Amaç: Bu araştırmayla tıp eğitimlerinin son senesinde olan 2021-22 eğitim öğretim yılı dönem 6 öğrencilerinin bildirim zorunlu hastalık bildirim süreciyle ilgili Halk Sağlığı Stajı almış ön hekimlerin ve henüz stajı almamış ön hekimlerin bu konudaki bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Kesitsel tipteki bu çalışmanın evrenini 126 tıp fakültesi dönem 6 öğrencileri oluşturmuştur. Veri kaynağı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan; dönem 6 öğrencilerinin bazı sosyo demografik özelliklerinin, aldıkları eğitimi ve intörnlük süreci ile ilgili bazı bilgilerinin, bildirimi zorunlu hastalıklarla ilgili bazı görüşlerinin ve bilgilerinin değerlendirileceği 25 sorudan oluşan veri toplam formu kullanılmıştır. Bilgi sorularında her bir doğru cevap bir puan diğer cevaplar puansız olarak hesaplanmış ve toplam üzerinden değerlendirilmiştir. Veriler gözlem altında veri toplama yöntemiyle toplanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların %48.7’si Halk Sağlığı stajı almıştır. Sırasıyla Halk Sağlığı stajı almış olma durumu ile bildirimi zorunlu hastalık kavramını bilme ve becerisine sahip olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.001 ve p=0.003). Halk Sağlığı stajı alan öğrencilerin bildirimi zorunlu hastalıklar ve bu hastalıkları, durumları bildirme ve raporlama konusunda bilgi düzeyini ölçen önermelerden aldıkları bilgi puanı ortalamaları 5.9±2.1 iken, halk sağlığı stajı almayanlarda bu ortalama 4.3±2.1 olarak hesaplanmıştır. Halk sağlığı stajı alma durumuna göre başarı puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p<0.001).
Sonuç: Bu çalışmanın sonuçlarına göre bildirimi zorunlu hastalık bildirim süreciyle ilgili halk sağlığı stajı almış ön hekimlerin, henüz stajı almamış ön hekimlere göre bilgi ve farkındalık düzeyi yüksek bulunmuştur. Tıp fakültesi mezuniyet öncesi eğitim müfredatlarının ve özellikle halk sağlığı stajı içeriği planlanırken bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklar hakkındaki bilgilendirmelerin ve uygulamaların yer alması gerekliliği göz ardı edilmemelidir.
Enfeksiyöz hastalık bildirimi hastalık bildirimi tıp öğrencisi halk sağlığı önlisans tıp eğitimi
Objective: The primary purpose of this study is to evaluate the knowledge and opinions of pre-physicians, term VI students in the 2021-2022 academic year, who participated and did not participate in a public health internship program appertaining to the notifiable diseases process.
Material and Methods: The participants of this study consisted of term VI students from 126 faculty of medicine. We used a data collection form, consisting of 25 questions in total, to assess the knowledge of term VI students on their sociodemographic characteristics, their educational background, and internship process, in addition to their opinions on the notifiable diseases. Considering knowledge questions, correct answers were worth one point each, while the other answers were worth zero points and evaluated over the total score. The data were collected through observation method of data collection.
Results: 48.7% of the 115 participants had completed their public health internship program A statistically significant difference was found between public health internship and having knowledge and being skilled in the notifiable diseases (p<0.001, p=0.003, respectively). The mean knowledge score of the students who had received their public health internship program obtained from propositions measuring the knowledge level of the participants on reporting notifiable diseases was 5.9±2.1, score was 4.3±2.1 for those who had not received the internship program in question. Based on the public health internship status, there was a statistically significant difference among the success points of the students (p<0.001). Conclusion: The level of knowledge and awareness of prephysicians having completed their public health internship program concerning the notification process was found to be higher than those who have not yet done their internships. Some required information and applications about the notifiable diseases should be taken into account while building undergraduate curriculums of the faculty of medicine and setting out the public health internship program.
Infectious disease reporting disease notification medical student public health undergraduate medical education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Bu Dergi, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınıdır.