Müzik
öğretmeni yetiştiren kurumlarla ilgili yapılmış olan araştırmalara
bakıldığında, bu kurumlarda uygulanmakta olan piyano eğitiminin yeterince
verimli olmadığı anlaşılmaktadır. Bu kurumlarda ağırlıklı olarak kullanılmakta
olan piyano başlangıç metot kitapları, ya öğrencilerin yaş grubuna uygun
olmayan ya da çağdaş piyano eğitiminin alt boyutlarına hiç yer vermeyen
kitaplardır. Bu durumdan yola çıkılarak, bu kurumlarda kullanılmaya uygun
başlangıç metot kitaplarının belirlenmesi için bu araştırmanın yapılmasına
karar verilmiştir. Araştırmanın amacı; müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda
uygulanmakta olan piyano eğitiminin verimliliğinin arttırılmasıdır. Nitel veri analizi tekniklerinin
kullanıldığı bu araştırma betimsel türdedir. Veriler doküman
incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. İncelenecek materyallerin seçimi aşamasında
ilgili literatür taranmış ve yetişkinler için çağdaş yaklaşımla hazırlanmış 4
farklı piyano başlangıç metot kitabının incelenmesine karar verilmiştir. Çalgı
metot kitaplarının incelenmesiyle ilgili olarak da literatür taraması yapılmış
ve incelemenin; “Öğretim Yaklaşımı”, “Tamamlayıcı İçerik” ve “Görsel Tasarım”
olmak üzere üç ana başlık altında yapılması kararlaştırılmıştır. Alt başlıklar
da belirlendikten sonra, alanda uzman öğretim elemanlarının görüşleri de
alınarak inceleme formuna son şekli verilmiştir. Ardından, seçilmiş olan
yayınlar metot inceleme formu aracılığıyla incelenip değerlendirilmiş ve
kitapların kuvvetli ve zayıf yönleri karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda,
“Alfred’s Basic Adult Piano Course” serisi, müzik öğretmeni yetiştiren
kurumlarda kullanılmaya en uygun metot kitabı olarak belirlenmiştir.
müzik öğretmeni yetiştirme müzik eğitimi piyano eğitimi çalgı metodu piyano metot kitabı metot kitabı inceleme
Looking at the researches done about music
teacher training institutions, it is understood
that the piano education being implemented in these institutions is not
efficient enough. The mostly used beginner piano method books in these
institutions either are not suitable for the age group of students, or do not
include the sub-dimensions of contemporary piano education. In this case, it was decided to conduct this research to
determine the beginner piano method books that can be used in these
institutions. The aim of this study is to increase the efficiency of piano
instruction being implemented in music teacher training institutions. This is a descriptive research using qualitative data
analysis techniques. The data were collected using
document review method. For selecting the materials to be reviewed, the
related literature was searched and it was decided to review 4 different piano
methods for adult beginners prepared with contemporary approach. Then
the literature on instrument method review was searched and it is decided to make the review under three main
headings as "Teaching Approach", "Complementary Content"
and "Visual Design". Once the subheadings were also determined, the
review form was finalized by taking the opinions of the field’s expert
lecturers. Then the selected publications were reviewed and evaluated through
the method review form, and the strengths and weaknesses of methods were
compared. As a result of the study, "Alfred's Basic Adult Piano
Course" has been determined as the most suitable method book to be used in
music teacher training institutions.
music teacher training music education piano education instrument method piano method book method book review
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |