Bu araştırmanın amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde öğrenim gören öğrencilerin programlamaya karşı tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2013-2014 bahar yarıyılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi BÖTE bölümünde öğrenim gören 128 öğrenciye, Bilgisayar Programlamaya Karşı Tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler cinsiyet, sınıf ve mezun olunan lise türüne göre karşılaştırılmıştır. Ayrıca tutum puanı ortalamasına dikkat edilerek oluşturulmuş gruplar ile odak grup görüşmesi yapılarak öğrencilerin programlamaya karşı olan tutumlarına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların programlamaya karşı tutumlarının olumlu düzeyde olduğu, tutumlarının cinsiyet ve lise türüne göre anlamlı farklılık göstermediği ancak sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Odak grup görüşmesine ilişkin veriler incelendiğinde katılımcıların programlamaya karşı olumsuz tutumlarının sınav kaygısından, başarısız olmaktan ve temel mantığını kavrayamamaktan dolayı olduğu görülmüştür. Programlamaya karşı olumlu tutumlarının programlamayı eğlenceli olarak görmelerinden, bilgisayara hükmetme hissinden ve bir şeyler üretme duygusundan kaynaklandığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin programlama sürecinde zorlayan etmenlere ilişkin görüşleri ise problem analizinde yaşanan sıkıntılar, kod yazma zorluğu ve yapıları (döngü vb.) nerede kullanacağını karıştırma şeklinde sıralanmaktadır. Programlama mantığını kavramakla ilgili sıkıntının ise algoritma öğretimi sürecinde uygulamama olmaması, kısa süre ayrılması ve hazırbulunuşluk düzeyine dikkat edilmemesi kaynaklı olduğu görülmüştür. Katılımcıların algoritma öğretiminden beklentileri ise görsellik, uygulama yapma ve problemlerin basitten zora doğru gitmesi şeklindedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 41 |