Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir İngilizce yeterlik ve seviye belirleme test puanlarının yordama geçerliği

Yıl 2020, , 1 - 25, 31.05.2020
https://doi.org/10.33400/kuje.694355

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, üniversite seviyesinde İngilizce Hazırlık programı girişinde uygulanan İngilizce Yeterlik ve Seviye Belirleme Testlerine dair puanların, hazırlık programı boyunca öğrencilerin eğitim gördüğü A1, A2, B1 ve B2 seviye sınıflarında göstermiş olduğu başarıyı ne derece yordadığını belirlemektir. 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016 ve 2016-2017 akademik yılları başlangıcında uygulanan Yeterlik ve Seviye Belirleme Testinden elde edilen puanlar ile öğrencilerin kur bazında öğrenim gördükleri seviye sınıflarında başarısını gösteren puanlar araştırmanın verilerini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında test puanlarına dair betimsel istatistikler ile güvenirlik katsayısı hesaplanmış, madde analizi yapılarak test maddelerine dair güçlük ve ayırt edicilik katsayıları belirlenmiş ve son olarak da testlerden elde edilen puanların yordayıcılık geçerliği hesaplanmıştır. Analizler sonucunda, test puanlarına ait güvenirliğin beklenen düzeyin altında olduğu ve testlerin çoğunluğunda ayırt edici madde sayısının az olduğuna ulaşılmıştır. Test puanlarının seviye sınıflarında elde edilen puanları yordama gücü incelendiğinde ise, test puanlarının A1 seviyesinde elde edilen puanları manidar bir şekilde yordadığı, fakat yordayıcılık gücünün düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Test sonuçlarının tek başına İngilizce başarısını yordamakta yetersiz olduğu, diğer etkenlerin de araştırılması gerekliliği dikkate alınmalıdır.

Kaynakça

  • Alavi, T. (2012). The predictive validity of final english exams as a measure of success in ıranian national university entrance english exam. Journal of Language Teaching and Research, 3(1), 224-228.
  • Alderson, J. C. (2005). Diagnosing foreign language proficiency: the ınterface between learning and assessment. New York: Continuum.
  • Baykul, Y., & Turgut, F. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (6. Baskı). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. (3.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bayliss, D., & Raymond, P. (2004). The link between academic success and L2 proficiency in the context of two professional programs. The Canadian Modern Language Review/La Revue Canadienne Des Langues Vivantes, 61(1), 29–51. http://doi.org/10.1353/cml.2004.0001
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chuah, K. M., & Rethinasamy, S. (2011). The malaysian university english test (muet) and its use for placement purposes: A predictive validity study. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 8(2), 234-245.
  • Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction classical and modern test theory. New York: Harcourt Brace Javonovich College Publishers.
  • Cronbach, L. J.(1990). Essentials of psychological testing. (5th Edition). New York: College Publishing.
  • Çokluk, Ö., Güçlü Ş., & Şener B. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: spss ve lısrel uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkuner, D. T. (2007). Bir ingilizce yeterlilik testinin geçerliliği ve güvenirliği. yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Dev, S., & Qiqieh, S. (2016). The relationship between english language proficiency, academic achievement and self-esteem of non-native-english-speaking students. International Education Studies, 9(5), 147. http://doi.org/10.5539/ies.v9n5p147
  • Dooey, P., & Rhonda, O. (2002). An investigation into the predictive validity of the IELTS Test as an indicator of future academic success. Prospect-Adelaide-, 17(1), 36–54.
  • Ebel, R. L. (1965). Measuring educational achievement. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Feast, V. (2002). The impact of IELTS scores on performance at university. International Education Journal, 3(4), 70–85.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  • Fraenkel, Jack R., Norman E., & Wallen (2006). How to design and evaluate research ın education. (6th Edition). New York: McGraw- Hill International Edition.
  • Graham, J. G. (1987). English language proficiency and the prediction of academic success.TESOL Quarterly, 21(3), 505-521
  • Gujarati, D. N. (2004). Basic econometrics. (4th Edition). New York: The McGraw Hill Company.
  • Hughes, A. (1990). Testing for language teachers. (2nd ed.). New York: Longman Inc.
  • Huong, T. T. (2001). The predictive validity of the ınternational english language testing system (IELTS) Test. Post-Script, 2 (1), 66-96.
  • Kerstjens, M., & Nery, C. (2000). Predictive validity in the ıelts test: a study of the relationship between ıelts scores and students' subsequent academic performance. IELTS Research Reports, 3, 87-108
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modelling. New York: Guilford Press.
  • König, G. (1990). The place of English in Turkey. Deniz, B. (ed.) The Birth and Growth of a Department: Department of English Language and Literature: 25th Anniversary (s. 157-167). Ankara, Hacettepe Üniversitesi.
  • Lee, Y., & Greene, J. (2007). The predictive validity of an ESL placement test: A mixed methods approach. Journal of Mixed Methods Research. 1(4), 366-389 http://doi.org/10.1177/1558689807306148
  • Resmi Gazete (10.05.2016). Yalova Üniversitesi Yabancı Dil Hazırlık Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, 29707. http://www.yalova.edu.tr/Files/UserFiles/142/Yonetmelik/yabanc_dl_yonetmelk_06022017.pdf
  • Resmi Gazete (04.12.2008). Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik, 27074. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/12/20081204-13.htm
  • Riazi, M. (2014). Research Note: Concurrent and predictive validity of Pearson Test of English Academic (PTE Academic). Pearson. https://pearsonpte.com/wp-content/uploads/2014/07/Riazi_M_2014.pdf
  • Rumsey, L. W. (2013). Shedding light on the predictive validity of english proficiency tests in predicting academic success. Doktora Tezi. Newcastle University, Department of Education, İngiltere.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.) Boston: Pearson Education.
  • Thorndike, R.L., & Hagen, E. (1969). Measurement and evaluation in psychology and education. New York: John Wiley and Sons Inc.
  • Turgut. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Yargı Matbaası. Türk Psikologları Derneği (1998). Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları (Çev. S. Hovardaoğlu ve N. Sezgin). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını.
  • Yapar, T. (2003). A study of predictive validity of the başkent university english proficiency exam through the use of the two-parameter ırt model’s ability estimates. Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yenn, D., & Kuzma, J. (2009). Higher IELTS score, higher academic performance? the validity of ıelts in predicting the academic performance of chinese students. Worcester Journal of Learning and Teaching, 3. 1-7.

The predictive validity of an English proficiency and placement test scores

Yıl 2020, , 1 - 25, 31.05.2020
https://doi.org/10.33400/kuje.694355

Öz

The main aim of this research is to investigate the predictive power of English Proficiency and Placement Tests applied at the beginning of each academic year on the scores obtained at the end of each level class A1, A2, B1, and B2 during English Preparatory program. The scores obtained in English Proficiency and Placement Tests in the academic years 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016, and 2016-2017 respectively and the scores obtained in each level class as an indication of students’ performance in English are included in the research data. In the analysis of the data, initially, descriptive analyses were conducted, and internal consistency reliability of test scores was calculated. As the second phase of the analyses, item difficulty and discrimination coefficients were determined. Finally, the relationship between test scores and scores obtained in each level class was compared through regression analyses. According to findings of the research, it is found that the reliability coefficients of test scores were lower than expected, and the number of discriminant items in most tests was low. In addition, it was found that English Proficiency and Placement Test scores were significant predictors of the scores obtained in mostly A1 level; however, the predictive power of test scores was low. It is concluded that the predictive validity of the test scores are significantly low, and they cannot be considered as a sole predictor of English performance in preparatory program, which necessitates more research to be conducted on the other factors affecting achievement in English language.

Kaynakça

  • Alavi, T. (2012). The predictive validity of final english exams as a measure of success in ıranian national university entrance english exam. Journal of Language Teaching and Research, 3(1), 224-228.
  • Alderson, J. C. (2005). Diagnosing foreign language proficiency: the ınterface between learning and assessment. New York: Continuum.
  • Baykul, Y., & Turgut, F. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (6. Baskı). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. (3.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bayliss, D., & Raymond, P. (2004). The link between academic success and L2 proficiency in the context of two professional programs. The Canadian Modern Language Review/La Revue Canadienne Des Langues Vivantes, 61(1), 29–51. http://doi.org/10.1353/cml.2004.0001
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chuah, K. M., & Rethinasamy, S. (2011). The malaysian university english test (muet) and its use for placement purposes: A predictive validity study. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 8(2), 234-245.
  • Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction classical and modern test theory. New York: Harcourt Brace Javonovich College Publishers.
  • Cronbach, L. J.(1990). Essentials of psychological testing. (5th Edition). New York: College Publishing.
  • Çokluk, Ö., Güçlü Ş., & Şener B. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: spss ve lısrel uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkuner, D. T. (2007). Bir ingilizce yeterlilik testinin geçerliliği ve güvenirliği. yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Dev, S., & Qiqieh, S. (2016). The relationship between english language proficiency, academic achievement and self-esteem of non-native-english-speaking students. International Education Studies, 9(5), 147. http://doi.org/10.5539/ies.v9n5p147
  • Dooey, P., & Rhonda, O. (2002). An investigation into the predictive validity of the IELTS Test as an indicator of future academic success. Prospect-Adelaide-, 17(1), 36–54.
  • Ebel, R. L. (1965). Measuring educational achievement. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Feast, V. (2002). The impact of IELTS scores on performance at university. International Education Journal, 3(4), 70–85.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  • Fraenkel, Jack R., Norman E., & Wallen (2006). How to design and evaluate research ın education. (6th Edition). New York: McGraw- Hill International Edition.
  • Graham, J. G. (1987). English language proficiency and the prediction of academic success.TESOL Quarterly, 21(3), 505-521
  • Gujarati, D. N. (2004). Basic econometrics. (4th Edition). New York: The McGraw Hill Company.
  • Hughes, A. (1990). Testing for language teachers. (2nd ed.). New York: Longman Inc.
  • Huong, T. T. (2001). The predictive validity of the ınternational english language testing system (IELTS) Test. Post-Script, 2 (1), 66-96.
  • Kerstjens, M., & Nery, C. (2000). Predictive validity in the ıelts test: a study of the relationship between ıelts scores and students' subsequent academic performance. IELTS Research Reports, 3, 87-108
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modelling. New York: Guilford Press.
  • König, G. (1990). The place of English in Turkey. Deniz, B. (ed.) The Birth and Growth of a Department: Department of English Language and Literature: 25th Anniversary (s. 157-167). Ankara, Hacettepe Üniversitesi.
  • Lee, Y., & Greene, J. (2007). The predictive validity of an ESL placement test: A mixed methods approach. Journal of Mixed Methods Research. 1(4), 366-389 http://doi.org/10.1177/1558689807306148
  • Resmi Gazete (10.05.2016). Yalova Üniversitesi Yabancı Dil Hazırlık Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, 29707. http://www.yalova.edu.tr/Files/UserFiles/142/Yonetmelik/yabanc_dl_yonetmelk_06022017.pdf
  • Resmi Gazete (04.12.2008). Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik, 27074. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/12/20081204-13.htm
  • Riazi, M. (2014). Research Note: Concurrent and predictive validity of Pearson Test of English Academic (PTE Academic). Pearson. https://pearsonpte.com/wp-content/uploads/2014/07/Riazi_M_2014.pdf
  • Rumsey, L. W. (2013). Shedding light on the predictive validity of english proficiency tests in predicting academic success. Doktora Tezi. Newcastle University, Department of Education, İngiltere.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.) Boston: Pearson Education.
  • Thorndike, R.L., & Hagen, E. (1969). Measurement and evaluation in psychology and education. New York: John Wiley and Sons Inc.
  • Turgut. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Yargı Matbaası. Türk Psikologları Derneği (1998). Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları (Çev. S. Hovardaoğlu ve N. Sezgin). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını.
  • Yapar, T. (2003). A study of predictive validity of the başkent university english proficiency exam through the use of the two-parameter ırt model’s ability estimates. Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yenn, D., & Kuzma, J. (2009). Higher IELTS score, higher academic performance? the validity of ıelts in predicting the academic performance of chinese students. Worcester Journal of Learning and Teaching, 3. 1-7.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zuhal Gökçe Taşdelen Bu kişi benim 0000-0002-3800-482X

Fatih Kezer 0000-0001-9640-3004

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Gökçe Taşdelen, Z., & Kezer, F. (2020). Bir İngilizce yeterlik ve seviye belirleme test puanlarının yordama geçerliği. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(1), 1-25. https://doi.org/10.33400/kuje.694355



22176

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 2020 yılı itibariyle TR-Dizin tarafından dizinlenmektedir.