Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Meaning of Religious Education

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1-2, 7 - 23, 05.04.2020

Öz

We can easily say that where religion exists - in one way or another - it is also educated. Of course this is what happens. Because the most important means of social control of the society as well as the individual is religion. It is possible to reach out to the individual and society the belief system promised by religion and the world view through education. The fact that the truth of religion cannot be denied has been accepted as a requirement of freedom of belief and conscience to enable education of individuals to learn value judgments coming from religion and to transfer them to the following generations. Islam aims to change people's behavior within the framework of religious, belief, worship and moral principles. Education is important to ensure the continuity of religion. From this point of view, education takes an important place in the Islamic religion and shows the learning of science as one of the top of worship. It encouraged not only learning knowledge but also the sharing of knowledge as the zakat of this knowledge

Kaynakça

  • Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2004.
  • Bulut, Mehmet. “Yaygın Din Eğitimi.” Diyanet İlmi Dergi 29/3 (1993), 3-9.
  • Dam, Hasan. (2002). Yetişkinlerin Din Eğitimi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2002.
  • Kara, Mustafa. “Tekke Eğitimi ve Literatürü”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 6/12 (2008), 107-138.
  • Öcal, Mustafa. “Türkiye'de Din Eğitimi Tarihi Literatürü”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 6/12 (2008), 399-430.
  • Tosun, Cemal. Din Eğitimi Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • Yakıt, İsmail. “Çağdaş Problemler ve İnanç Buhranına Karşı Dinî Yayınlar.” I Din Şurası Tebliğ ve Müzakereleri: (1-5 Kasım 1993). 418-428. 2. Cilt, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1995.
  • Yılmaz, Hüseyin. Din Eğitimi ve Sosyal Barış. İstanbul: İnsan Yayınları, 2003.

Yaygın Din Eğitiminin Neliği

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1-2, 7 - 23, 05.04.2020

Öz

Dinin olduğu yerde -şu veya bu şekilde- onun eğitiminin de yapıldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Tabii olan da budur. Çünkü, bireyin olduğu kadar, toplumun da sosyal kontrolünü sağlayan vasıtaların en önemlisi dindir. Dinin vazettiği inanç sisteminin, dünya görüşünün fert ve topluma ulaştırılması eğitim vasıtasıyla mümkün olmaktadır. Din gerçeğinin inkâr edilememesindendir ki, onun eğitimine, fertlerin dinden gelen değer yargılarını öğrenmelerine ve bunları kendilerini izleyen kuşaklara aktarabilmelerine imkân sağlanması inanç ve vicdan hürriyetinin bir gereği olarak kabul edilmiştir. İslâm dini, inanç, ibadet ve ahlak esasları çerçevesinde insanların davranışlarını değiştirmeyi amaçlamıştır. Dinin devamlılığının sağlanabilmesi için eğitim önemlidir. Böyle bakıldığında İslâm dini içinde eğitim önemli yer alarak ilim öğrenmeyi ibadetlerin en üstünleri arasında göstermektedir. Sadece bilgi öğrenmek değil aynı zamanda bu bilginin zekâtı olarak bilginin paylaşılmasına da teşvik etmiştir.

Kaynakça

  • Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2004.
  • Bulut, Mehmet. “Yaygın Din Eğitimi.” Diyanet İlmi Dergi 29/3 (1993), 3-9.
  • Dam, Hasan. (2002). Yetişkinlerin Din Eğitimi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2002.
  • Kara, Mustafa. “Tekke Eğitimi ve Literatürü”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 6/12 (2008), 107-138.
  • Öcal, Mustafa. “Türkiye'de Din Eğitimi Tarihi Literatürü”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 6/12 (2008), 399-430.
  • Tosun, Cemal. Din Eğitimi Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • Yakıt, İsmail. “Çağdaş Problemler ve İnanç Buhranına Karşı Dinî Yayınlar.” I Din Şurası Tebliğ ve Müzakereleri: (1-5 Kasım 1993). 418-428. 2. Cilt, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1995.
  • Yılmaz, Hüseyin. Din Eğitimi ve Sosyal Barış. İstanbul: İnsan Yayınları, 2003.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aytekin Demircioğlu 0000-0003-4945-5519

Büşra Çelik

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

ISNAD Demircioğlu, Aytekin - Çelik, Büşra. “Yaygın Din Eğitiminin Neliği”. Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/1-2 (Nisan 2020), 7-23.

                                

                                    Kastamonu İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 International License (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.