Bu çalışma, müzik ve sınıf öğretmeni adaylarının duygusal zekâları ile mükemmeliyetçilik düzeylerini çeşitli değişkenler açısından irdelemek, duygusal zekâ ile mükemmeliyetçilik arasındaki korelasyonu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim görmekte olan 240 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Frost, Marten, Lahart ve Rosenblate (1990) tarafından geliştirilen Özbay ve Mısırlı Taşdemir (2003) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği ile Petrides ve Furnham tarafından geliştirilen Deniz, Özer ve Işık tarafından (2013) Türkçe’ye uyarlanan Duygusal Zekâ Özelliği Ölçeği Kısa Formu (DZÖÖ-KF) kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmen adaylarının mükemmeliyetçilik toplam puanlarının cinsiyete ve sınıflara göre; duygusal zekâ puanlarının ise sınıflara, akademik başarı algılarına ve meslek seçme nedenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ortaya konulmuştur. Ayrıca mükemmeliyetçilik düzeyinin akademik başarı ortalaması ile pozitif yönde, duygusal zeka ile negatif yönde bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Müzik ve Sınıf Öğretmeni Adayları, Mükemmeliyetçilik, Duygusal Zekâ
Müzik ve sınıf öğretmeni adayları mükemmeliyetçilik duygusal zekâ
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 38 |