İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimin İçeriği ve Öğretim Yöntemlerinin İngilizce Eğitiminin Kalitesine Etkisi: Moğolistan Devlet Okulları Örneğinde Bir Araştırma

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 47 - 61, 04.09.2024
https://doi.org/10.52539/mad.1443805

Öz

Bu araştırmanın amacı Moğolistandaki devlet okullarında ingilizce dersinin kalitesine etkileyen faktörleri analiz edilmesidir. Moğolistan’ın eğitim kurumlarında 1990 yılından önce yabancı dil olarak sadece rusça eğitimi verilmekteydi. Ancak SSCB döneminin sona ermesinden sonra, ülkenin serbest piyasa ekonomisine geçiş yapması, uluslararsı ilişkilerini geliştirmesi, diğer ülkelerle turizm ve kültür alanlarında etkileşimin artırılması çabaları hız kazanmıştır. İngilizce dili eğitimi, bu çerçvede stratejik bir araç olarak görülmüş ve tüm devlet okullarında ingilizce dili bir ders olarak okutulmaya başkanmıştır.Bununla birlikte, EF-EĞI istatistiklerine göre, Moğolistan İngilizce öğrenme ve konuşma oranın en az olduğu ülkeler kategorisinde bulunmaktadır.
Bu çalışmanın sorunu, Moğolistan devlet okullarında okuyan öğrencilerin 5.ci sınıftan itibaren ingilizce eğitimi aldığı halde bu dili başarlı öğrenmede zorluk çekmekleridir.Bu çalışmada “Öğretmenlern öğretim yöntemleri devlet okullarında İngilizce dil eğitiminin kalitesine etkiliyor mu?” ve “”Eğitimin içeriği İngilizce eğitiminin kalitesine etkiliyor mu?” sorularına cevap aranmaktadır. Bu çalışmada Moğolistan’daki devlet okullarında ingilizce eğitiminin kalitesini ölçmek amacıyla gerçekleştiirlen bir nicel araştırma sonuçları sunulmaktadır. Araştırma bulgularına göre, eğitimin içeriği ve eğitim yöntemlerinden ziyade eğitim süresinin İngilizce eğitim kalitesine etki etmekte olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Anderson, Lorin W.; Pešikan, Ana, 1999, Task, Teaching and Learning: Improving the Quality of Education for Economically Disadvantaged Students, Paris: UNESCO International Bureau of Education
  • Anderson, L. W. (2003). “Benjamin S Bloom: His life, his works, and his legacy”. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.), Educational psychology: A century of contributions. (pp. 367–389). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Aydın, S. (2006). İkinci dil olarak İngilizce öğrenimindeki başarı düzeyinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 273-285.
  • Başkutlu, Merve (2024), Türkiye’nin Yabancı Dil ile İmtihanı : Türkler Neden İngilizce Öğrenemiyor ?, https://www.akademikkaynak.com/turkiyenin-yabanci-dil-ile-imtihani-turkler-neden-İngilizce-ogrenemiyor.html
  • Bayyurt, Y. (2013). “4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi”. Sarıçoban, A. & Öz, H. (Eds.), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakultesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri (pp. 115-125). Ankara: Hacettepe University.
  • Berliner, David C. and Gene V Glass (2014), 50 Myths and Lies That Threaten America’s Public Schools: The Real Crisis in Education, Teachers College Press, New York.
  • Bloom, Benjamin, ed. (1985). Developing Talent in Young People. New York: Ballantine Books.
  • Bresler, Liora; Cooper, David; Palmer, Joy (2002). Fifty Modern Thinkers on Education: From Piaget to the Present Day. Oxon: Routledge.
  • Comer, James (2015), “Developing Social Capital in Schools”, Society, Vol 52, No 3.
  • De Jong, T., & Ferguson-Hessler, M. G. M. (1996). Types and qualities of knowledge. Educational psychologist, 31(2), 105-113.
  • Don, A. (1998). “Eğitimde Kalitenin Tanımlanması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt: 14 Sayı: 14, 233 – 248.
  • Duckworth, Eleanor 1986, “Teaching As Research”, Harvard Educational Review, Vol. 56 No. 4. EF-EPI, 2023). “The world’s largest ranking of countries and regions by English skills”, https://www.ef.com.tr/epi/
  • Freire, P. (1998). Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy and Civic Courage. Lanham, Rowman & Littlefield Publishers.
  • Freire, P. (1998). Politics and Education. Los Angeles, UCLA Latin American Center Publications.
  • Freire, P. (1998). Teachers as Cultural Workers: Letters to Those Who Dare Teach. Boulder, CO, Westview Press.
  • Gardner, Howard (2006), Multiple Intelligences: New Horizons, Basic Books.
  • Guskey, T. R. (2007). Closing achievement gaps: revisiting Benjamin S Bloom’s “learning for mastery.” Journal of Advanced Academics, 19(1).
  • Hammond, Linda Darling, 2021, “Defining teaching quality around the world”, European Journal of Teacher Education, Volume 44, Issue 3.
  • Hattie, John (2008), Visible Learning, Routledge; 1st edition
  • Hashemzadeh, Kianoosh, 2020, “Pedro A. Noguera is reimagining education”, https://rossier.usc.edu/news-insights/news/pedro-noguera-reimagining-education, November 15, 2020
  • Kayadibi, Fahri, (2001). “Eğitim kalitesine etki eden faktörler ve kaliteli eğitimin üretime katkisi”. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 3, 71- 94.
  • Kilimci, Ayşe. Anadilinde Çocuk Olmak. “Biz Sömürge miyiz be? - İlhan, Atilla”, Papirüs Yay. İstanbul 1998
  • Marav Daariimaa, Anna Podorova, Odtsetseg Yadamsuren and Boldsuren Bishkhorloo (2020), “Teaching global English in a local context: teachers’ realities in Mongolian public schools”, Asia Pacific Journal of Education 42(1)
  • Nye, B., Konstantanopoulos, S., & Hedges, L.V. (2004). “How large are teacher effects?” Educational Evaluation and Policy Analysis, 26(3), 237-257.
  • openenglish.com, 2024, “Dünyada Kaç Kişi İngilizce Konuşuyor?”, https://www.openenglish.com.tr/blog/dunyadan-İngilizce-istatistikleri
  • Ravitch, Diane, (2007) EdSpeak: A Glossary of Education Terms, Phrases, Buzzwords, and Jargon, Association for Supervision & Curriculum Development; First Edition.
  • Ravitch, Diane, (2020) Slaying Goliath: The Passionate Resistance to Privatization and the Fight to Save America's Schools, Knopf; Illustrated edition
  • Sanjaabadam, Sid, (2008), Moving to the better and the sound organization of student learning achievement studies on mongolian primary education (methodologies, modelities, issues, challenges, IIEP. UNESCO: Paris
  • Sinanoğlu, Oktay, 2007, By Bye Türkçe. Alfa Yayınları, İstanbul,
  • Timperley, H.S., Wilson, A., Barrar, H. & Fung, I. (2007). Teacher Professional learning and development: Best evidence synthesis iteration. Wellington, New Zealand: Ministry of Education.
  • Timperley, H. & Parr, J. (2009). Chain of Influence from Policy to Practice in the New Zealand Literacy Strategy. Research Papers in Education.
  • Tumentsogtoo, T. (2013). “Factors Affectıng The Traınıng Transfer Of Civil Servants In Mongolia”. PhD Thesis, National Institute of Development Administration, Thailand.
  • Uçar, Sultan (2023), “Özel okullar notları şişirdi, YKS'de sıralama değişti iddiası”, Sözcü Gazetesi, 28 Temmuz 2023.
  • UNESCO (2017). Global education monitoring report 2017/8 - Accountability in education: Meeting our commitments. Paris: UNESCO Publishing. Ekim 2017,
  • Баатартогтох, Ц. (2010). “Нийгмийн шинжлэх ухааны судалгааны арга зүй”. Удирдлагын Академи. Судалгааны арга зүйн профессорын баг. Улаанбаатар. (Baatartogtokh, Ts. “Sosyal Bilimler Araştırma Metodolojisi”. Ulusal Yönetim Akademi. Ulanbator.)
  • Бага дунд боловсролын тухай. (2002). www.legalinfo.mn Retrieved 02 03, 2016, from: http://www.legalinfo.mn/law/details/72?lawid=72 (İlk ve orta öğretim hakkında kanunu)
  • Батхуяг.С, (2004.02.02). “Боловсролын шинэчлэлд бага дунд боловсролын шинэ стандартын гүйцэтгэх үүрэг”. Нээлттэй сургууль сонин, х.2. (Bathuyag. S, “Eğitim reformunda ilk ve orta öğretimin yeni standartların rolü”. Açık okul dergisi, s. 2.)
  • Бэгз, Н. (2011). “Монголын боловсрол судлалын шинэ парадигм”. Улаанбаатар. (Begz, N. “Moğolistan’da eğitim araştırmalarında yeni paradigma”. Ulanbator.)
  • Боловсролын тухай хууль. (2002). www.legalinfo.mn Retrieved 02 03, 2016, from: http://www.legalinfo.mn/law/details/9020. (Eğitim hakkında kanunu)
  • Боловсрол Соёл Шинжлэх Ухааны Яам Боловсролын салбарын хөгжлийн хөтөлбөр. Орхон их сургууль (2002). “Гадаад хэлний сурах бичгийн зохиомж, агуулга чанар”. Улаанбаатар. (Eğitim ve Kültür Bakanlığı Eğitim sektörü geliştirme programı. Orkhon üniversitesi. “Yabancı dil ders kitabın içeriği ve kalitesi”. Ulanbator.)
  • Боловсролын агуулга, стандарт. (2011). Education. www.edu.blogmn.net. Retrieved 02 03, 2016, from: http://edu.blogmn.net/41472/bolovsroliin--aguulga,-standart.html. (Eğitim içeriği ve standart)
  • Гадаад хэлний цөм хөтөлбөр. (2015). Орхон аймгийн Боловсрол, соёлын газар. www.bsg.or.gov.mn. Retrieved 02 03, 2016, from: http://www.bsg.or.gov.mn/news.php?id=330 . (Yabancı dil programı. Orkhon ilçe Eğitim ve kültür müdürlüğü. )
  • Монгол Улсын Мянганы хөгжлийн зорилтод суурилсан үндэсний хөгжлийн цогц бодлого 2008. (Parlamento tarafından onaylayan "Moğolistan Kalkınma Hedeflerine Dayalı Ulusal Kalkınma Strateji Belgesi")
  • Наранчимэг, Н. (1999). Төрийн захиргаа, удрдлагын хөгжлийн институт. “Боловсролын шинэчлэл сургалтын технологийн удирдлага”. Улаанбаатар. (Naranchimeg, N. Kamu Yönetimi ve Yönetim Geliştirme Enstitüsü. “Eğitim reform ve eğitim teknoloji yönetimi”. Ulanbator.)
  • Наранчимэг, Н., Төгөлдөр, Э. (2010). “Боловсролын Удирдлага”. Улаанбаатар. (Naranchimeg, N., Tuguldur, E. “Eğitim Yönetimi”. Ulanbator.)
  • Нийслэлийн Боловсролын Газар (2015). Боловсролын Салбарын Мэдээллийн Эмхэтгэл. Улаанбаатар. (Büyükşehir Eğitim Müdürlüğü. Eğitim Sektörün Bilgi Bülteni. Ulanbator.)
  • Санжаабадам. С, (2011). “Боловсролын чанарын үнэлгээ”. Улаанбаатар. (Sanjaabadam. S, “Eğitimin kalitesinin değerlendirilmesi”. Ulanbator.)
  • Стандарт сургалтын хөтөлбөр. Боловсрол Соёл Шинжлэх Ухааны Яам. Retrieved 02 03, 2016, from: www.meds.gov.mn (Standard müfredat. Eğitim ve Kültür Bakanlığı)

THE EFFECTS OF EDUCATIONAL CONTENT AND TEACHING METHODS ON THE QUALITY OF ENGLISH EDUCATION: A CASE STUDY OF STATE SCHOOLS INMONGOLIA

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 47 - 61, 04.09.2024
https://doi.org/10.52539/mad.1443805

Öz

The purpose of this research is to analyze the factors affecting the quality of English lessons in public schools in Mongolia. Before 1990, only Russian was taught as a foreign language in Mongolia's educational institutions. However, after the end of the USSR period, efforts to transition the country to a free market economy, improve its international relations, and increase interaction with other countries in the fields of tourism and culture have accelerated. English language education was seen as a strategic tool in this context, and English language was taught as a course in all public schools. However, according to EF-EGI statistics, Mongolia is in the category of countries with the lowest rate of learning and speaking English.
The problem of this study is that although students studying in Mongolian public schools have received English education since the 5th grade, they have difficulty in learning this language successfully. In this study, the question "Do teachers' teaching methods affect the quality of English language education in public schools?" and “Does the content of the education affect the quality of English education?” Answers to these questions are sought. This study presents the results of a quantitative research conducted to measure the quality of English education in public schools in Mongolia. According to the research findings, it seems that the duration of education, rather than the content and education methods of education, affects the quality of English education.

Kaynakça

  • Anderson, Lorin W.; Pešikan, Ana, 1999, Task, Teaching and Learning: Improving the Quality of Education for Economically Disadvantaged Students, Paris: UNESCO International Bureau of Education
  • Anderson, L. W. (2003). “Benjamin S Bloom: His life, his works, and his legacy”. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.), Educational psychology: A century of contributions. (pp. 367–389). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Aydın, S. (2006). İkinci dil olarak İngilizce öğrenimindeki başarı düzeyinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 273-285.
  • Başkutlu, Merve (2024), Türkiye’nin Yabancı Dil ile İmtihanı : Türkler Neden İngilizce Öğrenemiyor ?, https://www.akademikkaynak.com/turkiyenin-yabanci-dil-ile-imtihani-turkler-neden-İngilizce-ogrenemiyor.html
  • Bayyurt, Y. (2013). “4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi”. Sarıçoban, A. & Öz, H. (Eds.), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakultesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri (pp. 115-125). Ankara: Hacettepe University.
  • Berliner, David C. and Gene V Glass (2014), 50 Myths and Lies That Threaten America’s Public Schools: The Real Crisis in Education, Teachers College Press, New York.
  • Bloom, Benjamin, ed. (1985). Developing Talent in Young People. New York: Ballantine Books.
  • Bresler, Liora; Cooper, David; Palmer, Joy (2002). Fifty Modern Thinkers on Education: From Piaget to the Present Day. Oxon: Routledge.
  • Comer, James (2015), “Developing Social Capital in Schools”, Society, Vol 52, No 3.
  • De Jong, T., & Ferguson-Hessler, M. G. M. (1996). Types and qualities of knowledge. Educational psychologist, 31(2), 105-113.
  • Don, A. (1998). “Eğitimde Kalitenin Tanımlanması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt: 14 Sayı: 14, 233 – 248.
  • Duckworth, Eleanor 1986, “Teaching As Research”, Harvard Educational Review, Vol. 56 No. 4. EF-EPI, 2023). “The world’s largest ranking of countries and regions by English skills”, https://www.ef.com.tr/epi/
  • Freire, P. (1998). Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy and Civic Courage. Lanham, Rowman & Littlefield Publishers.
  • Freire, P. (1998). Politics and Education. Los Angeles, UCLA Latin American Center Publications.
  • Freire, P. (1998). Teachers as Cultural Workers: Letters to Those Who Dare Teach. Boulder, CO, Westview Press.
  • Gardner, Howard (2006), Multiple Intelligences: New Horizons, Basic Books.
  • Guskey, T. R. (2007). Closing achievement gaps: revisiting Benjamin S Bloom’s “learning for mastery.” Journal of Advanced Academics, 19(1).
  • Hammond, Linda Darling, 2021, “Defining teaching quality around the world”, European Journal of Teacher Education, Volume 44, Issue 3.
  • Hattie, John (2008), Visible Learning, Routledge; 1st edition
  • Hashemzadeh, Kianoosh, 2020, “Pedro A. Noguera is reimagining education”, https://rossier.usc.edu/news-insights/news/pedro-noguera-reimagining-education, November 15, 2020
  • Kayadibi, Fahri, (2001). “Eğitim kalitesine etki eden faktörler ve kaliteli eğitimin üretime katkisi”. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 3, 71- 94.
  • Kilimci, Ayşe. Anadilinde Çocuk Olmak. “Biz Sömürge miyiz be? - İlhan, Atilla”, Papirüs Yay. İstanbul 1998
  • Marav Daariimaa, Anna Podorova, Odtsetseg Yadamsuren and Boldsuren Bishkhorloo (2020), “Teaching global English in a local context: teachers’ realities in Mongolian public schools”, Asia Pacific Journal of Education 42(1)
  • Nye, B., Konstantanopoulos, S., & Hedges, L.V. (2004). “How large are teacher effects?” Educational Evaluation and Policy Analysis, 26(3), 237-257.
  • openenglish.com, 2024, “Dünyada Kaç Kişi İngilizce Konuşuyor?”, https://www.openenglish.com.tr/blog/dunyadan-İngilizce-istatistikleri
  • Ravitch, Diane, (2007) EdSpeak: A Glossary of Education Terms, Phrases, Buzzwords, and Jargon, Association for Supervision & Curriculum Development; First Edition.
  • Ravitch, Diane, (2020) Slaying Goliath: The Passionate Resistance to Privatization and the Fight to Save America's Schools, Knopf; Illustrated edition
  • Sanjaabadam, Sid, (2008), Moving to the better and the sound organization of student learning achievement studies on mongolian primary education (methodologies, modelities, issues, challenges, IIEP. UNESCO: Paris
  • Sinanoğlu, Oktay, 2007, By Bye Türkçe. Alfa Yayınları, İstanbul,
  • Timperley, H.S., Wilson, A., Barrar, H. & Fung, I. (2007). Teacher Professional learning and development: Best evidence synthesis iteration. Wellington, New Zealand: Ministry of Education.
  • Timperley, H. & Parr, J. (2009). Chain of Influence from Policy to Practice in the New Zealand Literacy Strategy. Research Papers in Education.
  • Tumentsogtoo, T. (2013). “Factors Affectıng The Traınıng Transfer Of Civil Servants In Mongolia”. PhD Thesis, National Institute of Development Administration, Thailand.
  • Uçar, Sultan (2023), “Özel okullar notları şişirdi, YKS'de sıralama değişti iddiası”, Sözcü Gazetesi, 28 Temmuz 2023.
  • UNESCO (2017). Global education monitoring report 2017/8 - Accountability in education: Meeting our commitments. Paris: UNESCO Publishing. Ekim 2017,
  • Баатартогтох, Ц. (2010). “Нийгмийн шинжлэх ухааны судалгааны арга зүй”. Удирдлагын Академи. Судалгааны арга зүйн профессорын баг. Улаанбаатар. (Baatartogtokh, Ts. “Sosyal Bilimler Araştırma Metodolojisi”. Ulusal Yönetim Akademi. Ulanbator.)
  • Бага дунд боловсролын тухай. (2002). www.legalinfo.mn Retrieved 02 03, 2016, from: http://www.legalinfo.mn/law/details/72?lawid=72 (İlk ve orta öğretim hakkında kanunu)
  • Батхуяг.С, (2004.02.02). “Боловсролын шинэчлэлд бага дунд боловсролын шинэ стандартын гүйцэтгэх үүрэг”. Нээлттэй сургууль сонин, х.2. (Bathuyag. S, “Eğitim reformunda ilk ve orta öğretimin yeni standartların rolü”. Açık okul dergisi, s. 2.)
  • Бэгз, Н. (2011). “Монголын боловсрол судлалын шинэ парадигм”. Улаанбаатар. (Begz, N. “Moğolistan’da eğitim araştırmalarında yeni paradigma”. Ulanbator.)
  • Боловсролын тухай хууль. (2002). www.legalinfo.mn Retrieved 02 03, 2016, from: http://www.legalinfo.mn/law/details/9020. (Eğitim hakkında kanunu)
  • Боловсрол Соёл Шинжлэх Ухааны Яам Боловсролын салбарын хөгжлийн хөтөлбөр. Орхон их сургууль (2002). “Гадаад хэлний сурах бичгийн зохиомж, агуулга чанар”. Улаанбаатар. (Eğitim ve Kültür Bakanlığı Eğitim sektörü geliştirme programı. Orkhon üniversitesi. “Yabancı dil ders kitabın içeriği ve kalitesi”. Ulanbator.)
  • Боловсролын агуулга, стандарт. (2011). Education. www.edu.blogmn.net. Retrieved 02 03, 2016, from: http://edu.blogmn.net/41472/bolovsroliin--aguulga,-standart.html. (Eğitim içeriği ve standart)
  • Гадаад хэлний цөм хөтөлбөр. (2015). Орхон аймгийн Боловсрол, соёлын газар. www.bsg.or.gov.mn. Retrieved 02 03, 2016, from: http://www.bsg.or.gov.mn/news.php?id=330 . (Yabancı dil programı. Orkhon ilçe Eğitim ve kültür müdürlüğü. )
  • Монгол Улсын Мянганы хөгжлийн зорилтод суурилсан үндэсний хөгжлийн цогц бодлого 2008. (Parlamento tarafından onaylayan "Moğolistan Kalkınma Hedeflerine Dayalı Ulusal Kalkınma Strateji Belgesi")
  • Наранчимэг, Н. (1999). Төрийн захиргаа, удрдлагын хөгжлийн институт. “Боловсролын шинэчлэл сургалтын технологийн удирдлага”. Улаанбаатар. (Naranchimeg, N. Kamu Yönetimi ve Yönetim Geliştirme Enstitüsü. “Eğitim reform ve eğitim teknoloji yönetimi”. Ulanbator.)
  • Наранчимэг, Н., Төгөлдөр, Э. (2010). “Боловсролын Удирдлага”. Улаанбаатар. (Naranchimeg, N., Tuguldur, E. “Eğitim Yönetimi”. Ulanbator.)
  • Нийслэлийн Боловсролын Газар (2015). Боловсролын Салбарын Мэдээллийн Эмхэтгэл. Улаанбаатар. (Büyükşehir Eğitim Müdürlüğü. Eğitim Sektörün Bilgi Bülteni. Ulanbator.)
  • Санжаабадам. С, (2011). “Боловсролын чанарын үнэлгээ”. Улаанбаатар. (Sanjaabadam. S, “Eğitimin kalitesinin değerlendirilmesi”. Ulanbator.)
  • Стандарт сургалтын хөтөлбөр. Боловсрол Соёл Шинжлэх Ухааны Яам. Retrieved 02 03, 2016, from: www.meds.gov.mn (Standard müfredat. Eğitim ve Kültür Bakanlığı)
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamza Ateş 0000-0003-0975-0062

Aliman Yelyeukhan 0000-0001-5814-3993

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 4 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2024
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ateş, H., & Yelyeukhan, A. (2024). Eğitimin İçeriği ve Öğretim Yöntemlerinin İngilizce Eğitiminin Kalitesine Etkisi: Moğolistan Devlet Okulları Örneğinde Bir Araştırma. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 9(1), 47-61. https://doi.org/10.52539/mad.1443805

İletişim / Correspondence                                                                                                                                                                                                                                                                         

Telefon/Phone: +90 216 280 34 81

Faks/Fax: : +90 216 280 34 95

Adres/Address: Medeniyet Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Güney Yerleşkesi B-Blok

Dumlupınar Mah. D-100 Yan Yol Kadıköy, İstanbul, Türkiye


14283            19354