Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocukları bulunan anne ve babaların çocuk yetiştirme ile ilgili tutum ve davranışlarını incelemek, ailelerin çocuk yetiştirme ile ilgili sorunlarını ortaya koymak ve bu sorunlarına yönelik öneriler sunmaktadır. Çalışmanın örneklemine Aydın ili merkezinde bulunan 37 okul yansızlık kurallarına bağlı kalınarak araştırma kapsamına alınmıştır. Bu okullara devam eden çocukların sayıları saptanarak anne ve babaların listesi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu listeden tesadüfî örnekleme yöntemiyle 377’si anne 353’ü baba olmak üzere toplam 730 anne- baba örnekleme alınmıştır. Örnekleme alınan anne ve babalara, “Ebeveyn Kendi Davranışını Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve t testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından ailelerin olumsuz çocuk yetiştirme ile ilgili, koruyuculuk, başarı için baskı, ayrıcalıklardan yoksunlaştırarak cezalandırma, tutarsız disiplin alt ölçekleri puan ortalamalarının yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca, anne babaların ilgi ve şefkat gösterme, tutarlı disiplin, fiziksel cezalandırma alt ölçekleri puan ortalamaları arasında önemli bir fark olduğu gözlenmiştir.
Anahtar sözcükler: okul öncesi eğitim, anne-baba tutumları, çocuk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2011 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 21 |