Ödev,
öğrenci gelişimini sağlamak amacıyla öğretmenler tarafından verilen ve bilgi,
beceri kazandırma ve bunların kalıcılığını sağlamak için okul saatleri dışında
yapılacak olan öğrencilere verilen görevlerdir. Bu araştırmada, eğitim
fakültesinde öğrencilerin etkili olarak kabul ettikleri ödevleri belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik çalışma
olarak desenlenmiştir. Araştırmanın verileri Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde farklı anabilim dallarında 4. sınıfta
öğrenim gören 310 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanması için açık uçlu
anket formu kullanılmıştır. Katılımcılara ‘Üniversite öğreniminiz sırasında
ödev yapma konusunda sizi motive eden, yaparken en çok öğrendiğiniz, “Hah, ödev
dediğin böyle olur” dediğiniz ödev hangisidir? Bu ödev sizi niçin motive
etmiştir?” sorusu sorularak, serbestçe cevaplandırmaları istenmiştir. Bulgular,
veriler tümdengelim ve tümevarım analizi birlikte yapılarak elde edilmiştir.
Sonuç olarak; eğitim fakültesi öğrencilerinin, gelecekte öğretmen olarak
kullanabilecekleri bilgi becerileri kazandırdığını düşündükleri, öğrendiklerini
sınıfta uygulamalı olarak gösterebildikleri, uygulama sonucu dönüt
alabildikleri, grup olarak -başarı motivasyonu yüksek öğrencilerin bireysel-
yaptıkları, kendilerini bir parça zorlayan, yaptıklarında başarı duygusu
yaşadıkları ve sınav notu olarak değerlendirilen ödevleri tercih ettikleri
tespit edilmiştir. Bu sonuçlara dayalı olarak eğitim fakültesinde görevli
öğretim üyelerine, öğrencilerin gelecekte kullanabilecekleri türden bilgi
becerilerini geliştirmeye yönelik, zorlayıcı ve grup ödevleri vermeleri ve
ödevler hakkında mutlaka dönüt vermeleri önerileri yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |