Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜLSÜN KARAMUSTAFA’NIN ESERLERİNDE KÖYDEN KENTE GÖÇ VE KİMLİK OLGUSU

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 97 - 106, 02.07.2019

Öz







Türkiye'nin modernleşme
süreci içerisinde gelişen ve uygulanan siyasal ve ekonomik politikalar
doğrultusunda, göç kavramı ortaya çıkmış ve 1950’li yıllardan itibaren köyden
kente göç olgusu başlamıştır. Köyden kente göçle birlikte yeni bir mimari ve
yapılaşma, yeni bir toplumsal yapı, yeni bir kültür ortaya çıkmış ve tüm
bunlarla birlikte yeni büyük kentler oluşmuştur. 1950’li yıllardan itibaren
varlığını gösteren ve giderek daha da artan köyden kente göçün süreçleri ve
sonuçları sosyal bilimlerin ve mimarinin ana konularından biri haline
gelmiştir. Sanatın farklı alanlarında da ana malzemeye dönüşen göç kavramı
1960’lı yıllardan itibaren de modern Türk resim sanatında görülmeye
başlamıştır. Türk resim sanatı 70’ler, 80’ler ve 90’lar boyunca da; yeni oluşan
kentin doğurduğu ekonomik, sosyolojik ve kültürel değişimleri kendisine konu
edinmiş, ancak bu sefer kavramsal sanat ve postmodernizmin kavramları ile iç
içe geçmiştir. Bu makalede, 1970’lerden sonra üretilmiş köyden kente göçün yarattığı
kültürel ve görsel dönüşümleri ele alan Gülsün Karamustafa’nın eserleri
araştırılmaktadır.

Kaynakça

  • Referans 1. Erdoğan, Ö. (2016) Kentsel Yaşam ve Yozlaşma ABMYO Dergisi Sayı 41 (13-33)
  • Referans 2. BAYDAR, G. (2013) “Sessiz Direnişler ya da Kırsal Türkiye ile Mimari Yüzleşmeler”, (Çev. Nurettin Elhüseyni, Ed. Sibel Bozdoğan- Reşat Kasaba) Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Referans 3 .Heinrich, B. (2007) Güllerim Tahayyülerim, (Çev. Erden Kosova), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans 4. Koçak, O. (2009) Modern ve Ötesi- Elli Yılın Sanatına Kenar Notları, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Referans 5. Kongar, E. (2007), 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Referans 6 .Kortun, V. (2013) http://blog.saltonline.org/post/95086465134/mistik-nakliye
  • Referans 7. ÖZBEK, Meral (2013), “Arabesk Kültür: Bir Modernleşme ve Popular Kimlik Örneği”,(Çev. Nurettin Elhüseyni, (Ed. Sibel Bozdoğan- Reşat Kasaba), Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Referans 8. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5cae30387acdf3.07329288 (Erişim Tarihi: 09.02.2019)
  • Görsel KaynakçaReferans 9. Resim 1. Heinrich, B. (2007) Güllerim Tahayyülerim, (Çev. Erden Kosova), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.Referans
  • Referans 10. Resim 2. Heinrich, B. (2007) Güllerim Tahayyülerim, (Çev. Erden Kosova), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans 11. Resim 3. https://brooklynrail.org/2016/09/artseen/glsn-karamustafa-chronographia (Erişim Tarihi 10.03.2019)
  • Referans 12. Resim 4. https://saltonline.org/en/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorik-yaklasim-1981-1992 (Erişim Tarihi 02.20.2019)
  • Referans 13. Resim 5. https://saltonline.org/en/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorik-yaklasim-1981-1992 (Erişim Tarihi 02.20.2019)
  • Referans 14. Resim 6. https://saltonline.org/en/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorik-yaklasim-1981-1992 (Erişim Tarihi 02.20.2019)
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 97 - 106, 02.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Referans 1. Erdoğan, Ö. (2016) Kentsel Yaşam ve Yozlaşma ABMYO Dergisi Sayı 41 (13-33)
  • Referans 2. BAYDAR, G. (2013) “Sessiz Direnişler ya da Kırsal Türkiye ile Mimari Yüzleşmeler”, (Çev. Nurettin Elhüseyni, Ed. Sibel Bozdoğan- Reşat Kasaba) Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Referans 3 .Heinrich, B. (2007) Güllerim Tahayyülerim, (Çev. Erden Kosova), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans 4. Koçak, O. (2009) Modern ve Ötesi- Elli Yılın Sanatına Kenar Notları, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Referans 5. Kongar, E. (2007), 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Referans 6 .Kortun, V. (2013) http://blog.saltonline.org/post/95086465134/mistik-nakliye
  • Referans 7. ÖZBEK, Meral (2013), “Arabesk Kültür: Bir Modernleşme ve Popular Kimlik Örneği”,(Çev. Nurettin Elhüseyni, (Ed. Sibel Bozdoğan- Reşat Kasaba), Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Referans 8. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5cae30387acdf3.07329288 (Erişim Tarihi: 09.02.2019)
  • Görsel KaynakçaReferans 9. Resim 1. Heinrich, B. (2007) Güllerim Tahayyülerim, (Çev. Erden Kosova), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.Referans
  • Referans 10. Resim 2. Heinrich, B. (2007) Güllerim Tahayyülerim, (Çev. Erden Kosova), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans 11. Resim 3. https://brooklynrail.org/2016/09/artseen/glsn-karamustafa-chronographia (Erişim Tarihi 10.03.2019)
  • Referans 12. Resim 4. https://saltonline.org/en/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorik-yaklasim-1981-1992 (Erişim Tarihi 02.20.2019)
  • Referans 13. Resim 5. https://saltonline.org/en/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorik-yaklasim-1981-1992 (Erişim Tarihi 02.20.2019)
  • Referans 14. Resim 6. https://saltonline.org/en/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorik-yaklasim-1981-1992 (Erişim Tarihi 02.20.2019)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makale
Yazarlar

Serkan Çalışkan 0000-0002-1309-4574

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çalışkan, S. (2019). GÜLSÜN KARAMUSTAFA’NIN ESERLERİNDE KÖYDEN KENTE GÖÇ VE KİMLİK OLGUSU. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 97-106.