Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher reviews about reformed high school mathematics curriculum

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 35 - 47, 30.05.2019
https://doi.org/10.33400/kuje.548562

Öz

The purpose of this study is exploring the opinions of
high school mathematics teachers about curriculum that was reformed in 2017.
The study group of this research is 11 teachers that work at Kocaeli in
2018-2019 academic year and subordinated by Ministry of Education. Content and
descriptive analysis are used to analyze the data that researcher gets from
teachers. The findings from this study, "The positive feedbacks of teachers
about the new curriculum", "The negative feedbacks of teachers about
the new curriculum", "Views of the teachers for the usage of
information and communication technology skills", "Views of the
teachers about the usage compass and ruler" and "The suggestions of
the teachers for the new curriculum." 
Under these headings, according to the results of the analyzes obtained
themes were created. As a result of the analysis of the data that obtained from
the study, teachers found the new program positive in terms of reducing the
intensity of the subjects and organizing the achievements. They have criticized
some issues about accepting students' readiness levels. Teachers have expressed
positive opinions about encouraging the use of information and communication
technologies, however; and that they should be supported to use information and
communication technologies. One of the suggestions of the teachers for the new
curriculum that parallel with this idea is increasing the in-service training.
Teachers also emphasized that all schools and classrooms should have the same
quality material support. They also have requested that specialists have to
introduce the program to teachers with every details.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2014). Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmenlerin yeni ilköğretim matematik programına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-10
  • Aydın, M., Laçin, S., & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2(3), 1-11
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Çiftçi, Z. B., Akgün, L., & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
  • Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Engin, A. O., & Bülbül, M. Ş. (2009). Ortaöğretimde fizik öğretimi programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 47-65
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Ünal, Ü., & Akbunar, Ş. (2015). 2005 yılı ve sonrasında geliştirilen öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri; 2005-2011 yılları arasında yapılan araştırmaların içerik analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1),171-196.
  • Ertürk, S., (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Bekdemir, M.(2010). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174-184.
  • Konur, K., & Atlıhan, S. (2012). Teachers’ views on secondary mathematics curriculum content organization. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2), 82- 100.
  • Kurt, S., & Yıldırım, N. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programının uygulanması ile ilgili öğretmenlerin görüşleri ve önerileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 91-104
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2019). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2019). PISA Türkiye. pisa.meb.gov.tr adresinden 12 Mart 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurday, H. (2006). Lise matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programına yaklaşımları. (Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.

Revize edilen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 35 - 47, 30.05.2019
https://doi.org/10.33400/kuje.548562

Öz

Bu çalışmada, ortaöğretim kurumlarında
görev almakta olan matematik öğretmenlerinin 2017 yılında yayınlanmış
ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ve programın revizesi hakkındaki
görüşlerini analiz ederek belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2018–2019 öğretim yılı bahar döneminde Kocaeli il merkezinde bulunan
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında görev almakta olan 11
matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerle elde
edilen verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır.
Çalışmadan elde edilen bulgular, “Öğretmenlerin yeni öğretim programı
hakkındaki olumlu görüşleri”, “Öğretmenlerin yeni öğretim programı hakkındaki
olumsuz görüşleri”, “Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini
kullanmalarına yönelik görüşleri” ve “Öğretmenlerin yeni öğretim programına
yönelik önerileri”  başlıkları altında
toplanmıştır. Bu başlıklar altında, elde edilen analiz sonuçlarına göre kodlar
oluşturulmuştur. Çalışmadan elde edilen verilere göre, öğretmenler yeni öğretim
programını konu yoğunluğunun azaltılması ve kazanımların yeniden düzenlenmesi
konusunda olumlu bulmuşlardır. Fakat bazı önemli konu başlıklarının
kaldırılması ve öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerinin kabulü konusunda da
eleştirilerini belirtmişlerdir. Öğretmenler, bilgi ve iletişim teknolojilerinin
kullanılmasının teşvik edilmesi yönünde olumlu görüş bildirmişlerdir, ancak
bununla birlikte; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmak konusunda
desteklenmeleri gerektiğini de eklemişlerdir. Özellikle bilgi ve iletişim
teknolojilerini kullanmak isteyip kendini yetersiz hissetmesinden dolayı
kullanamayan öğretmenlerin bulunması dikkat çekicidir. Bu bağlamda,
öğretmenlerin mutlaka hizmet içi eğitimlerle güncel tutulması gerektiğinden
bahsedilebilir. Öğretmenlerin de yeni öğretim programına yönelik önerilerinden
biri de bu düşünceyle paralel olup, hizmet içi eğitimlerin artırılması
yönündedir. Aynı zamanda öğretmenler, bütün okullarda ve sınıflarda aynı
şekilde kaliteli materyal desteği olması gerektiğini de vurgulamışlardır.  Bunun yanında, öğretmenler eğitim programının
çok sık yenilenmemesi gerektiğini bildirmiş ve eğitim programının güncellenmesi
durumunda da uzmanlar tarafından detaylı olarak bilgilendirilmeleri gerektiğini
düşündüklerini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2014). Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmenlerin yeni ilköğretim matematik programına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-10
  • Aydın, M., Laçin, S., & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2(3), 1-11
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Çiftçi, Z. B., Akgün, L., & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
  • Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Engin, A. O., & Bülbül, M. Ş. (2009). Ortaöğretimde fizik öğretimi programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 47-65
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Ünal, Ü., & Akbunar, Ş. (2015). 2005 yılı ve sonrasında geliştirilen öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri; 2005-2011 yılları arasında yapılan araştırmaların içerik analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1),171-196.
  • Ertürk, S., (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Bekdemir, M.(2010). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174-184.
  • Konur, K., & Atlıhan, S. (2012). Teachers’ views on secondary mathematics curriculum content organization. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2), 82- 100.
  • Kurt, S., & Yıldırım, N. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programının uygulanması ile ilgili öğretmenlerin görüşleri ve önerileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 91-104
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2019). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2019). PISA Türkiye. pisa.meb.gov.tr adresinden 12 Mart 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurday, H. (2006). Lise matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programına yaklaşımları. (Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gözde Tekalmaz 0000-0002-2158-5138

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekalmaz, G. (2019). Revize edilen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 35-47. https://doi.org/10.33400/kuje.548562



22176

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 2020 yılı itibariyle TR-Dizin tarafından dizinlenmektedir.