Bu çalışmada; 5, 6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki 3 farklı fablın eleştirel çözümlemesi yapılmıştır. Yapılan eleştirel çözümlemeler aracılığıyla ders kitaplarındaki fablların Türkçe öğretim sürecinde daha etkili kullanımını için yapılabilecek etkinlikler belirlenmeye çalışılmıştır. Didaktik bir tür olan fablın yapılandırmacı öğrenme yaklaşımıyla uyumunun nasıl artırılabileceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. Özellikle okuduğunu anlama sürecinde fablların üst düzey düşünme becerilerinin kullanılabileceği fırsatlar sunduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.