BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 14 - 29, 16.03.2016
https://doi.org/10.20978/ijlp.56087

Öz

Independent administrative authorities, is a relatively new type of Turkish public administration organizations. Situated outside the traditional administrative structure, these institutions are administratively and financially autonomous organizations that were established by securing their independence.The overall function of these institutions is to protect and secure fundamental rights and freedoms to maintain economic order relevant to public and private activities in the community areas so called delicate or sensitive. In this context, they have power to ensure the compliance with the law in the functioning of various sectors as well as to monitor and intervene as needed in these sectors. The causes and processes underlying the emergence of these institutions in our country and the world are quite similar. To this end, the reasons for emergence, scope and functions of these organizations in the world and our country will be analyzed for a better understanding of the issue

Kaynakça

  • A. Şinasi AKSOY.: “Siyaset ve Kamu Yönetimi-1. Kamu Yönetiminde Değişim Üzerine Düşünceler”, 1. Bölgesel Sorunlar ve Türkiye Sempozyumu, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2007.
  • Ali ULUSOY.: Bağımsız İdari Otoriteler, Ankara, 2003.
  • Andrew HEYWOOD.: Siyaset, Adres, 2007.
  • Aykut POLATOĞLU.: Türk Kamu Yönetimi Güncel ve Eleştirel Bir Yaklaşım, Lefkoşa, 2009. Doğan KESTANE.: Kamu Kesiminde İdari Kuruluşların Genel Görünümü ve İdari Yapıda Yeni Organizasyonlar Olarak Bağımsız İdari Otoriteler (Üst Kurullar), Maliye Dergisi, S. 139, Ocak-Nisan 2002.
  • Fuat OĞUZ.: Devlet ve Piyasa Regülasyon Ekonomisine Giriş, Seçkin, Ankara, 2011.
  • Hikmet KAVRUK.: “Türk Kamu Yönetiminde Bağımsız İdari Otoriteler ve Ajanslar”, VII. Kamu Yönetimi Forumu (KAYFOR) I. Kitap-Küreselleşme Karşısında Kamu Yönetimi ve Hizmeti, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009.
  • Kemal GÖZLER.: İdare Hukukuna Giriş, Ekin, Bursa, 2009, s.136.
  • Metin GÜNDAY.: İdare Hukuku, Ankara, 2013.
  • Mehmet KARAKAŞ.: “Devletin Düzenleyici Rolü ve Türkiye’de Bağımsız İdari Otoriteler”, Maliye Dergisi, S. 154, 2008, Ocak-Haziran.
  • Orhan Seyfi GÜNER.: “Bağımsız Üst Kurullar”, Genç Hukukçular Hukuk Okumaları Ve Birikimler 1, İstanbul, 2003.
  • Önder BARLI, İbrahim AVCI, Salih Börteçine AVCI.: “Efqm Mükemmellik Modelinin Türkiye’deki Bazı Üst Kurullarda Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 26, S. 2, 2012.
  • Sonay BAYRAMOĞLU.: Yönetişim Zihniyeti Türkiye’de Üst Kurullar ve Siyasal İktidarın Dönüşümü, İletişim, İstanbul, 2005.
  • Sultan Kavili ARAP.: “Avrupa Birliği’ne Uyum Çerçevesinde Türkiye’de Kamu Yönetiminin Değişen Yüzü ve Bağımsız İdari Otoriteler”, TODAİE, Ankara, 2009.
  • Şeref GÖZÜBÜYÜK, Turgut TAN.: İdare Hukuku Cilt 1 Genel Esaslar, Ankara, 2004.
  • Şeref GÖZÜBÜYÜK.: Yönetim Hukuku, Ankara, 2011.
  • Turgut TAN.: İdare Hukuku, Turhan, Ankara, 2013.

BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 14 - 29, 16.03.2016
https://doi.org/10.20978/ijlp.56087

Öz

Türkiye’de devlet mekanizması içerisinde en yetkin makam haline gelen bağımsız idari otoritelerin sahip olduğu güçlerinin ekonomik işlevlerinden ileri geldiği düşünülmektedir. Dünyada ise genel anlamda çevre, sağlık, ırk ve cinsiyet eşitliği gibi alanlarda kurulan bağımsız idari otoritelerin daha çok danışmanlık hizmeti verdikleri görülmekle birlikte, Batı Avrupa ülkelerinde genel rekabet, telekomünikasyon, enerji, su, demiryolları, posta hizmetleri, sağlık, sermaye piyasaları, çevre ve gıda sağlığı gibi alanlarda yetkili oldukları görülmektedir. Ancak, ırk ve cinsiyet ayrımcılığı gibi konuları işleyen kurumların sahip olduğu yetkilerin diğerlerine göre oldukça sınırlı olduğu da dikkati çekmektedir. Var olan bu faaliyet alanı farklılığıyla birlikte, anılan kurumların ortaya çıkışlarında yatan neden ve süreçlerin dünyada ve ülkemizde oldukça benzerlik gösterdiği açıktır. Bu bağlamda söz konusu kurumları daha iyi anlayabilmek için dünyada ve ülkemizde ortaya çıkış nedenlerine, var oldukları faaliyet alanlarına ve işlevlerine değinmek yerinde olacaktır.

Kaynakça

  • A. Şinasi AKSOY.: “Siyaset ve Kamu Yönetimi-1. Kamu Yönetiminde Değişim Üzerine Düşünceler”, 1. Bölgesel Sorunlar ve Türkiye Sempozyumu, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2007.
  • Ali ULUSOY.: Bağımsız İdari Otoriteler, Ankara, 2003.
  • Andrew HEYWOOD.: Siyaset, Adres, 2007.
  • Aykut POLATOĞLU.: Türk Kamu Yönetimi Güncel ve Eleştirel Bir Yaklaşım, Lefkoşa, 2009. Doğan KESTANE.: Kamu Kesiminde İdari Kuruluşların Genel Görünümü ve İdari Yapıda Yeni Organizasyonlar Olarak Bağımsız İdari Otoriteler (Üst Kurullar), Maliye Dergisi, S. 139, Ocak-Nisan 2002.
  • Fuat OĞUZ.: Devlet ve Piyasa Regülasyon Ekonomisine Giriş, Seçkin, Ankara, 2011.
  • Hikmet KAVRUK.: “Türk Kamu Yönetiminde Bağımsız İdari Otoriteler ve Ajanslar”, VII. Kamu Yönetimi Forumu (KAYFOR) I. Kitap-Küreselleşme Karşısında Kamu Yönetimi ve Hizmeti, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009.
  • Kemal GÖZLER.: İdare Hukukuna Giriş, Ekin, Bursa, 2009, s.136.
  • Metin GÜNDAY.: İdare Hukuku, Ankara, 2013.
  • Mehmet KARAKAŞ.: “Devletin Düzenleyici Rolü ve Türkiye’de Bağımsız İdari Otoriteler”, Maliye Dergisi, S. 154, 2008, Ocak-Haziran.
  • Orhan Seyfi GÜNER.: “Bağımsız Üst Kurullar”, Genç Hukukçular Hukuk Okumaları Ve Birikimler 1, İstanbul, 2003.
  • Önder BARLI, İbrahim AVCI, Salih Börteçine AVCI.: “Efqm Mükemmellik Modelinin Türkiye’deki Bazı Üst Kurullarda Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 26, S. 2, 2012.
  • Sonay BAYRAMOĞLU.: Yönetişim Zihniyeti Türkiye’de Üst Kurullar ve Siyasal İktidarın Dönüşümü, İletişim, İstanbul, 2005.
  • Sultan Kavili ARAP.: “Avrupa Birliği’ne Uyum Çerçevesinde Türkiye’de Kamu Yönetiminin Değişen Yüzü ve Bağımsız İdari Otoriteler”, TODAİE, Ankara, 2009.
  • Şeref GÖZÜBÜYÜK, Turgut TAN.: İdare Hukuku Cilt 1 Genel Esaslar, Ankara, 2004.
  • Şeref GÖZÜBÜYÜK.: Yönetim Hukuku, Ankara, 2011.
  • Turgut TAN.: İdare Hukuku, Turhan, Ankara, 2013.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

SEÇİL Şahin

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, S. (2016). BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ. International Journal of Legal Progress, 1(1), 14-29. https://doi.org/10.20978/ijlp.56087
AMA Şahin S. BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ. International Journal of Legal Progress. Mart 2016;1(1):14-29. doi:10.20978/ijlp.56087
Chicago Şahin, SEÇİL. “BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ”. International Journal of Legal Progress 1, sy. 1 (Mart 2016): 14-29. https://doi.org/10.20978/ijlp.56087.
EndNote Şahin S (01 Mart 2016) BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ. International Journal of Legal Progress 1 1 14–29.
IEEE S. Şahin, “BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ”, International Journal of Legal Progress, c. 1, sy. 1, ss. 14–29, 2016, doi: 10.20978/ijlp.56087.
ISNAD Şahin, SEÇİL. “BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ”. International Journal of Legal Progress 1/1 (Mart 2016), 14-29. https://doi.org/10.20978/ijlp.56087.
JAMA Şahin S. BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ. International Journal of Legal Progress. 2016;1:14–29.
MLA Şahin, SEÇİL. “BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ”. International Journal of Legal Progress, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 14-29, doi:10.20978/ijlp.56087.
Vancouver Şahin S. BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELERİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ. International Journal of Legal Progress. 2016;1(1):14-29.

Cited By

POST-FORDİZM, ESNEKLİK VE EPDK
Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.53092/duiibfd.917599