Son yıllarda hızla gelişen teknoloji, bu bağlamda yaygınlaşan internet kullanımı ve mobil araçlar medyayı hızlı bir değişime sürüklemiş ve anladığımız o klasik medya kavramı radikal bir şekilde kabuk değiştirmiştir. En temel değişim ise, bir zamanlar dinleyici, okuyucu ya da izleyici olarak ifade edilen kitlenin sahip oldukları yeni medya araçlarıyla artık bir yayıncıya dönüşmesi noktasında gerçekleşmiştir. Özellikle sosyal medya çatısı altında hemen hemen herkes, duygu ve düşüncelerini paylaşmanın yanı sıra diğer bireylerin, kurum ya da kuruluşların ürettikleri içerikleri/eserleri de bu araçlarla iletir hale gelmiştir. Diğer kişilere ait olan ve fikri haklar bağlamında hak olarak korunan eserlerin internet ortamında paylaşıldığı, bu aşamada taraflar arasında çeşitli sorunların, görüş ayrılıklarının, ekonomik ve hukuksal çatışmaların ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışma bu çatışmalara odaklanmakta ve bu çatışmayı fikri haklar ekseninde tartışmaktadır. Fikri hakları hak olarak gören ve fikri hakları haksızlık olarak gören iki temel bakış açısı altında yeni medya ve fikri haklar sorunu ele alınmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE