The purpose of this study was to assess teacher candidates' attitudes towards School Experience I and School Experience II courses and to describe their views on these courses. School Experience Course Attitude Scale developed by Kılınç and Salman (2007), was used to collect data. Differences in students' attitude scale scores by demographic characteristics were examined by using t-test, One-way ANOVA and the Kruskal Wallis H-test. Study group were 381 students studying at Celal Bayar University, Demirci Faculty of Education, Department of Primary Education during the spring term of the 2007–2008 academic year. Findings indicated that teacher candidates' attitudes towards school experience courses are positive and there was no significant difference between male and female students in terms of attitudes. Furthermore, there was no statistically significant difference in the attitude scores by the “department”, “type of education” (Mainstream and Evening Session Education), “age”, “type of high school graduated from” and “source of the problem encountered in practicum school”. On the other hand, teacher candidates' attitudes towards school experience classes differed by “reason for selecting the department” and the perceptions of “occupational future”.
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I ve Okul Deneyimi II derslerine yönelik tutumlarını belirlemek ve bu derslere yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Veri toplama aracı olarak Kılınç ve Salman (2007) tarafından geliştirilen “Okul Deneyimi Dersleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin tutum ölçeğinden aldıkları puanların bazı demografik özelliklere göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Araştırma, Celal Bayar Üniversitesi Demirci Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde 2007–2008 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 381 öğrenciyle yürütülmüştür. Verilerin analizinde t-testi, varyans analizi ve Kruskal Wallis H-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumlarının olumlu olduğunu, erkek ve kız öğretmen adayları arasında tutum açısından önemli bir fark olmadığını ortaya koymuştur. öğretmen adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumlarının öğrenim görülen bölüm, öğrenim türü (I.öğretim ve II. öğretim), yaş, mezun olunan lise türü ve uygulama okulunda karşılaşılan problemin kaynağı değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Buna karşın öğretmen adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumları tercih nedenine ve mesleki geleceği hakkındaki düşüncesine göre değişmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 58 Sayı: 58 |