Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

10. Sınıf Tarih Ders Kitabında Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşuna Eleştirel Bir Bakış Denemesi

Yıl 2018, Sayı: 4, 46 - 54, 03.05.2018

Öz

Devletlerin en önemli kültürel harçlarından biri Tarih dersleridir. Bu dersler devletlerin ve uyruklarının geçmişe dair bakış açılarını şekillendirmesi bakımından oldukça mühimdir. Tarih derslerinin önemini ve niteliğini artıran en önemli unsur ise geçmişteki olayları günümüze yansıtabilme gücüdür. Geçmişe ait olay ve bilgilerin günümüze doğru aktarılması bugünün yorumlanmasına veya geleceğe dair değerlendirmelerin sağlıklı olup olmayacağını belirleyen en önemli ölçüttür. Bu düşünceden hareketle tarih ders kitaplarının yazılması, ders kitaplarındaki bilgilere daha fazla önem atfedilir olması dolayısıyla oldukça önemli bir önkoşul olsa gerektir. Bu çalışmada Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluşunun Tarih Ders Kitabındaki ele alınışına eleştirel bir yaklaşım getirilmekte ve kimi yerlerde nacizane öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Afyoncu, Erhan (2014). Sorularla Osmanlı İmparatorluğu. İstanbul: Yeditepe Yayınevi
  • Armaoğlu, Fahir (2009). 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi. İstanbul: Alkım Yayınevi
  • Başar, Fahameddin (1995). Fetret Devri, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi C.2, 480-482
  • Çalışkan, Sümeyra (2018). Tarih Öğrencilerinin Tarih Felsefesi Eğilimleri (Gazi Üniversitesi Örneği) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Dindar, Bilal (1992). Bedreddin Simavî , Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.5, 331-334
  • İnalcık, Halil (1992). Bayezid 1, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.5, 231-234
  • İnalcık, Halil (2006). Murad 1, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.31, 156-164
  • İnalcık, Halil (2006-a). Murad 2, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.31, 164-172
  • İnalcık, Halil (2007). Orhan, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.33, 375-386
  • Ocak, Ahmet Yaşar (2014). Osmanlı Toplumunda Zındıklar ve Mülhidler. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
  • Tüysüz, Sami (2017). Tarih 10 Ders Kitabı. Ankara: 2017
  • Yurdagür, Metin (1995). Fetret, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.12, 475-480
Yıl 2018, Sayı: 4, 46 - 54, 03.05.2018

Öz

Kaynakça

  • Afyoncu, Erhan (2014). Sorularla Osmanlı İmparatorluğu. İstanbul: Yeditepe Yayınevi
  • Armaoğlu, Fahir (2009). 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi. İstanbul: Alkım Yayınevi
  • Başar, Fahameddin (1995). Fetret Devri, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi C.2, 480-482
  • Çalışkan, Sümeyra (2018). Tarih Öğrencilerinin Tarih Felsefesi Eğilimleri (Gazi Üniversitesi Örneği) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Dindar, Bilal (1992). Bedreddin Simavî , Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.5, 331-334
  • İnalcık, Halil (1992). Bayezid 1, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.5, 231-234
  • İnalcık, Halil (2006). Murad 1, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.31, 156-164
  • İnalcık, Halil (2006-a). Murad 2, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.31, 164-172
  • İnalcık, Halil (2007). Orhan, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi , C.33, 375-386
  • Ocak, Ahmet Yaşar (2014). Osmanlı Toplumunda Zındıklar ve Mülhidler. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
  • Tüysüz, Sami (2017). Tarih 10 Ders Kitabı. Ankara: 2017
  • Yurdagür, Metin (1995). Fetret, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.12, 475-480
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tarih
Yazarlar

Sümeyra Çalışkan

Yayımlanma Tarihi 3 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çalışkan, S. (2018). 10. Sınıf Tarih Ders Kitabında Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşuna Eleştirel Bir Bakış Denemesi. KÜLLİYAT Osmanlı Araştırmaları Dergisi(4), 46-54.