A considerable amount of literature has been published about the use of visual aids in language classrooms to see if they foster learning or classroom participation. Visuals have been used in test format for years, as well; however, there is a dearth of research to indicate how effective the presence and the type of visuals in testing grammar through multiple-choice cloze tests. To close the gap in the literature, the current study aims to identify the effect of using visual aids, specifically real pictures, diagrams, and no pictures in a cloze test on students’ grades and test completion times. This is a quasi-experimental, quantitative study. The data was collected through cloze tests that tested grammar via multiple-choice items within a context about synesthesia. The sample consisted of 64 B1 level preparatory school students (27 females, 37 males) studying at a state university in Istanbul. The participants were from different majors. The data were analyzed through SPSS. The results revealed a significant difference between the visual types and students’ completion time of the texts. It took different groups between 2 minutes to 7 minutes to complete the test. The real picture group spent the most time (M= 4.45), which was followed by the diagram group (M= 3.47) and no visual test group (M=3.45). However, no significant differences were found between the grades of the students who took tests with different visuals.
visual aids in cloze tests diagrams in tests real pictures in tests visuals in testing grammar
Görsel araçların, dil sınıflarında kullanımının öğrenmeyi veya sınıf katılımını teşvik edip etmediklerini görmek için önemli bir miktarda literatür yayınlanmıştır. Dil öğretmenin yanı sıra, görseller, sınav biçeminde de yıllardır kullanılmaktadır, ama dilbilgisi sınavında çoktan seçmeli çıkartmalı sorular aracılığıyla görsellerin türünün ve varlığının ne kadar etkili olduğunu göstermek için bir araştırma eksikliği mevcuttur. Literatürdeki boşluğu kapatmak için, bu mevcut çalışma, çıkartmalı sınavlardaki görsel araçların kullanımının, özellikle gerçek resim, şema veya hiç resim kullanmamanın, öğrencilerin notları ve sınav tamamlama süreleri üzerindeki etkilerini belirlemek amacı gütmektedir. Bu yarı-deneysel, nicel bir çalışmadır. Veri, çoktan seçmeli sorular ile duyum ikililiği ile ilgili bir bağlamda dilbilgisini sınayan çıkartmalı sınavlar vasıtasıyla toplanmıştır. Örneklem, İstanbul’da bir devlet okulunun hazırlık okulunda okuyan 64 adet (27 kadın, 37 erkek) B1 seviyesindeki öğrenciden oluşmuştur. Bütün katılımcılar 18-20 yaşları arasındaydı ve farklı lisans bölümü öğrencileriydi. Toplanan veri SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, görsel şekli ve öğrencilerin sınavları tamamlama süreleri arasında önemli bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Sınavı tamamlamak farklı grupların 2 ile 7 dakika arasında zamanını almıştır. Gerçek resim grubu en çok zamanı harcamıştır (M=4.45), onu şema grubu (M= 3.47) ve hiç görselin olmadığı grup takip etmiştir (M=3.45). Ama, farklı görselli sınavlara giren öğrencilerin notları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.
çıkartmalı sınavlarda görsel araçlar sınavlarda şema kullanımı sınavlarda gerçek resim kullanımı dilbilgisi ölçmede görsel kullanımı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |