Internet teknolojisinin hayatımıza girmesiyle birlikte yeni öğrenme ve
öğretme yaklaşımları ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu yaklaşımlardan biri olan
ters yüz öğrenme modelinde öğretmen önceden belirlediği materyalleri
öğrencileri ile ders öncesinde paylaşmakta ve ilgili konu öğretimi bu kaynaklar
vasıtasıyla sınıf dışında eş zamanlı olmayan biçimde gerçekleştirilmekte; sınıf
içinde ise etkileşimli, aktif ve işbirlikli problem çözme etkinlikleri ve konu
pekiştirme çalışmaları uygulanmaktadır. Bu araştırmada amaç,
“Mikroişlemciler/Mikrodenetleyiciler II” dersinin öğrenme süreçlerinde uygulama
etkinliklerinin artırılarak daha etkili ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesinde
ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkisini ve öğrencilerin
bu yaklaşım hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Çalışmada
nicel ve nitel veri toplama yöntemleri ile gerçek deneme modellerinden biri
olan son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini Kocaeli
Üniversitesi Hereke Meslek Yüksekokulu Elektronik Teknolojisi Programında
2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören ve derse devam eden 67 öğrenci
oluşturmaktadır. Derse devam eden 34 öğrenci deney grubuna, 33 öğrenci kontrol grubuna rastgele
atanmıştır. Bu amaçla tersyüz öğrenme modeline yönelik Moodle öğrenme yönetim
sistemine uyumlu SCORM paketler hazırlanmış ve kısa sınavlar oluşturulmuştur.
Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için başarı testi geliştirilmiş ve
nitel veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla
odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ters yüz öğrenme
ortamının öğrencilerin akademik başarısına anlamlı bir etkisinin olmadığı
belirlenmiştir. Öte yandan öğrenciler ters yüz öğrenme ortamı hakkında olumlu
görüş belirtmiş ve bu tür bir ortamın öğrenmelerine katkı sağlayacağını ifade
etmişlerdir
Ters yüz öğrenme Mikroişlemci/mikrodenetleyici dersi İçerik analizi Akademik başarı
New learning and teaching approaches have begun to
emerge with the entrance of internet technology into our life. One of these
approaches in the flipped learning model, the teacher shares his pre-determined
digital resources with his students on a platform outside the classroom and the
teaching of the related subject is carried out asynchronously outside the
classroom by means of these resources; interactive, active and collaborative
problem solving activities and subject enhancement studies are applied in the
classroom. The purpose of this research is to determine the effect of the
flipped learning approach on student success and the students' thoughts on this
approach for "Microcontrollers / Microcontrollers II" course aims to
increase the efficiency of applications in the learning process and to achieve
more effective and lasting learning. In addition to quantitative and qualitative
data, the control group which was one of the posttest trial was also used.
The sample of this work consists 67 students at the second grade attending
education programs in the 2016-2017 academic year at the Kocaeli University
Hereke Vocational School, Electronic Technology Program. 34 students who were receiving education and
attending to the classes regularly were assigned to the
experimental group, 33 students were assigned to the control group. For this
purpose, SCORM packages that are compatible with the Moodle learning management
system for the flipped learning environment were and quizzes prepared. The
achievement test was developed to measure the academic achievement of students
and a focus group interview was conducted through a semi-structured interview
form as a qualitative data collection tool. According to the findings, it was
determined that the flipped learning environment had no significant effect on
the academic achievement of the students. On the other hand, students expressed
a positive opinion about the flipped learning environment and stated that they
would contribute to their learning in such an environments
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |