Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Mikroişlemci/Mikrodenetleyiciler II Dersinin Uygulaması

Yıl 2018, , 135 - 148, 25.12.2018
https://doi.org/10.33400/kuje.461041

Öz

Internet teknolojisinin hayatımıza girmesiyle birlikte yeni öğrenme ve
öğretme yaklaşımları ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu yaklaşımlardan biri olan
ters yüz öğrenme modelinde öğretmen önceden belirlediği materyalleri
öğrencileri ile ders öncesinde paylaşmakta ve ilgili konu öğretimi bu kaynaklar
vasıtasıyla sınıf dışında eş zamanlı olmayan biçimde gerçekleştirilmekte; sınıf
içinde ise etkileşimli, aktif ve işbirlikli problem çözme etkinlikleri ve konu
pekiştirme çalışmaları uygulanmaktadır. Bu araştırmada amaç,
“Mikroişlemciler/Mikrodenetleyiciler II” dersinin öğrenme süreçlerinde uygulama
etkinliklerinin artırılarak daha etkili ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesinde
ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkisini ve öğrencilerin
bu yaklaşım hakkındaki düşüncelerini belirlemektir.
Çalışmada
nicel ve nitel veri toplama yöntemleri ile gerçek deneme modellerinden biri
olan son test kontrol gruplu model kullanılmıştır.  Bu çalışmanın örneklemini Kocaeli
Üniversitesi Hereke Meslek Yüksekokulu Elektronik Teknolojisi Programında
2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören ve derse devam eden 67 öğrenci
oluşturmaktadır. Derse
devam eden 34 öğrenci deney grubuna, 33 öğrenci kontrol grubuna rastgele
atanmıştır. Bu amaçla tersyüz öğrenme modeline yönelik Moodle öğrenme yönetim
sistemine uyumlu SCORM paketler hazırlanmış ve kısa sınavlar oluşturulmuştur.
Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için başarı testi geliştirilmiş ve
nitel veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla
odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ters yüz öğrenme
ortamının öğrencilerin akademik başarısına anlamlı bir etkisinin olmadığı
belirlenmiştir. Öte yandan öğrenciler ters yüz öğrenme ortamı hakkında olumlu
görüş belirtmiş ve bu tür bir ortamın öğrenmelerine katkı sağlayacağını ifade
etmişlerdir

Kaynakça

  • Akaslan, D & Law, E.L. (2016). A model for flipping electrical engineering with e-learning using a multidimensional approach. Turkish Journal of Electrical Engineering & Computer Sciences, 24, 3419 – 3431. doi:10.3906/elk-1411-144
  • Atılgan H., Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Enfield, J. (2013). Looking at the Impact of the Flipped Classroom Model of Instruction on Undergraduate Multimedia Students at CSUN. TechTrends, 57(6), 14-27. https://doi.org/10.1007/s11528-013-0698-1.
  • Filiz, O. & Kurt, A. A. (2015). Flipped learning: Misunderstandings and the truth [Ters-yüz öğrenme: Yanlış anlaşılmalar ve doğrular]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 5 (1), 215-229. http://ebad-jesr.com
  • Gencer, B.G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). A new approach in learning and teaching: The Flipped Classroom. Proceedings of International Teacher Education Conference (pp. 881-888). Sakarya: Turkey.
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAD, 1(2), 24-28
  • Karaca, C. ve Ocak, M.A. (2017). Algoritma ve programlama eğitiminde ters yüz öğrenmenin üniversite öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 9 (2), 527 - 543
  • Kline, P. (2000), The Handbook of Psychological Testing, 2nd ed., Routledge, London, available at: https://books.google.co.in/books?id=lm2RxaKaok8C&lpg=PA17&hl=tr&pg=PA13#v= onepage&q&f=false
  • Marlowe, C.A. (2012). The effect of the flipped classroom on student achievement and stress. Unpublished master thesis. Montana State University, Science education, Bozeman, Montana.
  • McLaughlin, J.E., Roth, M. T., Glatt, D.M., Gharkholonarehe, N., Davidson, C.A., Griffin, L. M., Esserman, D. A., Mumper, R. J. (2014). The Flipped Classroom: A Course Redesign to Foster Learning and Engagement in a Health Professions School. Academic Medicine, 89(2), 236–243. doi: 10.1097/ACM.0000000000000086
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of New Methods. SAGE publications Inc. California.
  • Moore, C.& Jhung, C.J. (2015). Students’ attitudes, perceptions, and engagement within a flipped classroom model as related to learning mathematics. Journal of Studies in Education, 5(3), 286-308.
  • Nelson, N. (2014). Flipping the engineering classroom. Canadian Engineering Education Association (CEEA14) Conf.
  • Roach,T. (2014). Student perceptions toward flipped learning: New methods to increase interaction and active learning in economics. International Review of Economics Education, 17, 74-84. ISSN 1477-3880, http://doi.org/10.1016/j.iree.2014.08.003.
  • Sarıtaş, M.T. ve Yıldız, Ö. (2015). Eğitimde oyunlaştırma (gamification) ve ters-yüz sınıflar (sınıflar). Akademik Bilişim 2015, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Schultz, D. Duffield, S., Rasmussen, S.C. and Wageman, J. (2014). Effects of the flipped classroom model on student performance for advanced placement high school chemistry students. Journal of Chemical Education, 91 (9), 1334-1339. DOI: 10.1021/ed400868x

Effect of Flipped Learning Approach on Academic Achievement of students: Application of Microprocessor / Microcontroller II Course

Yıl 2018, , 135 - 148, 25.12.2018
https://doi.org/10.33400/kuje.461041

Öz

New learning and teaching approaches have begun to
emerge with the entrance of internet technology into our life. One of these
approaches in the flipped learning model, the teacher shares his pre-determined
digital resources with his students on a platform outside the classroom and the
teaching of the related subject is carried out asynchronously outside the
classroom by means of these resources; interactive, active and collaborative
problem solving activities and subject enhancement studies are applied in the
classroom. The purpose of this research is to determine the effect of the
flipped learning approach on student success and the students' thoughts on this
approach for "Microcontrollers / Microcontrollers II" course aims to
increase the efficiency of applications in the learning process and to achieve
more effective and lasting learning.
In addition to quantitative and qualitative
data, the control group which was one of the posttest trial was also used
.
The sample of this work consists 67 students at the second grade attending
education programs in the 2016-2017 academic year at the Kocaeli University
Hereke Vocational School, Electronic Technology Program.  34 students who were
receiving education and
attending to the classes regularly
were assigned to the
experimental group, 33 students were assigned to the control group. For this
purpose, SCORM packages that are compatible with the Moodle learning management
system for the flipped learning environment were and quizzes prepared. The
achievement test was developed to measure the academic achievement of students
and a focus group interview was conducted through a semi-structured interview
form as a qualitative data collection tool. According to the findings, it was
determined that the flipped learning environment had no significant effect on
the academic achievement of the students. On the other hand, students expressed
a positive opinion about the flipped learning environment and stated that they
would contribute to their learning in such an environments

Kaynakça

  • Akaslan, D & Law, E.L. (2016). A model for flipping electrical engineering with e-learning using a multidimensional approach. Turkish Journal of Electrical Engineering & Computer Sciences, 24, 3419 – 3431. doi:10.3906/elk-1411-144
  • Atılgan H., Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Enfield, J. (2013). Looking at the Impact of the Flipped Classroom Model of Instruction on Undergraduate Multimedia Students at CSUN. TechTrends, 57(6), 14-27. https://doi.org/10.1007/s11528-013-0698-1.
  • Filiz, O. & Kurt, A. A. (2015). Flipped learning: Misunderstandings and the truth [Ters-yüz öğrenme: Yanlış anlaşılmalar ve doğrular]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 5 (1), 215-229. http://ebad-jesr.com
  • Gencer, B.G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). A new approach in learning and teaching: The Flipped Classroom. Proceedings of International Teacher Education Conference (pp. 881-888). Sakarya: Turkey.
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAD, 1(2), 24-28
  • Karaca, C. ve Ocak, M.A. (2017). Algoritma ve programlama eğitiminde ters yüz öğrenmenin üniversite öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 9 (2), 527 - 543
  • Kline, P. (2000), The Handbook of Psychological Testing, 2nd ed., Routledge, London, available at: https://books.google.co.in/books?id=lm2RxaKaok8C&lpg=PA17&hl=tr&pg=PA13#v= onepage&q&f=false
  • Marlowe, C.A. (2012). The effect of the flipped classroom on student achievement and stress. Unpublished master thesis. Montana State University, Science education, Bozeman, Montana.
  • McLaughlin, J.E., Roth, M. T., Glatt, D.M., Gharkholonarehe, N., Davidson, C.A., Griffin, L. M., Esserman, D. A., Mumper, R. J. (2014). The Flipped Classroom: A Course Redesign to Foster Learning and Engagement in a Health Professions School. Academic Medicine, 89(2), 236–243. doi: 10.1097/ACM.0000000000000086
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of New Methods. SAGE publications Inc. California.
  • Moore, C.& Jhung, C.J. (2015). Students’ attitudes, perceptions, and engagement within a flipped classroom model as related to learning mathematics. Journal of Studies in Education, 5(3), 286-308.
  • Nelson, N. (2014). Flipping the engineering classroom. Canadian Engineering Education Association (CEEA14) Conf.
  • Roach,T. (2014). Student perceptions toward flipped learning: New methods to increase interaction and active learning in economics. International Review of Economics Education, 17, 74-84. ISSN 1477-3880, http://doi.org/10.1016/j.iree.2014.08.003.
  • Sarıtaş, M.T. ve Yıldız, Ö. (2015). Eğitimde oyunlaştırma (gamification) ve ters-yüz sınıflar (sınıflar). Akademik Bilişim 2015, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Schultz, D. Duffield, S., Rasmussen, S.C. and Wageman, J. (2014). Effects of the flipped classroom model on student performance for advanced placement high school chemistry students. Journal of Chemical Education, 91 (9), 1334-1339. DOI: 10.1021/ed400868x
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arzu Deveci Topal 0000-0001-5090-8592

Ümmühan Akhisar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Deveci Topal, A., & Akhisar, Ü. (2018). Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Mikroişlemci/Mikrodenetleyiciler II Dersinin Uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(2), 135-148. https://doi.org/10.33400/kuje.461041

Cited By











22176

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 2020 yılı itibariyle TR-Dizin tarafından dizinlenmektedir.