Bu araştırmanın gayesi, öğretmen adaylarının metaverse hakkında sahip oldukları bilgi düzeyini, tutumlarını ve farkındalıklarını değerlendirmektir. Bu araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama (survey) modeli uygulanmıştır. 15 maddeden oluşan “Metaverse Ölçeği” kullanılarak, araştırmaya katılan 501 öğretmen adayından veriler toplanmıştır. Araştırmada betimsel ve çıkarımsal istatistikler kullanılmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının metaverse kavramına yönelik bilgi, tutum ve farkındalıklarının orta seviyede olduğunu göstermiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının metaverse kavramına ilişkin bilgi, tutum ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, bilgisayar veya akıllı cihaz varlığı ve sosyal medyada geçirilen süre değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Bununla birlikte, 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının 1. sınıfta öğrenim görenlere göre daha yüksek bilgi, tutum ve farkındalık düzeylerine sahip oldukları bulunmuş; ayrıca, metaverse ile ilgili oyun deneyimi olan öğretmen adaylarının bu deneyime sahip olmayanlara göre daha yüksek düzeyde bilgi, tutum ve farkındalık sergiledikleri belirlenmiştir. Son olarak, okul öncesi, sınıf, sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının, psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrencilerine kıyasla metaverse kavramına ilişkin daha yüksek bilgi, tutum ve farkındalık düzeylerine sahip oldukları sonucuna varılmıştır.
This study aims to examine teacher candidates’ knowledge, attitudes, and awareness regarding the metaverse. The survey model, one of the quantitative research methods, was used. The participants of the study consist of 501 teacher candidates. The “Metaverse Scale” developed by Süleymanoğulları et al. (2022) was used as the data collection tool. Descriptive statistics such as arithmetic mean, standard deviation, minimum, and maximum were used in the research, as well as independent sample t-tests and ANOVA tests. The findings showed that teacher candidates’ knowledge, attitudes, and awareness towards the metaverse were moderate. According to the research results, it was found that the knowledge, attitudes, and awareness of teacher candidates regarding the metaverse did not show significant differences based on gender, the presence of a computer or smart device, or the time spent on social media. However, it was found that the knowledge, attitudes, and awareness of 4th-year teacher candidates were higher than those of 1st-year teacher candidates. Finally, it was found that teacher candidates studying in preschool, primary education, social studies, and science education departments had higher knowledge, attitudes, and awareness regarding the metaverse than those studying in the psychological counseling and guidance department.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanal ve Karma Gerçeklik, Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer), Sanal Gerçeklik, Sosyal Politika (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |