Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of The Middle School English Curriculum in Transmitting Social Values of Turkish Culture

Yıl 2024, , 66 - 87, 30.06.2024
https://doi.org/10.48066/kusob.1408448

Öz

This study aims to determine the frequency and content treatment of social values related to Turkish culture in the English curriculum textbooks at the middle school level, highlighting the importance of these curriculums in cultural transmission. Conducted using a qualitative research approach, the study employed document analysis to examine English curriculum textbooks distributed to middle school students in the Hatay province for the 2022-2023 academic year by the Ministry of National Education (MoNE). A total of 4 middle school English textbooks, comprising 40 different units and 878 activities, were meticulously examined throughout the research process. The data were analyzed using a descriptive analysis approach, and the findings, along with frequency and percentage values, were presented. Quotations and visuals from the relevant textbooks were utilized to support the accuracy of the findings. According to the results of the study, the most frequently featured social values in middle school English curriculum textbooks were work-related values. Adequate attention was also given to scientific, traditional, and political values. However, there was a noticeable scarcity of activities related to religious and family values. The conclusion of the study includes various recommendations to address these shortcomings. Suggestions include enriching the content of textbooks in terms of social values related to Turkish culture, creating opportunities for students to understand religious and family values, and emphasizing the importance of the institution of the family in the program, particularly concerning Turkish culture and social values. The results obtained can assist educators in reviewing and improving the content of curriculums

Kaynakça

  • Acun, İ., Yücel, C., Önder, A. & Tarman, B. (2013). Değerler: Kim ne kadar değer veriyor? Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 180-197. https://doi.org/10.12780/UUSBD144 Aktepe, V. & Yel, S. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 607-622.
  • Alpar, M. (2013). Yabancı dil öğretiminde kültürel unsurların önemi. Journal of Language and Linguistic Studies, 9(1), 95-106.
  • Aslan, H. İ., Coşkun Keskin, S., & Önder, S. (2019). Ortaokul 6. sınıf İngilizce ders kitaplarında yer verilen değerler. Journal of International Scientific Researches, 4(2), 355–371.
  • Anwari, H. (2021). The role of teacher in using textbook. INOVISH Journal, 6(1), 1-12.
  • Aran, Ö. C. & Aydın, A. Z. (2020). Ortaokul İngilizce ders kitaplarında evrensel değerlerin incelenmesi. Journal of Language Education and Research, 6(2), 733-751. https://doi.org/10.31464/jlere.782361
  • Arieli, S., Sagiv, L., & Roccas, S. (2020). Values at work: The impact of personal values in organizations. Applied Psychology, 69(2), 230-275.
  • Aydın, M. Z. & Akyol Gürler Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Nobel Yayınları.
  • Aspin, D. N. (2007). The ontology of values and values education. In D. N. Aspin & J. D. Chapman (Eds.). Values education and lifelong learning: Principles, policies, programmes (27-35). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Bardi, A., Lee, J. A., Hofmann-Towfigh, N., & Soutar, G. (2009). The structure of intraindividual value change. Journal of personality and social psychology, 97(5), 913.
  • Begley, P. T., & Johansson, O. (2003). Ethical dimensions of school leadership. Springer.
  • Berkowitz, M. W. (2011). What works in values education? International Journal of Educational Research, 50(3), 153-158. doi.org/10.1016/j.ijer.2011.07.003

Türk Kültürüne Ait Sosyal Değerlerin Aktarımında Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programının Önemi

Yıl 2024, , 66 - 87, 30.06.2024
https://doi.org/10.48066/kusob.1408448

Öz

Bu çalışma, ortaokul düzeyindeki İngilizce öğretim programı ders kitaplarındaki Türk kültürüne ait sosyal değerlerin ne sıklıkla kullanıldığı ve içerik açısından nasıl işlendiğini tespit ederek bu programların kültür aktarımındaki önemini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Bu araştırma, nitel araştırma yaklaşımı kullanılarak, doküman inceleme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın odaklandığı materyaller, MEB tarafından 2022-2023 eğitim öğretim yılında, Hatay ilindeki ortaokul öğrencilerine öğretim sürecinde kullanmaları için dağıtılan İngilizce öğretim programının ders kitaplarıdır. Çalışma sürecinde, toplamda 4 ortaokul İngilizce ders kitabı, 40 farklı ünite ve 878 etkinlik titizlikle incelenmiştir. Elde edilen verilerin analiz sürecinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak ulaşılan bulgular, frekans ve yüzde değerleriyle birlikte sunulmuştur. Bulguların doğruluğunu desteklemek için ilgili ders kitaplarından alıntılar ve görsellerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ortaokul İngilizce öğretim programı ders kitaplarında en sıklıkla yer alan sosyal değerlerin çalışma-iş değerleri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bilimsel, geleneksel ve siyasi değerlere yeterli seviyede yer verildiği gözlemlenmiştir. Ancak, dini ve aile değerlerine yönelik etkinliklerin oldukça az olduğu fark edilmiştir. Bu çalışmanın sonuç bölümünde, ortaya çıkan eksiklikleri gidermek amacıyla, çeşitli öneriler sunulmuştur. Öneriler arasında; ders kitaplarındaki içeriğin Türk kültürüne ait sosyal değerler açısından daha da zenginleştirilmesi, öğrencilerin dini ve aile değerlerini anlamalarını sağlayacak fırsatların oluşturulması, ayrıca program tasarımcılarının bu konuda daha duyarlı olmaları yer almaktadır. Türk kültürü ve sosyal değerleri açısından aile kurumunun önemi bu programda özellikle vurgulamalıdır. Elde edilen sonuçlar eğitimcilere, öğretim programlarının içeriğini gözden geçirme ve geliştirme sürecinde yardımcı olabilir

Etik Beyan

Çalışma, derleme makalesi niteliğinde olduğundan etik kurul iznine gerek yoktur. Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nde belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergede Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler başlığı altında açıklanan eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir.

Kaynakça

  • Acun, İ., Yücel, C., Önder, A. & Tarman, B. (2013). Değerler: Kim ne kadar değer veriyor? Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 180-197. https://doi.org/10.12780/UUSBD144 Aktepe, V. & Yel, S. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 607-622.
  • Alpar, M. (2013). Yabancı dil öğretiminde kültürel unsurların önemi. Journal of Language and Linguistic Studies, 9(1), 95-106.
  • Aslan, H. İ., Coşkun Keskin, S., & Önder, S. (2019). Ortaokul 6. sınıf İngilizce ders kitaplarında yer verilen değerler. Journal of International Scientific Researches, 4(2), 355–371.
  • Anwari, H. (2021). The role of teacher in using textbook. INOVISH Journal, 6(1), 1-12.
  • Aran, Ö. C. & Aydın, A. Z. (2020). Ortaokul İngilizce ders kitaplarında evrensel değerlerin incelenmesi. Journal of Language Education and Research, 6(2), 733-751. https://doi.org/10.31464/jlere.782361
  • Arieli, S., Sagiv, L., & Roccas, S. (2020). Values at work: The impact of personal values in organizations. Applied Psychology, 69(2), 230-275.
  • Aydın, M. Z. & Akyol Gürler Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Nobel Yayınları.
  • Aspin, D. N. (2007). The ontology of values and values education. In D. N. Aspin & J. D. Chapman (Eds.). Values education and lifelong learning: Principles, policies, programmes (27-35). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Bardi, A., Lee, J. A., Hofmann-Towfigh, N., & Soutar, G. (2009). The structure of intraindividual value change. Journal of personality and social psychology, 97(5), 913.
  • Begley, P. T., & Johansson, O. (2003). Ethical dimensions of school leadership. Springer.
  • Berkowitz, M. W. (2011). What works in values education? International Journal of Educational Research, 50(3), 153-158. doi.org/10.1016/j.ijer.2011.07.003
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Değerler Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yavuz Bolat 0000-0002-2398-9208

Hasan Güllü 0009-0001-5252-9091

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 22 Aralık 2023
Kabul Tarihi 17 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Bolat, Y., & Güllü, H. (2024). Türk Kültürüne Ait Sosyal Değerlerin Aktarımında Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programının Önemi. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 66-87. https://doi.org/10.48066/kusob.1408448

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı