Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal ve
matematiksel sıradışı problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin
belirlenmesidir. Bu bağlamda korelasyonel araştırma modeli kullanılmıştır.
Araştırmaya 113 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplamak için
katılımcılara Sıradışı Problem Çözme Testi (SPÇT) ve Sosyal Problem Çözme
Senaryoları (SPÇS) uygulanmıştır. SPÇT yedi adet açık uçlu sıradışı problem içermektedir ve bu
testte her cevap 0, 1, 2 olarak kodlanmıştır. SPÇS ise 3 senaryo içermektedir
ve her senaryo için öğrencilere 0 ile 5 arasında puanlar verilmiştir. Her iki
test için, öğrencilerin toplam puanları önce betimsel analize tabi tutulmuştur.
Daha sonra bu iki beceri arasında ilişki olup olmadığını belirlemek için
Spearman Sıra Farkları Korelasyon Testi Kullanılmıştır.
Betimsel analizler öğrencilerin sıradışı problem çözme
düzeylerinin sosyal sorun çözme düzeylerine göre düşük olduğunu göstermiştir.
Bunun yanısıra, korelasyon analizi sıradışı ve sosyal problem çözme arasında
pozitif ancak düşük bir ilişki ortaya çıkarmıştır. Bu iki bulgu, öğrencilerin
sıradışı problemlere aşina olmamaları ile açıklanabilir. Bu yüzden, sıradışı
problem çözme ile ilgili bir eğitimden sonra bu iki beceri arasındaki ilişkinin
incelendiği bir çalışmanın daha sağlam sonuçlar sağlayabileceği önerilmektedir.
Problem çözme sosyal sorun çözme matematiksel sıradışı problem çözme yedinci sınıf sosyal bilgiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |