Tarihi Zeyve Yayla Pazarını 600 yıl öncesi kurulmuştur. Pazar yeri olma özelliğini günümüzde de devam ettirmektedir. Pazar yeri, Adana Bölümü Karaman İli’ne bağlı Ermenek İlçe sınırları içinde yer almaktadır. Tarihi dönemdeki ününü tarihi un ve bulgur ve değirmenlerine borçludur. Zeyve; yazın yaylalara çıkan yerel halkın ortak buluşma noktası ve tercih ettiği bir pazar yeri olmayı sürdürmektedir. Son zamanlarda kültür ve doğa temelli tur gruplarının ilgisini çektiği gözlenmiştir. Çalışmanın amacı, Zeyve Pazarının turizm arz kaynaklarını tanıtmak ve kaynakların taşıma kapasitesi, tur gruplarının doğal ve tarihi dokuya zarar vermemesi için alınması gereken önlemleri tespit etmektir. Bu amaçla, önceden muhtar aracılığı ile izin ve randevu alınarak, pazarcı, yerel halk, tur ziyaretçileri ve değirmenci ile yüz-yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden keşifsel araştırma kapsamında, gözlem, görüşme ve alan deneyimi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunun; bu tür yapılacak çalışmalar için bir zemin hazırlayıp temel oluşturacağı, tarihi pazar yerinin turizme kazandırılması ile ilgili, kanaat önderleri ve sivil toplum kuruluşlarının karar ve planlarına, tur operatörlerinin tur programlarının zenginleşmesine olumlu katkı sunacağı düşünülmektedir.
Tur rotası Kültürel ve Doğal Miras Tarihi Zeyve Pazarı Mirasın Yaşatılması
Historical Zeyve Plateau Market was established 600 years ago. It continues to be a market place today. The market place is located within the borders of Ermenek District, Adana geographic division and Karaman Province. It owes its reputation in the historical period to its historical flour and bulgur and mills. Zeyve; It continues to be a common meeting point and preferred market place for the local people who go to the highlands in summer. Recently, it has been observed that it has attracted the attention of culture and nature-based tour groups. The aim of the study is to introduce the tourism supply resources of Zeyve Paar and to determine the precautions to be taken in order to prevent the carrying capacity of the resources and the tour groups from damaging the natural and historical heritage. For this aim, face-to-face interviews were held with marketers, local people, tour visitors and miller by obtaining permission and appointment through the headman in advance. In the study, observation, interview and field experience techniques were used within the scope of exploratory research, one of the qualitative research methods. The result of the research; It is thought that it will prepare a ground and form a basis for such studies, and will contribute positively to the decisions and plans of opinion leaders and non-governmental organizations regarding the bringing of the historical market place to tourism, and to enrich the tour programs of tour operators.
Cultural and Natural Heritage Historical Turkish Bazaar Zeyve Keeping the Legacy Alive Tour route
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Görüşü ve Çoklu Ortam Hesaplama (Diğer), Arkeoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License tarafından lisanslanmıştır.