Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA KARŞILAŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (MALATYA İL ÖRNEĞİ)

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 69 - 96, 15.07.2017

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, birleştirilmiş sınıflı okullardaki öğretmenlerin karşılaştıkları problemlerini ortaya koymak ve araştırmanın bulgularına göre problemlerin çözümüne katkı sağlamaktır. Bu araştırma, tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırma, Malatya ilinde bulunan 184 birleştirilmiş sınıflı okulda çalışan 201 öğretmenden 146’sına ulaşılarakgerçekleştirilmiştir.Araştırmaya katılan 146 öğretmenin %76’ sı erkek, geriye kalan %24’lük kısmını ise kadın olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin görev sürelerine baktığımızda %76’sının 1-5 yıl, %24’ünün ise 6 yıl ve yukarısı bir zamandır görev yaptıkları görülmektedir. Araştırma verilerinin toplanmasında “Birleştirilmiş sınıflı okulların yönetim problemleri ve çözü m önerileri” ölçeğinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama alma yoluna gidilmiştir.Araştırmaya katılan öğretmenler, yöneticilik görevlerinin olmaması halinde daha başarılı olacaklarını ve idarecilik konusunda lisans eğitimlerinden kaynaklanan eksikliklerinin olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler okulların problemlerini çözmede ailelerin desteğinin alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenler, okulda çalışan diğer öğretmenler ve köyde bulunan anne-babalarla kurulacak olan iyi bir iletişim de sorunların çözümüne katkı sağlayacağı görüşünü belirtmişleridir. Öğretmenler denetimler sırasında müfettişlerin tavırlarından dolayı stres yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler denetimlerde müfettişlerin çalışma koşullarını göz önünde bulundurmaları gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • AKBAŞLI, S. ve PİLTEN, Ö. (1999).İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Mikro Yay.Konya, No:9
  • AKDOĞAN, M. (2007).BirleştirilmişSınıflı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Müdür YetkiliÖğretmenlerin Yönetim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar.Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi,, İstanbul.
  • Akpınar, B., Turan, M. & Gözler, A. (2006) “Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yeni İlköğretim Müfredatına İlişkin Görüş ve Önerileri” Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 14–16/Nisan/2006, Ankara) Bildiri Kitabı 2. Cilt, 403– 414, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Aksoy, N.(2008).“Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim-Öğretim: Genç veDeneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma”. Eğitim BilimToplum Dergisi. Cilt 6, Sayı 21ss.82-108
  • Aksoy,N. (2008).“MultigradeSchooling in Turkey:AnOverview”InternationalJournalofEducational Development. 28 ss 218-228.
  • ATP. (2015). Teaching in Multiage and Multigrade Classrooms. http://alaskateacher.org/multigrade_teaching.php
  • Aydemir, H., Bozkurt, H., Şekerci, H. (2015).“Serbest Etkinlik Derslerine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”. Turkish Journal of Educational Studies, 2 (2) Mayıs, ss. 41-74
  • Bayar, S.A. (2009).Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Anabilim Dalı 4. Sınıf Öğrencilerinin Birleştirilmiş Sınıflar Hakkındaki Görüşleri: Gazi Üniversitesi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim(Ankara: Anı Yayıncılık. (Yenilenmiş Üçüncü Basım).
  • BingöL, H. N. (2002).Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Müdür YetkiliÖğretmenlerin Karşılaştıkları Yönetim Sorunları Çorum İli Sungurlu İlçesiÖrneği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara
  • Blease, B. &condy, J., (2015). ‘Teaching of writing in two rural multigrade classes in the Western Cape’, Reading & Writing 6(1), Art. #58, 9 pages. http://dx.doi.org/10.4102 / rw.v6i1.58
  • Büyüköztürk,S. (2002).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Çağlayan, A. (2012). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Atatürk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum
  • Çınar, İ. (2004). “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlk Okuma YazmaÖğretimine İlişkin Bir Araştırma”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(7)
  • Dalka, S. (2006 ) “ Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okullarının Problemleri ve Durum Tespiti: Doğu Beyazıt Örneği” Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 14–16/Nisan/2006, Ankara), Bildiri Kitabı 2. Cilt, 415–420, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Doğan, A. R. (2000).BirleştirilmişSınıflarda Eğitim Öğretim, Trabzon, Selim Ofset
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 33-56
  • Elma,C. (2013). “Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin yönetim ve Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23(1) 75-87
  • Erdem, A.R. (2011).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. (6. Baskı) Ankara Anı Yayıncılık
  • Erdem, A. R., kamacı, S. VE aydemir, T. (2005). “Birleştirilmiş Sınıfları Okutan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar”. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1 (1–2): 3–13.
  • Gelebek, M.S. (2011).Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacılık Temelli Yeni İlköğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanmasına İlişkin Görüşlerin İncelenmesi(Kilis İli Örneği), Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep.
  • Gökyer, N (2011). “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Sorunlarına İlişkin öğrenci ve Öğretmen Görüşleri”. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (30), ss. 288-310
  • Gözler, A.,(2009).Birleştirilmiş Sınıflı Okulların Yönetim Problemleri ve ÇözümÖnerileri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Doktora Tezi, Elazığ.
  • Hargreaves, E., Montero, C., Chau, N., Sibli M. Ve Thanh, T. (2001).“Multigradeteaching in Peru, Sri Lanka and Vietnam: an overview.”International JournalofEducational Development 21, ss.499-520.
  • İlter, İ. (2015). “Primary School Teacher Candidates’ Metaphorical Perceptions Related to Multigrade Classes Concept” Elementary Education Online, 14(4): 1450-1468 [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr doi http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.53507
  • Kılınç, S. (2005) “Birleştirilmiş ve Normal Sınıflarda Okuyan 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe ve Matematik Derslerindeki Başarılarının Karşılaştırılması”,Online:http://sbe.gantep.edu.tr/Tez%20Ozetleri/Egitim%20Bilimleri/Yuksek%20Lisans/Kilic%20Selcuk.htm,
  • Köklü, M. (2000).Birleştirilmiş Sınıf Yönetimi ve Öğretim. Beta Basım Yayım Dağıtım,İstanbul. No: 1013, Temmuz
  • Köksal, K.,(2005). “Türkiye’nin Gerçeği Birleştirilmiş Sınıflı Okullar”. TSA Dergisi/Yıl:9 S:3 ss:173-178
  • Köksal, K. (2009).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Laıtıla,T.,&Wılen,L.(2014). “Pieniäkoulujajayhdysluokkiakoskevan päätöksenteonjakehittämisentietopohja[Basic information of policy making and developing concerning small schools and multi-grade classes]” The Finnish Journal of Education, 45(3), 263–268.
  • Lıttle, W.A. (2001).“MultigradeTeaching: towards aninternationalresearchandpolicyagenda”.International Journal of EducationalDevelopment21, ss.481-497.
  • Lıttle, W. A. (2003).Training Needs of Teachers in Mixed yearclasses in iner London.(www3.ellinogermaniki.gr/ep/muse/data/images/England.)
  • Lıttle, W.A.(2004).Learning andTeachingMultigradeSettings.PaperPreparedfor UNESCO 2005 EFA Monitoring Report.
  • MEB. (2013). Milli Eğitim Bakanlığı İstatistik Şube Müdürlüğü. Ankara.
  • MEB (2014). Malatya İl Mem Stratejik Plan Durum Analiz Raporu 2015-2019
  • Miller, B. (1989). TheMultigradeClassroom: A Resource Handbookfor Small, Rural Schools. Portland, OR: NortwestRegionalEducationalLaboratory. (ERİCDocumentReproduction Service No. ED 320 719).
  • Özben, K. (1997).Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar.Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yayınlanmamış Y.Lisans Tezi. Denizli
  • Paasimaki, J. (2003).Rural School in Finland.Thepathwaytohighqualitymultigradeteaching.Tsolakidis, C.,Sotiriou, S.,Orfanakis. M. (Eds), Epinoia S.A.,Athens,Greece, ss.67-73.
  • Palavan, Ö. (2012). Birleştirilmiş ve bağımsız sınıflı ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgilerin kazanımlarınaerişim düzeyleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 281-294.
  • Sağ, R. (2009). “Becoming a teacher in multigraded classes”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 20-39.
  • Statıstık Austrıa (2013A) Schulstatistik2012/2013 (Sonderauswertung) [Schoolstatistics2012/2013: specialevaluation].
  • Statıstık Austrıa (2013B) Schulstatistik 2012/2013. Klassenan öffentlichen und privaten Schulen [Schoolstatistics 2012/2013:classesinpublic andprivate schools]. Erişim OCAK 22, 2015, from http://www.statistik.at.
  • Summak, M.S., Summak, A.,E., G.,Gelebek, M.S.(2011). “Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar Ve Öğretmenlerin Bakış Açısından Çözüm Önerileri”. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10(3) ss.1221-1238
  • Sınmaz, A. (2009).Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programının Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Düzce İli Örneği).Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • Şahin, A. E. (2003). “Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (25) 166-175
  • Yerlikaya, A. (2000). Köy ve Şehirde Çalışan Sınıf Öğretmenlerinde Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi.Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erzurum.
  • Yıldız, M. Ve Köksal, K. (2009). “Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi”. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), ss.1-14.
  • Yılmaz, A. (2012) “Yatılı İlköğretim Bölge Okulları Sorunlarının Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi”.University of Gaziantep Journal of Social Sciences. Jun2012, Vol. 11 Issue 3, p659-679. 21p. 6 Charts.
Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 69 - 96, 15.07.2017

Öz

Kaynakça

  • AKBAŞLI, S. ve PİLTEN, Ö. (1999).İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Mikro Yay.Konya, No:9
  • AKDOĞAN, M. (2007).BirleştirilmişSınıflı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Müdür YetkiliÖğretmenlerin Yönetim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar.Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi,, İstanbul.
  • Akpınar, B., Turan, M. & Gözler, A. (2006) “Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yeni İlköğretim Müfredatına İlişkin Görüş ve Önerileri” Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 14–16/Nisan/2006, Ankara) Bildiri Kitabı 2. Cilt, 403– 414, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Aksoy, N.(2008).“Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim-Öğretim: Genç veDeneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma”. Eğitim BilimToplum Dergisi. Cilt 6, Sayı 21ss.82-108
  • Aksoy,N. (2008).“MultigradeSchooling in Turkey:AnOverview”InternationalJournalofEducational Development. 28 ss 218-228.
  • ATP. (2015). Teaching in Multiage and Multigrade Classrooms. http://alaskateacher.org/multigrade_teaching.php
  • Aydemir, H., Bozkurt, H., Şekerci, H. (2015).“Serbest Etkinlik Derslerine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”. Turkish Journal of Educational Studies, 2 (2) Mayıs, ss. 41-74
  • Bayar, S.A. (2009).Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Anabilim Dalı 4. Sınıf Öğrencilerinin Birleştirilmiş Sınıflar Hakkındaki Görüşleri: Gazi Üniversitesi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim(Ankara: Anı Yayıncılık. (Yenilenmiş Üçüncü Basım).
  • BingöL, H. N. (2002).Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Müdür YetkiliÖğretmenlerin Karşılaştıkları Yönetim Sorunları Çorum İli Sungurlu İlçesiÖrneği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara
  • Blease, B. &condy, J., (2015). ‘Teaching of writing in two rural multigrade classes in the Western Cape’, Reading & Writing 6(1), Art. #58, 9 pages. http://dx.doi.org/10.4102 / rw.v6i1.58
  • Büyüköztürk,S. (2002).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Çağlayan, A. (2012). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Atatürk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum
  • Çınar, İ. (2004). “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlk Okuma YazmaÖğretimine İlişkin Bir Araştırma”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(7)
  • Dalka, S. (2006 ) “ Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okullarının Problemleri ve Durum Tespiti: Doğu Beyazıt Örneği” Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 14–16/Nisan/2006, Ankara), Bildiri Kitabı 2. Cilt, 415–420, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Doğan, A. R. (2000).BirleştirilmişSınıflarda Eğitim Öğretim, Trabzon, Selim Ofset
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 33-56
  • Elma,C. (2013). “Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin yönetim ve Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23(1) 75-87
  • Erdem, A.R. (2011).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. (6. Baskı) Ankara Anı Yayıncılık
  • Erdem, A. R., kamacı, S. VE aydemir, T. (2005). “Birleştirilmiş Sınıfları Okutan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar”. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1 (1–2): 3–13.
  • Gelebek, M.S. (2011).Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacılık Temelli Yeni İlköğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanmasına İlişkin Görüşlerin İncelenmesi(Kilis İli Örneği), Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep.
  • Gökyer, N (2011). “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Sorunlarına İlişkin öğrenci ve Öğretmen Görüşleri”. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (30), ss. 288-310
  • Gözler, A.,(2009).Birleştirilmiş Sınıflı Okulların Yönetim Problemleri ve ÇözümÖnerileri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Doktora Tezi, Elazığ.
  • Hargreaves, E., Montero, C., Chau, N., Sibli M. Ve Thanh, T. (2001).“Multigradeteaching in Peru, Sri Lanka and Vietnam: an overview.”International JournalofEducational Development 21, ss.499-520.
  • İlter, İ. (2015). “Primary School Teacher Candidates’ Metaphorical Perceptions Related to Multigrade Classes Concept” Elementary Education Online, 14(4): 1450-1468 [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr doi http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.53507
  • Kılınç, S. (2005) “Birleştirilmiş ve Normal Sınıflarda Okuyan 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe ve Matematik Derslerindeki Başarılarının Karşılaştırılması”,Online:http://sbe.gantep.edu.tr/Tez%20Ozetleri/Egitim%20Bilimleri/Yuksek%20Lisans/Kilic%20Selcuk.htm,
  • Köklü, M. (2000).Birleştirilmiş Sınıf Yönetimi ve Öğretim. Beta Basım Yayım Dağıtım,İstanbul. No: 1013, Temmuz
  • Köksal, K.,(2005). “Türkiye’nin Gerçeği Birleştirilmiş Sınıflı Okullar”. TSA Dergisi/Yıl:9 S:3 ss:173-178
  • Köksal, K. (2009).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Laıtıla,T.,&Wılen,L.(2014). “Pieniäkoulujajayhdysluokkiakoskevan päätöksenteonjakehittämisentietopohja[Basic information of policy making and developing concerning small schools and multi-grade classes]” The Finnish Journal of Education, 45(3), 263–268.
  • Lıttle, W.A. (2001).“MultigradeTeaching: towards aninternationalresearchandpolicyagenda”.International Journal of EducationalDevelopment21, ss.481-497.
  • Lıttle, W. A. (2003).Training Needs of Teachers in Mixed yearclasses in iner London.(www3.ellinogermaniki.gr/ep/muse/data/images/England.)
  • Lıttle, W.A.(2004).Learning andTeachingMultigradeSettings.PaperPreparedfor UNESCO 2005 EFA Monitoring Report.
  • MEB. (2013). Milli Eğitim Bakanlığı İstatistik Şube Müdürlüğü. Ankara.
  • MEB (2014). Malatya İl Mem Stratejik Plan Durum Analiz Raporu 2015-2019
  • Miller, B. (1989). TheMultigradeClassroom: A Resource Handbookfor Small, Rural Schools. Portland, OR: NortwestRegionalEducationalLaboratory. (ERİCDocumentReproduction Service No. ED 320 719).
  • Özben, K. (1997).Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar.Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yayınlanmamış Y.Lisans Tezi. Denizli
  • Paasimaki, J. (2003).Rural School in Finland.Thepathwaytohighqualitymultigradeteaching.Tsolakidis, C.,Sotiriou, S.,Orfanakis. M. (Eds), Epinoia S.A.,Athens,Greece, ss.67-73.
  • Palavan, Ö. (2012). Birleştirilmiş ve bağımsız sınıflı ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgilerin kazanımlarınaerişim düzeyleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 281-294.
  • Sağ, R. (2009). “Becoming a teacher in multigraded classes”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 20-39.
  • Statıstık Austrıa (2013A) Schulstatistik2012/2013 (Sonderauswertung) [Schoolstatistics2012/2013: specialevaluation].
  • Statıstık Austrıa (2013B) Schulstatistik 2012/2013. Klassenan öffentlichen und privaten Schulen [Schoolstatistics 2012/2013:classesinpublic andprivate schools]. Erişim OCAK 22, 2015, from http://www.statistik.at.
  • Summak, M.S., Summak, A.,E., G.,Gelebek, M.S.(2011). “Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar Ve Öğretmenlerin Bakış Açısından Çözüm Önerileri”. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10(3) ss.1221-1238
  • Sınmaz, A. (2009).Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programının Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Düzce İli Örneği).Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • Şahin, A. E. (2003). “Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (25) 166-175
  • Yerlikaya, A. (2000). Köy ve Şehirde Çalışan Sınıf Öğretmenlerinde Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi.Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erzurum.
  • Yıldız, M. Ve Köksal, K. (2009). “Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi”. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), ss.1-14.
  • Yılmaz, A. (2012) “Yatılı İlköğretim Bölge Okulları Sorunlarının Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi”.University of Gaziantep Journal of Social Sciences. Jun2012, Vol. 11 Issue 3, p659-679. 21p. 6 Charts.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özcan Palavan

Veysel Göçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Palavan, Ö., & Göçer, V. (2017). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA KARŞILAŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (MALATYA İL ÖRNEĞİ). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 69-96.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.