Eğitim, yaşamın her anında, bireyin yeteneklerini
ve becerilerini geliştirmesini mümkün kılan bütün faaliyetler olarak
tanımlanabilir. Ancak hem ulusal hem de uluslararası düzeyde eğitimde kalite
sorunu her geçen gün önemini artırmaktadır. Dahası, uluslararası düzeyde eğitim
faaliyetleri, sosyoekonomik ve sosyopolitik bakımdan kültürel kodların
yaygınlaştırılması noktasında son derece önemli olup yabancı dil bilmek de ön
plana çıkmaktadır. Üstelik yabancı dil bilgisi; önyargılardan kurtulmak,
küresel düzeyde iletişimin mümkün olması ve çatışmayı azaltmak açısından da
kilit dinamiklerden biridir. Son zamanlarda ülkemizin gerek yakın coğrafyada
gerekse küresel anlamda artan politik, kültürel, ekonomik etkisi; yakın
komşularındaki siyasi çalkantılar ve çatışmalar yoğun şekilde göç almasına
neden olmaktadır. Bu durum Türkçenin etkili bir şekilde öğretilmesinin,
yaygınlaştırılmasının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
Türkiye'de yabancı soylu öğrencilere yükseköğretim düzeyinde eğitim veren
öğreticilerin akademik öz yeterlikleri üzerine görüşlerini belirlemektir.
Araştırma nitel desende olgubilimsel türdendir. Yarı yapılandırılmış 9 maddelik
görüşme formu ile görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin
analizinde betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmış, belirlenen kodların
frekans ve yüzde dağılımları verilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların
akademik öz yeterliklerine yönelik algılarının genel olarak olumlu yönde
şekillendiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |