Bu
araştırmanın amacı, uygulanmakta olan aday öğretmen yetiştirme sürecini, okul
yöneticilerinin bakış açıları ile değerlendirmektir. Tesadüfü küme örnekleme
modeli kullanılarak oluşturulan çalışmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim
öğretim yılında, Elazığ ili merkez ilçede bulunan ilkokullarda görev yapan 33
okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplamak için hazırlanan iki adet açık
uçlu soru, görüşleri alınmak üzere okul yöneticilerine sorulmuştur. Elde edilen
verilerin analizinde nitel araştırmaları çözümlemede olgu bilim deseni
uygulanmış ve ifadelerin benzerliğine göre gruplandırmalar yapılarak temalar
oluşturulmuştur. Her bir temada dikkat çeken yönetici görüşleri doğrudan
alıntılarla yansıtılmıştır. Araştırma sonunda okul yöneticilerinin görüşlerinden
elde edilen sonuçlara göre, yöneticiler çoğunlukla uygulanmakta olan aday
öğretmenlik sürecinin gerekli olduğuna yönelik görüş bildirmişlerdir. Ayrıca
aday öğretmenliğin gerekliliğine inanan okul yöneticileri, kıdemli öğretmen ile
staj, tüm bölgelerde staj, hizmet içi eğitim şeklinde önerilerde bulunmuştur.
Danışman öğretmenlerin seçimine yönelik ise,
yöneticilerin büyük çoğunluğu bu sürecin uygun yürütülmediğine yönelik
görüş ifade etmişlerdir. Danışman öğretmen seçiminin uygun yürütülmediğine
yönelik görüş ifade eden okul yöneticileri, deneyimli danışman, başarılı
danışman, objektif seçim şeklinde danışman öğretmen seçimi ile alakalı
önerilerde bulunmuştur.
The
purpose of this study is evaluate the current candidate teacher training
process with the views of school heads. The
universe of the study that used simple random model consists of 33 school heads
working at primary schools in the central district of Elazığ in the 2016-2017
academic years. To collect data prepared
in three open-ended questions are asked to obtain school heads opinion.
In the analysis of the data obtained, the content analysis methods used in the
analysis of qualitative research has been applied and grouping according to
similarity of expression and themes were developed. The opinion of the school heads,
who draw attention to each theme are directly reflected in the quotations. According to the
results obtained from the opinions of the school administrators at the end of
the research, the head of school mostly expressed the opinion that the
currently candidate teaching process being implemented is necessary. In addition, school administrators who believe in the
necessity of candidate teachers suggested that internship with senior teacher,
internship in all regions, in-service training. Most of the school
administrators expressed their view that this process was not carried out
properly about teachers as advisor. School administrators expressing the
opinion that the advisor teacher selection is not being carried out
appropriately suggested that experienced counselors, successful counselors, and
objective counselors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE