Devletlerin en önemli kültürel harçlarından biri Tarih dersleridir. Bu dersler devletlerin ve uyruklarının geçmişe dair bakış açılarını şekillendirmesi bakımından oldukça mühimdir. Tarih derslerinin önemini ve niteliğini artıran en önemli unsur ise geçmişteki olayları günümüze yansıtabilme gücüdür. Geçmişe ait olay ve bilgilerin günümüze doğru aktarılması bugünün yorumlanmasına veya geleceğe dair değerlendirmelerin sağlıklı olup olmayacağını belirleyen en önemli ölçüttür. Bu düşünceden hareketle tarih ders kitaplarının yazılması, ders kitaplarındaki bilgilere daha fazla önem atfedilir olması dolayısıyla oldukça önemli bir önkoşul olsa gerektir. Bu çalışmada Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluşunun Tarih Ders Kitabındaki ele alınışına eleştirel bir yaklaşım getirilmekte ve kimi yerlerde nacizane öneriler sunulmaktadır.
Tarih Ders Kitabı Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu Bilimsel Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tarih |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 4 |