Bu çalışmayla Türkiye’de eğitsel oyunlarla ilgili yapılan betimsel ve
deneysel çalışmaların bir arada incelenip genellenmiş birtakım sonuçlara
ulaşılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma kapsamında
Türkiye’de eğitsel oyunlara yönelik ulaşılabilen betimsel ve deneysel
makalelere, bilimsel kongrelerde sunulan ve yayımlanan bildirilere ve YÖK
Ulusal Tez Merkezinden PDF uzantılı olarak erişilebilen yüksek lisans ve
doktora tezleri incelenmiştir. İnceleme sonucunda Türkiye’de eğitsel oyunlarla
ilgili yapılan toplam 96 adet çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında
ulaşılan her bir çalışma içerik analizi yönergesinde yer alan boyutlara göre
analiz edilmiştir. İçerik analizi yönergesinde yer alan boyutlar her bir
araştırmanın; yayın türüne göre dağılımı, araştırma yöntemine göre dağılımı,
örneklemine göre dağılımı, konu alanına göre dağılımı, oyun türüne göre
dağılımı, veri toplama aracına göre dağılımı, araştırma değişkenlerine göre
dağılımı ve genellenmiş bulgularına göre dağılımı olarak ele alınmıştır. Her
bir çalışma belirlenen kriterlere dayalı olarak kodlandıktan sonra,
kategorilerin kaç kez tekrarlandığı frekans (f) ve yüzde (%) olarak
hesaplanarak, çalışmanın her bir boyutu için elde edilen veriler
tablolaştırılmıştır. Araştırmada elde edilen genellenmiş sonuçlara göre
çalışmaların büyük bir kısmının makale ve yüksek lisans tez çalışması
kapsamında yapıldığı, daha çok deneysel yöntem ile yürütüldüğü, çalışmalarda
kullanılan örneklemi büyük ölçüde öğrencilerin oluşturduğu, çalışmaların önemli
bir kısmında eğitsel bilgisayar oyunları türünün daha çok kullanıldığı,
özellikle bilişim teknolojileri, matematik ve fen bilimleri konu alanlarında
daha fazla araştırma yapıldığı, çalışmaların önemli kısmının test, ölçek, anket
ve görüşme veri toplama araçlarıyla yürütüldüğü ve çalışmaların büyük bir
kısmının eğitsel oyunların akademik başarı, kalıcılık, erişi düzeyi, öğrenme
düzeyi ve öğrenci tutumu üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik olduğu ve bu
çalışmalarda anlamlı farklılıklar bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen
çalışmalardan elde edilen genellenmiş bulguları dikkate alınarak, önümüzdeki
dönemlerde yapılacak çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
Eğitsel oyun Bilgisayar destekli eğitim Eğitsel bilgisayar oyunu Eğitsel oyun tasarımı Oyun yoluyla öğretim
The purpose of this research is to reach several
generalized outcomes by examining descriptive and experimental researches on educational
games in Turkey. To achieve this purpose; published articles about descriptive
and experimental researches on the field, notices presented and published in
scientific congresses and master and doctoral dissertations accessible with PDF
format in National Dissertation Centre of
Council of Higher Education (CHE) have been analyzed. Educational game
about the result of the review conducted in Turkey has reached a total of 96
researches. Each research reached within the scope of the research was analyzed
according to the dimensions included in the content analysis direction. The
dimensions included in the content analysis direction are each researcher;
Distribution according to publication type, distribution according to research
method, distribution according to research sample, distribution according to
subject area, distribution according to game type, distribution according to
data collection tool, distribution according to research variables and
distribution according to generalized findings. After researches are coded
based on the specified criteria, categories’ frequency (f) and percentage (%)
are calculated and charts are made for every aspect of the research. According
to the generalized outcomes of the research; most of the previous researches
are made within the graduate programs of education field, experimental methods
are used for these researches and most of the samples are students in these
researches. Also educational computer games genre is used in big part of these
researches; especially there are more researches on the fields of information
technologies, math and science. Tests, scales, questionnaires and interviews
were used to collect the data. Most of the researches were conducted to
determine the educational games’ impacts on academic success, permanence, level
of achievement, level of learning and learner attitude and it can be said that
these researches are significantly different than each other. Taking into
consideration the generalized findings obtained from the interviews examined,
proposals for the researches to be carried out in the coming periods are
presented.
Computer aided education Educational game Educational computer game Teaching through games
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |