Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Riley’s layers of inference diagram and its use in social studies education

Yıl 2023, , 49 - 69, 31.05.2023
https://doi.org/10.33400/kuje.1160608

Öz

Social Studies is a field of study that combines many disciplines such as History, Geography, Economics, and Politics and contains intense content with its interdisciplinary structure. Transferring these different and often intertwined disciplines to students requires different teaching tools, and graphic organizers are widely used for this purpose. When the graphic organizers used in Social Studies education in our country are examined, it is seen that there are various visual tools such as concept wheel diagram, Venn diagram, fishbone, Frayer, knowledge maps, diagnostic branched tree, and concept networks. In this context, it can be seen as an essential issue that different types of graphic organizers that can be used in Social Studies education are brought into the domestic literature and that their use in Social Studies education is encouraged. This study aims to introduce the "Inference Layers Diagram," which was developed by Claire Riley and provides a systematic framework for analyzing resources in the domestic literature and to reveal its usability in the current Social Studies Curriculum. As a result of the study in which the document analysis method was used, it was determined that Riley's inference layers diagram is a tool that encourages students to research, analyze, collaborate, and use evidence and activates them in the learning-teaching process. Also, it was seen that the diagram is related to different purpose statements and skills in the Social Studies curriculum regarding its various features and can be applied to various learning areas in the program. It is thought that the related diagram of the study will be helpful in bringing the relevant diagram to the domestic literature and encouraging its use in Social Studies education

Kaynakça

  • Alkan, V. (2020). Grafik düzenleyiciler ile sosyal bilgiler öğretimi. S. Şimşek (Ed.) içinde, Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleri için sosyal bilgiler öğretimi (ss. 123-166). Anı yayıncılık.
  • Argyrou, E. B., Izzet, V. Ertac, G., Ktorı, M. Makrıyıannı, C., Rogers, R. & Counsell, C. (2011). Learning to investigate the history of Cyprus through artefacts – A Teacher’s Guide., K&L Lithofit Ltd.
  • Azer, H. (2021). Sosyal bilgiler 7. Sınıf ders kitabı. EKOYAY Eğitim Yayıncılık.
  • Bilgiç, S. (2018). İlkokul 4. sınıf sosyal bı̇lgı̇ler derslerı̇nde kanıt temellı̇ öğrenmeye ı̇lı̇şkı̇n bı̇r eylem araştırması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Ünı̇versı̇tesı̇.
  • Counsell, C. (2004) History in practice: history and literacy in Y7: building the lesson around the text. https://www.hoddereducation.co.uk/media/Documents/History%20Community/History%20and%20Literacy%20in%20Y7/history_literacy_y7.pdf
  • Ciullo, S., Falcomata, T., & Vaughn, S. (2015). Teaching social studies to upper elementary students with learning disabilities: Graphic organizers and explicit instruction. Learning Disability Quarterly, 38(1), 15-26.
  • Çelikkaya, T. (2020). Tanılayıcı dallanmış ağaç. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi (ss. 383-410). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Doyle, C. S. (1999). The use of graphic organizers to improve comprehension of learning disabled students in social studies (Unpublished master’s research Project). Kean University. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED427313.pdf
  • Dönmez, C. & Altınkulaç, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ortaokul T.C. inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi konularının öğretiminde tarihsel kaynakların kullanımına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 923-942.
  • Dönmez, C., Yazıcı, K. & Sabancı, O. (2007). Sosyal bilgiler derslerinde grafik düzenleyicilerin kullanımının öğrencilerin akademik bilgiyi elde etmelerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (3), 437-459.
  • Eissa, M. A. (2012). The effects of advance graphic organizers strategy intervention on academic achievement, self efficacy, and motivation to learn social studies in learning disabled second year prep students. Psycho-Educational Research Reviews, 1(1), 11-21.
  • Ekici, Cevat (ed.), Gökkubbe Altında Birlikte Yaşamak, Belgelerin Diliyle Osmanlı Hoşgörüsü/ Living TogetherUnder the Same Sky Ankara: Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü, Osmanlı Arşivleri Daire Başkanlığı Yayın Nu:77, 2006.
  • Faiz, M. (2020). Bilgi Haritası. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi içinde (s. 323-348). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gallavan, N. P., & Kottler, E. (2007). Eight types of graphic organizers for empowering social studies students and teachers. The Social Studies, 98(3), 117-128. https://doi.org/10.3200/TSSS.98.3.117-128
  • Gazete haberi (1999, 20 Ağustos). Trilyonlar da gömüldü. Cumhuriyet Gazetesi, s. 13.
  • Gezer, M. & Meral, E. (2020). Kavram ağı ve kavram çarkı diyagramı. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi (ss. 129-162). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Governale, J. (1997). Improving attitudes of students toward social studies (Unpublished master’s thesis). St. Xavier University.
  • Gömeç, S. (2009) Türk destanlarına giriş. Akçağ Yayınları.
  • Gürel, D. (2020). Balık kılçığı diyagramı. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi (s. 163-192). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hall, C., Kent, S. C., McCulley, L., Davis, A., & Wanzek, J. (2013). A new look at mnemonics and graphic organizers in the secondary social studies classroom. Teaching Exceptional Children, 46, 47–55.
  • Herbst, P. S. (1995) Effect of graphic organizers on ninth-grade students' achievement in social studies.
  • https://www.proquest.com/docview/304209355?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true
  • Horvath, B. (2010). Anadolu 1913, (Çev: Tarık Demirkan), Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • İlter, İ. (2015). Sosyal bilgilerde kelime hazinesinin geliştirilmesinde frayer modelinin etkisinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 1107-1129.
  • İlter, İ. (2016). The power of graphic organizers: effects on students’ word-learning and achievement emotions in social studies. Australian Journal of Teacher Education, 41(1), 42-64.
  • Thevenot, J. (1978). 1655-1656'da türkiye (Çev. Nuray Yıldız) Tercüman Gazetesi 1001 Temel Eser.
  • Komisyon (2015) İlköğretim sosyal bilgiler 6. sınıf ders kitabı. MEB yayınları.
  • Mann, M. L. (2014). The effectiveness of graphic organizer on the comprehension of social studies content by students with disabilities (Unpublished master thesis). Marshall University.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005a). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4- 5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005b). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (6- 7. sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018) T.C. inkılap tarihi ve atatürkçülük dersi öğretim programı (ortaokul 8. sınıf). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=355
  • Öner, Ü. & Kınacı, M. K. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kanıt kullanma becerisine ilişkin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 20(78), 1155-1174.
  • Özkan, U. B. (2019). Eğitim bilimleri araştırmaları için döküman inceleme yöntemi. Pegem Akademi.
  • Riley, C. (1999). Evidential understanding, period, knowledge and the development of literacy: a practical approach to ‘layers of inference’ for key stage 3. teaching history, 97, 6.
  • Sanz, M. S. Y. (1979). Türkiye’nin dört yılı, 1552-1556. (Çev. A. Kurutluoğlu). Kervan Kitapçılık.
  • Steele, M. M. (2008). Teaching social studies to middle school students with learning problems. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 81(5), 197-200.
  • Şener, N. (2019). Ortaokul sosyal bilgiler dersinde tarihsel kanıt kullanımının öğrencilerin tutumlarına etkisi ve öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi.
  • Tan, H. D. (2006). Enhancing pedagogy and students’ historical understanding in history in Singapore schools. Nanyang Technological University. https://repository.nie.edu.sg/bitstream/10497/4120/1/CRP7_04THD_Conf06(AERA)_Tan.pdf
  • Toba, F. B. (2019) Effect of explicit instruction and graphic organizers strategies on pupils' performance in social studies in osun state elementary schools. https://ir.oauife.edu.ng/handle/123456789/6275
  • Vekiri, I. (2002). What is the value of graphical displays in learning? Educational Psychology Review, 14(3), 261-312.
  • Victoria State Goverment (VSG), (2021). Literacy teaching toolkit reading and interpreting visual resources in geography. https://www.education.vic.gov.au/school/teachers/teachingresources/discipline/english/literacy/Pages/reading-and-interpreting-visual-resources-in-geography.aspx
  • Wittman, W. (2011), Osmanlı’ ya yolculuk 1799-1800-1801, (türk ordusu ve ingiliz askeri heyeti ile birlikte küçük asya, suriye ve çöl yoluyla mısır’a yolculuk), (Çev. Belkıs Dişbudak), ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Yetişensoy, O. & Akdeniz Ş. (2021, Aralık, 20-22). Riley’ın çıkarım katmanları diyagramı ve sosyal bilgilerde kullanım örnekleri [Sözlü Sunum]. 9. Uluslaraası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu.
  • Yıldırım A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zakas, T. L., Browder, D. M., Ahlgrim-Delzell, L., & Heafner, T. (2013). Teaching social studies content to students with autism using a graphic organizer intervention. Research in Autism Spectrum Disorders, 7(9), 1075-1086. https://doi.org/10.1016/j.rasd.2013.06.001

Riley’in çıkarım katmanları diyagramı ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı

Yıl 2023, , 49 - 69, 31.05.2023
https://doi.org/10.33400/kuje.1160608

Öz

Sosyal Bilgiler, Tarih, Coğrafya, Ekonomi, Siyaset Bilimi gibi pek çok disiplini bir araya getiren, sahip olduğu disiplinlerarası yapısıyla geniş içerikleri içinde barındıran bir çalışma alanıdır. Birbirinden farklı ve çoğu zaman iç içe geçmiş bu disiplinlerin öğrencilere kazandırılması öğretimi destekleyici araçların kullanımını gerektirmekte, bu noktada grafik düzenleyicilerden yaygın şekilde yararlanılmaktadır. Ülkemizde Sosyal Bilgiler eğitiminde kullanılan grafik düzenleyiciler incelendiğinde; bunlar arasında kavram çarkı diyagramı, venn diyagramı, balık kılçığı, frayer, bilgi haritaları, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram ağları gibi çeşitli görsel araçların olduğu görülmektedir. Bu bağlamda Sosyal Bilgiler eğitiminde kullanılabilecek farklı türdeki grafik düzenleyicilerin yerli alan yazınına kazandırılması ve Sosyal Bilgiler eğitimindeki kullanımının teşvik edilmesi önemli bir husus olarak görülebilir. Bu çalışmanın amacı Claire Riley tarafından geliştirilen ve kaynakların analizine yönelik sistematik bir çerçeve sunan “Çıkarım Katmanları Diyagramını” yerli alanyazınına tanıtmak ve güncel Sosyal Bilgiler Öğretim Programı kapsamındaki kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. Doküman incelemesi yönteminin kullanıldığı çalışma sonucunda Riley’in çıkarım katmanları diyagramının öğrencileri araştırmaya, analiz etmeye, iş birliğine ve kanıt kullanmaya teşvik eden ve öğrenme-öğretme sürecinde aktif kılan bir araç olduğu belirlenmiştir. Bununla beraber diyagramın çeşitli özellikleri yönüyle Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan farklı amaç ifadeleri ve becerilerle ilişkili olduğu ve programda yer alan çeşitli öğrenme alanlarına uygulanabilir bir yapıda olduğu görülmüştür. Çalışmanın ilgili diyagramı yerli alanyazına kazandırma ve Sosyal Bilgiler eğitimindeki kullanımını teşvik etme noktasında faydalı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, V. (2020). Grafik düzenleyiciler ile sosyal bilgiler öğretimi. S. Şimşek (Ed.) içinde, Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleri için sosyal bilgiler öğretimi (ss. 123-166). Anı yayıncılık.
  • Argyrou, E. B., Izzet, V. Ertac, G., Ktorı, M. Makrıyıannı, C., Rogers, R. & Counsell, C. (2011). Learning to investigate the history of Cyprus through artefacts – A Teacher’s Guide., K&L Lithofit Ltd.
  • Azer, H. (2021). Sosyal bilgiler 7. Sınıf ders kitabı. EKOYAY Eğitim Yayıncılık.
  • Bilgiç, S. (2018). İlkokul 4. sınıf sosyal bı̇lgı̇ler derslerı̇nde kanıt temellı̇ öğrenmeye ı̇lı̇şkı̇n bı̇r eylem araştırması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Ünı̇versı̇tesı̇.
  • Counsell, C. (2004) History in practice: history and literacy in Y7: building the lesson around the text. https://www.hoddereducation.co.uk/media/Documents/History%20Community/History%20and%20Literacy%20in%20Y7/history_literacy_y7.pdf
  • Ciullo, S., Falcomata, T., & Vaughn, S. (2015). Teaching social studies to upper elementary students with learning disabilities: Graphic organizers and explicit instruction. Learning Disability Quarterly, 38(1), 15-26.
  • Çelikkaya, T. (2020). Tanılayıcı dallanmış ağaç. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi (ss. 383-410). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Doyle, C. S. (1999). The use of graphic organizers to improve comprehension of learning disabled students in social studies (Unpublished master’s research Project). Kean University. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED427313.pdf
  • Dönmez, C. & Altınkulaç, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ortaokul T.C. inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi konularının öğretiminde tarihsel kaynakların kullanımına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 923-942.
  • Dönmez, C., Yazıcı, K. & Sabancı, O. (2007). Sosyal bilgiler derslerinde grafik düzenleyicilerin kullanımının öğrencilerin akademik bilgiyi elde etmelerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (3), 437-459.
  • Eissa, M. A. (2012). The effects of advance graphic organizers strategy intervention on academic achievement, self efficacy, and motivation to learn social studies in learning disabled second year prep students. Psycho-Educational Research Reviews, 1(1), 11-21.
  • Ekici, Cevat (ed.), Gökkubbe Altında Birlikte Yaşamak, Belgelerin Diliyle Osmanlı Hoşgörüsü/ Living TogetherUnder the Same Sky Ankara: Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü, Osmanlı Arşivleri Daire Başkanlığı Yayın Nu:77, 2006.
  • Faiz, M. (2020). Bilgi Haritası. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi içinde (s. 323-348). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gallavan, N. P., & Kottler, E. (2007). Eight types of graphic organizers for empowering social studies students and teachers. The Social Studies, 98(3), 117-128. https://doi.org/10.3200/TSSS.98.3.117-128
  • Gazete haberi (1999, 20 Ağustos). Trilyonlar da gömüldü. Cumhuriyet Gazetesi, s. 13.
  • Gezer, M. & Meral, E. (2020). Kavram ağı ve kavram çarkı diyagramı. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi (ss. 129-162). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Governale, J. (1997). Improving attitudes of students toward social studies (Unpublished master’s thesis). St. Xavier University.
  • Gömeç, S. (2009) Türk destanlarına giriş. Akçağ Yayınları.
  • Gürel, D. (2020). Balık kılçığı diyagramı. T. Çelikkaya ve Y. Akbaş (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya sosyal bilgilerde kavram öğretimi (s. 163-192). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hall, C., Kent, S. C., McCulley, L., Davis, A., & Wanzek, J. (2013). A new look at mnemonics and graphic organizers in the secondary social studies classroom. Teaching Exceptional Children, 46, 47–55.
  • Herbst, P. S. (1995) Effect of graphic organizers on ninth-grade students' achievement in social studies.
  • https://www.proquest.com/docview/304209355?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true
  • Horvath, B. (2010). Anadolu 1913, (Çev: Tarık Demirkan), Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • İlter, İ. (2015). Sosyal bilgilerde kelime hazinesinin geliştirilmesinde frayer modelinin etkisinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 1107-1129.
  • İlter, İ. (2016). The power of graphic organizers: effects on students’ word-learning and achievement emotions in social studies. Australian Journal of Teacher Education, 41(1), 42-64.
  • Thevenot, J. (1978). 1655-1656'da türkiye (Çev. Nuray Yıldız) Tercüman Gazetesi 1001 Temel Eser.
  • Komisyon (2015) İlköğretim sosyal bilgiler 6. sınıf ders kitabı. MEB yayınları.
  • Mann, M. L. (2014). The effectiveness of graphic organizer on the comprehension of social studies content by students with disabilities (Unpublished master thesis). Marshall University.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005a). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4- 5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005b). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (6- 7. sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018) T.C. inkılap tarihi ve atatürkçülük dersi öğretim programı (ortaokul 8. sınıf). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=355
  • Öner, Ü. & Kınacı, M. K. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kanıt kullanma becerisine ilişkin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 20(78), 1155-1174.
  • Özkan, U. B. (2019). Eğitim bilimleri araştırmaları için döküman inceleme yöntemi. Pegem Akademi.
  • Riley, C. (1999). Evidential understanding, period, knowledge and the development of literacy: a practical approach to ‘layers of inference’ for key stage 3. teaching history, 97, 6.
  • Sanz, M. S. Y. (1979). Türkiye’nin dört yılı, 1552-1556. (Çev. A. Kurutluoğlu). Kervan Kitapçılık.
  • Steele, M. M. (2008). Teaching social studies to middle school students with learning problems. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 81(5), 197-200.
  • Şener, N. (2019). Ortaokul sosyal bilgiler dersinde tarihsel kanıt kullanımının öğrencilerin tutumlarına etkisi ve öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi.
  • Tan, H. D. (2006). Enhancing pedagogy and students’ historical understanding in history in Singapore schools. Nanyang Technological University. https://repository.nie.edu.sg/bitstream/10497/4120/1/CRP7_04THD_Conf06(AERA)_Tan.pdf
  • Toba, F. B. (2019) Effect of explicit instruction and graphic organizers strategies on pupils' performance in social studies in osun state elementary schools. https://ir.oauife.edu.ng/handle/123456789/6275
  • Vekiri, I. (2002). What is the value of graphical displays in learning? Educational Psychology Review, 14(3), 261-312.
  • Victoria State Goverment (VSG), (2021). Literacy teaching toolkit reading and interpreting visual resources in geography. https://www.education.vic.gov.au/school/teachers/teachingresources/discipline/english/literacy/Pages/reading-and-interpreting-visual-resources-in-geography.aspx
  • Wittman, W. (2011), Osmanlı’ ya yolculuk 1799-1800-1801, (türk ordusu ve ingiliz askeri heyeti ile birlikte küçük asya, suriye ve çöl yoluyla mısır’a yolculuk), (Çev. Belkıs Dişbudak), ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Yetişensoy, O. & Akdeniz Ş. (2021, Aralık, 20-22). Riley’ın çıkarım katmanları diyagramı ve sosyal bilgilerde kullanım örnekleri [Sözlü Sunum]. 9. Uluslaraası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu.
  • Yıldırım A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zakas, T. L., Browder, D. M., Ahlgrim-Delzell, L., & Heafner, T. (2013). Teaching social studies content to students with autism using a graphic organizer intervention. Research in Autism Spectrum Disorders, 7(9), 1075-1086. https://doi.org/10.1016/j.rasd.2013.06.001
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Okan Yetişensoy 0000-0002-6517-4840

Şemsettin Akdeniz 0000-0002-2880-3660

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2023
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yetişensoy, O., & Akdeniz, Ş. (2023). Riley’in çıkarım katmanları diyagramı ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 49-69. https://doi.org/10.33400/kuje.1160608



22176

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 2020 yılı itibariyle TR-Dizin tarafından dizinlenmektedir.