Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 912 - 938, 13.11.2020

Öz

Kaynakça

  • Akarsu, Bedia (1975) Felsefe Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK. Yay.
  • Çağrıcı, Mustafa, (1993) Cehalet, TDV İslâm Ansiklopedisi c.7. s. 218-219
  • Çüçen, A. Kadir (2005), Avrupa’da Aydınlanma, Prof. Dr. Süleyman Hayri Bolay Armağan Kitabı, Gazi Kitapevi, s. 115-122, Ankara
  • Ersoy, Mehmet Akif (2001) safahat, hazırlayanlar Cemal Kurnaz vd. İstanbul: MEB Yay.
  • Pamuk, İrem, (2018) Kant’ın Ahlak Ve Karakter Eğitimine Bakışı, Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal Of Social Science Yıl: 5, Sayı: S. 242-252

SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 912 - 938, 13.11.2020

Öz

İnsanların ve milletlerin uğradığı bütün kötülüklerin, sıkıntıların, felaketlerin sebebi cehalettir diyor Akif. Cehaleti ortadan kaldırmak için eğitim şarttır. Eğitim yaygın, milli ve ilmi olmalıdır. Eğitimin amacı bilgili, becerikli, ahlaklı, çalışkan, cesur insan yetiştirmek olmalıdır. İyi eğitim ancak iyi yetiştirilmiş öğretmenler sayesin olur. Osmanlının yıkılmasının, İslam ülkelerinin sömürge haline gelmesinin tek sebebi vardır o da cehalettir.

İgnorance is the cause of all the avil, troubles and disasters suffered by people and nations, says Akif. Education is essantial to eliminate İgnorance. Education should be non-formal,nasional and scientific. The aim of education should be to raise knowledgeable, skilled, moral, hardworking, brave people. Good education can only be achieved through well- trained techers. There is only one reason for the collapse of the Ottoman Empire and the islamic countries to become colonial.

Kaynakça

  • Akarsu, Bedia (1975) Felsefe Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK. Yay.
  • Çağrıcı, Mustafa, (1993) Cehalet, TDV İslâm Ansiklopedisi c.7. s. 218-219
  • Çüçen, A. Kadir (2005), Avrupa’da Aydınlanma, Prof. Dr. Süleyman Hayri Bolay Armağan Kitabı, Gazi Kitapevi, s. 115-122, Ankara
  • Ersoy, Mehmet Akif (2001) safahat, hazırlayanlar Cemal Kurnaz vd. İstanbul: MEB Yay.
  • Pamuk, İrem, (2018) Kant’ın Ahlak Ve Karakter Eğitimine Bakışı, Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal Of Social Science Yıl: 5, Sayı: S. 242-252
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülfi Güler

Yayımlanma Tarihi 13 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 28 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Güler, Z. (2020). SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 6(4), 912-938.
AMA Güler Z. SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. Kasım 2020;6(4):912-938.
Chicago Güler, Zülfi. “SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 6, sy. 4 (Kasım 2020): 912-38.
EndNote Güler Z (01 Kasım 2020) SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 6 4 912–938.
IEEE Z. Güler, “SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM”, Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 6, sy. 4, ss. 912–938, 2020.
ISNAD Güler, Zülfi. “SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 6/4 (Kasım 2020), 912-938.
JAMA Güler Z. SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2020;6:912–938.
MLA Güler, Zülfi. “SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 6, sy. 4, 2020, ss. 912-38.
Vancouver Güler Z. SAFAHAT’TAN SEÇMELER EĞİTİM- ÖĞRETİM. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2020;6(4):912-38.
Makaleler sisteme yüklenmeden önce intihal yazılımı aracılığıyla taranıp intihal raporu ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Rapordaki benzerlik indeksinin %20'nin altında olması gerekmektedir.

İlgi, katkı ve desteğiniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.