BibTex RIS Kaynak Göster

MEHMET AKİF ERSOY’UN EĞİTİM FELSEFESİ (KONUŞMALARI VE YAZDIKLARI IŞIĞINDA NİTEL BİR ANALİZ)

Yıl 2017, Sayı: 42, 168 - 188, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.74342

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin eğitim felsefesi sürecinin anlaşılmasına ve bilimselleşmesine katkı sağlamak için Türk tarihi ve edebiyatında önemli bir isim olan Mehmet Akif Ersoy’un konuşmaları ve yazdığı eserleri ışığında somutlaşan eğitim felsefesini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olan “kuram oluşturma” yaklaşımı, kullanılmıştır. Bu yaklaşımına uygun olarak, bir eğitim felsefesinin taşıması gereken olmazsa olmaz boyutlar (parçalar) bağlamında Mehmet Akif Ersoy’un konuşmalarını ve yazdıklarını içeren kaynaklar taranmış, elde edilen verilerden yola çıkılarak Mehmet Akif Ersoy’un eğitim felsefesinin ne olabileceğine yönelik bir yapı (sistem-model-kuram-görüş) oluşturulmuştur. Çalışmanın ürünü olarak meydana gelen eğitim felsefesi (sistem-yapı kuram), Mehmet Akif Ersoy’un konuşmalarını ve yazdıklarını içeren kaynaklardan toplanan verilere göre şekillenmiştir. Araştırmanın sonunda: bir eğitim felsefesinin yapısı bütün olarak düşünüldüğünde, Mehmet Akif Ersoy’un eğitim felsefesinin ağırlıklı olarak “Esasicilik” olduğu bulunmuştur. Bu yapının boyutları (parçaları) ise; eğitimin amacı açısından “Daimici”; içeriği, yöntemi, yeri, miktarı ve zamanı açısından “Esasici” olduğu ortaya çıkmıştır. Mehmet Akif Ersoy’un konuşmalarında ve yazdığı eserlerde, sıkça geçen kelimeler ise “insan” ve “ilim” olarak bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Baysülen

Erdal Toprakçı

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Baysülen, E., & Toprakçı, E. (2017). MEHMET AKİF ERSOY’UN EĞİTİM FELSEFESİ (KONUŞMALARI VE YAZDIKLARI IŞIĞINDA NİTEL BİR ANALİZ). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 168-188. https://doi.org/10.21764/efd.74342