An Analysis On Ahmed-i Dâî’s Ghazel Of “Buyur” Rhyme
Yıl 2017,
Sayı: 1, 15 - 20, 30.04.2017
Abdulsamet Demirbağ
,
Mehmet Demirbağ
Öz
According to Tezkire
of Latîfî, the birth place of Ahmad-i Dâî is Germiyan. Sources have not given a
full date about his birth year. There is no information about science and
education in the sources. We can see that Ahmed-i Dai frequently uses mystical
terms in his poems. Dâî explained that the real intention in his works was to
reach Allah and follow his path. He has expressed his mystic discourses in the
form of a sehl-i mümteni.
Kaynakça
- Birici, Sevim (2010). “Ahmed-i Dâî’nin Mahlas Beyitlerinde Hüsn-i Tahallus”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. C. 20. Ss. 2. s. 79-90.
- Demir, Erkan (2004). Ahmed-i Dâî, Ta’bîr-nâme, (100B-208B) Giriş - Çevriyazılı Metin - İndeks - Tıpkıbasım. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir.
- Ertaylan, İsmail Hikmet (1952). Ahmed-i Dâi Hayatı ve Eserleri. İstanbul: Üçler Basımevi.
- Gelibolulu Mustafâ Âlî (1277). Künhü’l-Ahbâr. İstanbul.
- İsen, Mustafa (hzl.) (1998). Sehî Bey, Tezkire-i Heşt-Behişt. Ankara: Akçağ Yay.
AHMED-İ DÂÎ’NİN “BUYUR” REDİFLİ GAZELİ ÜZERİNE BİR TAHLİL DENEMESİ
Yıl 2017,
Sayı: 1, 15 - 20, 30.04.2017
Abdulsamet Demirbağ
,
Mehmet Demirbağ
Öz
Latîfî
Tezkiresi’ne göre Ahmed-i Dâî’nin
doğum yeri Germiyan’dır. Kaynaklar doğum yılı ile ilgili tam bir tarih
vermemiştir. İlim ve tahsili konusunda da herhangi bir bilgi bulunmamaktadır. Mutasavvıf
olan şairin şiirlerinde tasavvufî terimleri sık sık kullandığını
görebilmekteyiz. Dâî,
eserlerinde asıl gayenin Allah’a ulaşmak ve onun yolunu takip etmek olduğunu
anlatmıştır. Tasavvufi söylemleri sehl-i mümteni tarzında dile getirmiştir.
Kaynakça
- Birici, Sevim (2010). “Ahmed-i Dâî’nin Mahlas Beyitlerinde Hüsn-i Tahallus”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. C. 20. Ss. 2. s. 79-90.
- Demir, Erkan (2004). Ahmed-i Dâî, Ta’bîr-nâme, (100B-208B) Giriş - Çevriyazılı Metin - İndeks - Tıpkıbasım. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir.
- Ertaylan, İsmail Hikmet (1952). Ahmed-i Dâi Hayatı ve Eserleri. İstanbul: Üçler Basımevi.
- Gelibolulu Mustafâ Âlî (1277). Künhü’l-Ahbâr. İstanbul.
- İsen, Mustafa (hzl.) (1998). Sehî Bey, Tezkire-i Heşt-Behişt. Ankara: Akçağ Yay.