Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin eğitim felsefesi sürecinin anlaşılmasına ve bilimselleşmesine katkı sağlamak için Türk tarihi ve edebiyatında önemli bir isim olan Mehmet Akif Ersoy’un konuşmaları ve yazdığı eserleri ışığında somutlaşan eğitim felsefesini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olan “kuram oluşturma” yaklaşımı, kullanılmıştır. Bu yaklaşımına uygun olarak, bir eğitim felsefesinin taşıması gereken olmazsa olmaz boyutlar (parçalar) bağlamında Mehmet Akif Ersoy’un konuşmalarını ve yazdıklarını içeren kaynaklar taranmış, elde edilen verilerden yola çıkılarak Mehmet Akif Ersoy’un eğitim felsefesinin ne olabileceğine yönelik bir yapı (sistem-model-kuram-görüş) oluşturulmuştur. Çalışmanın ürünü olarak meydana gelen eğitim felsefesi (sistem-yapı kuram), Mehmet Akif Ersoy’un konuşmalarını ve yazdıklarını içeren kaynaklardan toplanan verilere göre şekillenmiştir. Araştırmanın sonunda: bir eğitim felsefesinin yapısı bütün olarak düşünüldüğünde, Mehmet Akif Ersoy’un eğitim felsefesinin ağırlıklı olarak “Esasicilik” olduğu bulunmuştur. Bu yapının boyutları (parçaları) ise; eğitimin amacı açısından “Daimici”; içeriği, yöntemi, yeri, miktarı ve zamanı açısından “Esasici” olduğu ortaya çıkmıştır. Mehmet Akif Ersoy’un konuşmalarında ve yazdığı eserlerde, sıkça geçen kelimeler ise “insan” ve “ilim” olarak bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 42 |