Bu araştırmanın amacı Moğolistandaki devlet okullarında ingilizce dersinin kalitesine etkileyen faktörleri analiz edilmesidir. Moğolistan’ın eğitim kurumlarında 1990 yılından önce yabancı dil olarak sadece rusça eğitimi verilmekteydi. Ancak SSCB döneminin sona ermesinden sonra, ülkenin serbest piyasa ekonomisine geçiş yapması, uluslararsı ilişkilerini geliştirmesi, diğer ülkelerle turizm ve kültür alanlarında etkileşimin artırılması çabaları hız kazanmıştır. İngilizce dili eğitimi, bu çerçvede stratejik bir araç olarak görülmüş ve tüm devlet okullarında ingilizce dili bir ders olarak okutulmaya başkanmıştır.Bununla birlikte, EF-EĞI istatistiklerine göre, Moğolistan İngilizce öğrenme ve konuşma oranın en az olduğu ülkeler kategorisinde bulunmaktadır.
Bu çalışmanın sorunu, Moğolistan devlet okullarında okuyan öğrencilerin 5.ci sınıftan itibaren ingilizce eğitimi aldığı halde bu dili başarlı öğrenmede zorluk çekmekleridir.Bu çalışmada “Öğretmenlern öğretim yöntemleri devlet okullarında İngilizce dil eğitiminin kalitesine etkiliyor mu?” ve “”Eğitimin içeriği İngilizce eğitiminin kalitesine etkiliyor mu?” sorularına cevap aranmaktadır. Bu çalışmada Moğolistan’daki devlet okullarında ingilizce eğitiminin kalitesini ölçmek amacıyla gerçekleştiirlen bir nicel araştırma sonuçları sunulmaktadır. Araştırma bulgularına göre, eğitimin içeriği ve eğitim yöntemlerinden ziyade eğitim süresinin İngilizce eğitim kalitesine etki etmekte olduğu görülmektedir.
The purpose of this research is to analyze the factors affecting the quality of English lessons in public schools in Mongolia. Before 1990, only Russian was taught as a foreign language in Mongolia's educational institutions. However, after the end of the USSR period, efforts to transition the country to a free market economy, improve its international relations, and increase interaction with other countries in the fields of tourism and culture have accelerated. English language education was seen as a strategic tool in this context, and English language was taught as a course in all public schools. However, according to EF-EGI statistics, Mongolia is in the category of countries with the lowest rate of learning and speaking English.
The problem of this study is that although students studying in Mongolian public schools have received English education since the 5th grade, they have difficulty in learning this language successfully. In this study, the question "Do teachers' teaching methods affect the quality of English language education in public schools?" and “Does the content of the education affect the quality of English education?” Answers to these questions are sought. This study presents the results of a quantitative research conducted to measure the quality of English education in public schools in Mongolia. According to the research findings, it seems that the duration of education, rather than the content and education methods of education, affects the quality of English education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 4 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |
İletişim / Correspondence
Telefon/Phone: +90 216 280 34 81
Faks/Fax: : +90 216 280 34 95
Adres/Address: Medeniyet Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Güney Yerleşkesi B-Blok
Dumlupınar Mah. D-100 Yan Yol Kadıköy, İstanbul, Türkiye