Bu çalışmada, öğrenci işleri yönetimi odaklı başlangıç çalışmalarından biri olarak, Crisp
(2009) tarafından geliştirilmiş Yükseköğretim Öğrenci Mentörlük Ölçeği’nin Türkçe
olarak Türk yükseköğretim sisteminde okuyan öğrencilere uyumluluğunun araştırılması
amaçlanmıştır. Çalışmaya Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim ve İlahiyat Fakültelerinden
toplam 390 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların %71’i kız, %29’u erkektir. Dil,
yapı ve görünüş geçerliği bulgularının raporlandığı çalışmada, ölçek güvenirliği için CronbachAlpha
0.87 ve alternative olarak Omega 0.87 değerleri elde edilmiştir. Doğrulayıcı
faktör analizinin kullanıldığı çalışmadan elde edilen Türkçe modelin (Model 3A) iyi bir
model-veri uyumu yakaladığı görülmektedir. Kolay örneklem yönteminin kullanılması ve
model revizyonunda çıkarılan maddelerin yerine alternatiflerin konulmaması, çalışmadaki
sınırlılıklar olarak görülebilir. Çalışma, daha geniş katılımlı yeni yükseköğretim öğrenci
mentörlük ölçeği geliştirme çalışmalarını teşvik etmektedir.
Yükseköğretim Üniversite Öğrenci Mentörlük Ölçeği Öğrenci İşleri Yönetimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE