermol, V. & Cater, T. (2013). The Influence of Training and Training Transfer Factors on Organisational Learning and Performance. Personnel Review, 42(3): 324-348.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, A. R. (2006). Öğretimin Denetiminde Yeni Bakış Açısı: “Sürekli Geliştirme” Temeline Dayalı Öğretimin Denetimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 275-294.
  • Filipe, M.N.M., Ferreira, F.A.F. ve Santos, S.P. (2015). A Multiple Criteria Information System for Pedagogical Evaluation and Professional Development of Teachers. Journal of the Operational Research Society, 66(11), 1769-1782.
  • Guastello, S. J. (2016). A Nonlinear Paradigm for Resilience, Workload, Performance, and Clinical Phenomena. Industrial and Organizational Psychology, 9(02), 509-516.
  • Güzel, H. ve Oral, İ. (2011). Fizik Öğretmen Adaylarının Profilleri ile Fizik Dersi Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 115-137.
  • Hunter, J. E. & Schmidt, F. L. (2004). Methods of meta-analysis: Correcting error and bias in research findings (Second Edition). Thousand Oaks: Sage Pub.
  • Kablan, Z., Topan, B. ve Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644.
  • Karasakaloğlu, N. ve Saracaloğlu, A.S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları, Akademik Benlik Tasarımları İle Başarıları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 343-362.
  • Kuntz, L., Mennicken, R., & Scholtes, S. (2011). Stress on the Ward–An Empirical Study of The Nonlinear Relationship between Organizational Workload and Service Quality (No. 277). Ruhr Economic Papers. 12 (4), 145-189.
  • Miller, B. A. (2016). Assessing Organizational Performance in Higher Education. New York: John Wiley & Sons.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2016). Öğretmen denetim rehberi. Ankara: MEB Rehberlik ve Denetim Başkanlığı Yayını.
  • Robbins, S., & Judge, T. (2007). Organizational Behavior, Pearson, New Jersey.
  • Shorten, A. & Shorten, B. (2013). What is Meta-Analysis? Evidence-Based Nursing, 16(1), 3-4.
  • Taymaz, H. (2012). Eğitim Sisteminde Teftiş. Kavramlar İlkeler Yöntemler. 9.bs. Ankara: Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Top, M., Tarcan, M., Tekingündüz, S., & Hikmet, N. (2013). An analysis of relationships among transformational leadership, job satisfaction, organizational commitment and organizational trust in two Turkish hospitals. The International journal of health planning and management, 28(3), e217-e241.
  • Turgut, T. (2011). Çalışmaya Tutkunluk: İş Yükü, Esnek Çalışma Saatleri, Yönetici Desteği ve İş-Aile Çatışması İle İlişkileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(3-4), 43-62.
  • Uçar, Y. (2005). Performans Değerlendirme ve Eğitim Kurumlarında Bir Uygulama (Yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uyargil, C. (2013). Performans Yönetimi, Bireysel Performansın Planlanması Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi. 3.bs. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Wong, C. A., & Laschinger, H. K. (2013). Authentic leadership, performance, and job satisfaction: the mediating role of empowerment. Journal of Advanced Nursing, 69(4), 947-959. Xiaoming, Y., Ma, B. J., Chang, C. L., & Shieh, C. J. (2014). Effects of Workload on Burnout and Turnover Intention of Medical Staff: A Study. Ethno Med, 8, 229-237.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Psikolojisi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Fatma Köprülü 0000-0002-7233-4224

Behçet Öznacar 0000-0001-6164-1432

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2022
Kabul Tarihi 30 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Köprülü, F., & Öznacar, B. (2022). Performance Evaluation in Schools: A Meta-analysis Study. Kıbrıs Türk Psikiyatri Ve Psikoloji Dergisi, 4(4), 393-400.