Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği

Yıl 2022, Sayı: 13, 275 - 294, 10.06.2022
https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536

Öz

Çağımız “iletişim çağı” olarak adlandırılmakta ve iletişim teknolojileri her geçen gün hayatımıza yenilikler katmaktadır. Sosyal medya kullanım oranları da buna bağlı olarak hızla artmaktadır. Sosyal medya platformlarından olan Youtube, kullanıcılarına güncel olayları ve önemli haberleri anında iletebilmektedir. Aynı şekilde politik gündem takibi Youtube üzerinden yapılabilmektedir. Youtube kanalı olan Babala TV bunlardan biridir. 2018 seçim sürecinde de siyasi önderler, Babala TV programında Youtube üzerinden seçim propagandalarını yapabilmişlerdir. Bu çalışmada gençlerin politik gündemi takibinde sosyal medyanın ne kadar etkili olduğu araştırılmıştır. Aynı zamanda Babala TV kanalında yayınlanan siyasilerin konuşmalarının oy verme sürecinde bir faktör olup olmadığı sorgulanmıştır. Çalışmanın amacı sosyal medyanın gençlere politik gündem takibi için araç olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışma, hedeflenen yaş aralığındaki kuşağın gelecek dönemlerde de siyasal tutumlarına etki edecek medya mecralarının belirlenmesi açısından önemlidir. Çalışmanın evreni üniversite öğrencisi olan 18-25 yaş aralığında gençler olarak belirlenmiştir. Anket örneklemi ise basit tesadüfî örneklem grubu olarak Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencileri arasından seçilmiştir. Literatür taramasının yanı sıra içerik analizi ve anket çalışması yürütülmüştür.

Kaynakça

  • Akgül, Birol ve Ayer, Zeynep (2018). “Sanayi 4.0 Sürecinde Medyada Sektörel Dönüşüm”. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16): 2310-2327.
  • Arvas, İbrahim Sena (2014). Türk Basınında Etik ve Özdenetim. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Baloğlu, Arzu (2015). “Genel Tanımlar ve Değişen Devlet Modeli”. Sosyal Medya Madenciliği. Ed. Arzu Baloğlu. İstanbul: Beta Basım.
  • Bezci, Bünyamin (2015). “Kamusallığı Etkin Kılan Ama Temsiliyeti Buharlaştıran Bir Sorun Sosyal Medya”. İletişimde Sosyal Medya Sosyal Medyada Etkileşim. Ed. Özlem Oğuzhan. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Çağlak, Engin (2016). “Sosyal Medya Ajansı Tarihi”. Bu Toprakların İletişim Tarihi. Ed. Engin Çağlak. İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Çağlak, Engin (2019). “Aktif Vatandaş Haberciliği ve Sosyal Medyada Kimlik Oluşumu”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Devran, Yusuf (2004). Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
  • Güngör, Nazife (2018). İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kaban Kadıoğlu, Zeynep (2019). “Uluslararası İletişim Düzeninde İnternet Tabanlı Küresel İletişim Şirketlerinin Rekabet Ortamları, Büyüme Stratejileri ve Toplumsal Dışsallıkları: Microsoft, Apple, Google ve Facebook”. Erciyes İletişim Dergisi, Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu Özel Sayısı, 225-244.
  • Kölgelier, Yelda Özlem. (2016). “Asırlarca Süren İletişim ‘Atasözleri’”. Bu Toprakların İletişim Tarihi. Ed. Engin Çağlak. İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Lazar, Judith (1999). “Kitle İletişimi”. Çev. İlker Bıçakçı. İÜ İletişim Fakültesi Dergisi, 9: 283-291.
  • Mutlu, Erol (2012). İletişim Sözlüğü. Ankara: Sofos.
  • Oskay, Ünsal (2018). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Söğüt, Yasin (2019). “Yeni Hayat Önerisi Bağlamında Kimlik İnşası ve Medya”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Stevenson, Nick (2015). Medya Kültürleri, Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Çev. Göze Orhon ve Barış E. Aksoy. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tokgöz, Oya (1976). “Televizyonun Kadının Siyasallaşmasına Etkisi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 31(1): 131-149.
  • Tokgöz, Oya (2019). Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Yayınları.
  • URL-1 “Boomsocial, Babala TV İstatistikleri”. https://www.boomsocial.com/Youtube/Kanal/babalatv (Erişim: 02.01.2020).
  • Yüksel, Okan (2017). Youtube & Video Blog Rehberi. Ankara: Nirvana.

Youtube as a Political Agenda Monitoring Tool: Babala TV Example

Yıl 2022, Sayı: 13, 275 - 294, 10.06.2022
https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536

Öz

Our age is called “communication age” and communication technologies add innovations to our lives day by day. Social media usage rates are increasing rapidly accordingly. Youtube, one of the social media platforms, can instantly transmit current events and important news to its users. Likewise, following the political agenda can be done on Youtube. Babala TV, a Youtube channel, is one of them. During the 2018 election process, political leaders were able to make election propaganda on Youtube in the Babala TV program. In this study, it was analyzed how effective social media is in following the political agenda of young people. At the same time, it was questioned whether the speeches of politicians broadcast on Babala TV channel were a factor in the voting process. The aim of the study is to reveal whether social media is a tool for young people to follow the political agenda. The study is important in terms of determining the media channels that will affect the political attitudes of the targeted age group in the future. The universe of the study was determined as young people between the ages of 18-25 who are university students. The sample of the survey was chosen among the students of Çanakkale Onsekiz Mart University as a simple random sample group. In addition to the literature review, content analysis and survey work were carried out.

Kaynakça

  • Akgül, Birol ve Ayer, Zeynep (2018). “Sanayi 4.0 Sürecinde Medyada Sektörel Dönüşüm”. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16): 2310-2327.
  • Arvas, İbrahim Sena (2014). Türk Basınında Etik ve Özdenetim. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Baloğlu, Arzu (2015). “Genel Tanımlar ve Değişen Devlet Modeli”. Sosyal Medya Madenciliği. Ed. Arzu Baloğlu. İstanbul: Beta Basım.
  • Bezci, Bünyamin (2015). “Kamusallığı Etkin Kılan Ama Temsiliyeti Buharlaştıran Bir Sorun Sosyal Medya”. İletişimde Sosyal Medya Sosyal Medyada Etkileşim. Ed. Özlem Oğuzhan. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Çağlak, Engin (2016). “Sosyal Medya Ajansı Tarihi”. Bu Toprakların İletişim Tarihi. Ed. Engin Çağlak. İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Çağlak, Engin (2019). “Aktif Vatandaş Haberciliği ve Sosyal Medyada Kimlik Oluşumu”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Devran, Yusuf (2004). Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
  • Güngör, Nazife (2018). İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kaban Kadıoğlu, Zeynep (2019). “Uluslararası İletişim Düzeninde İnternet Tabanlı Küresel İletişim Şirketlerinin Rekabet Ortamları, Büyüme Stratejileri ve Toplumsal Dışsallıkları: Microsoft, Apple, Google ve Facebook”. Erciyes İletişim Dergisi, Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu Özel Sayısı, 225-244.
  • Kölgelier, Yelda Özlem. (2016). “Asırlarca Süren İletişim ‘Atasözleri’”. Bu Toprakların İletişim Tarihi. Ed. Engin Çağlak. İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Lazar, Judith (1999). “Kitle İletişimi”. Çev. İlker Bıçakçı. İÜ İletişim Fakültesi Dergisi, 9: 283-291.
  • Mutlu, Erol (2012). İletişim Sözlüğü. Ankara: Sofos.
  • Oskay, Ünsal (2018). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Söğüt, Yasin (2019). “Yeni Hayat Önerisi Bağlamında Kimlik İnşası ve Medya”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Stevenson, Nick (2015). Medya Kültürleri, Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Çev. Göze Orhon ve Barış E. Aksoy. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tokgöz, Oya (1976). “Televizyonun Kadının Siyasallaşmasına Etkisi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 31(1): 131-149.
  • Tokgöz, Oya (2019). Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Yayınları.
  • URL-1 “Boomsocial, Babala TV İstatistikleri”. https://www.boomsocial.com/Youtube/Kanal/babalatv (Erişim: 02.01.2020).
  • Yüksel, Okan (2017). Youtube & Video Blog Rehberi. Ankara: Nirvana.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Engin Çağlak 0000-0002-9477-9435

Gülay Elbi Pekcan 0000-0002-6701-5165

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Çağlak, E., & Pekcan, G. E. (2022). Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. Kültür Araştırmaları Dergisi(13), 275-294. https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536
AMA Çağlak E, Pekcan GE. Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. KAD. Haziran 2022;(13):275-294. doi:10.46250/kulturder.1109536
Chicago Çağlak, Engin, ve Gülay Elbi Pekcan. “Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği”. Kültür Araştırmaları Dergisi, sy. 13 (Haziran 2022): 275-94. https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536.
EndNote Çağlak E, Pekcan GE (01 Haziran 2022) Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. Kültür Araştırmaları Dergisi 13 275–294.
IEEE E. Çağlak ve G. E. Pekcan, “Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği”, KAD, sy. 13, ss. 275–294, Haziran 2022, doi: 10.46250/kulturder.1109536.
ISNAD Çağlak, Engin - Pekcan, Gülay Elbi. “Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği”. Kültür Araştırmaları Dergisi 13 (Haziran 2022), 275-294. https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536.
JAMA Çağlak E, Pekcan GE. Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. KAD. 2022;:275–294.
MLA Çağlak, Engin ve Gülay Elbi Pekcan. “Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği”. Kültür Araştırmaları Dergisi, sy. 13, 2022, ss. 275-94, doi:10.46250/kulturder.1109536.
Vancouver Çağlak E, Pekcan GE. Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. KAD. 2022(13):275-94.