The aim of this research
is to determine technology leadership behaviors of school principals in the
process of providing and using education technologies. The research consists of
19 school principals working at İstanbul Beylikdüzü Province in 2017-2018
academic year. The research designed as a qualitative research by using
semi-structured interview form. In this technique, interview questions thought
to be asked were included in the form and other questions directed during the
interviews. Data obtained from the interviews were analyzed and interpreted
with content analysis. The study findings revealed that school principals
pursue the technological leadership roles as regards planning strategic goals,
integrating technology to educational and administrative environments,
providing and encouraging professional development of teachers in use of
educational technologies, providing necessary support for teachers, cooperating
while getting and updating technologies in order to ensure excellence, taking
care the needs of the school and providing resources.
Education technologies technological Leadership behaviors school principals
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin eğitim
teknolojilerinin sağlanması ve kullanılması sürecinde teknoloji liderliği
davranışlarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim
öğretim yılında İstanbul İli Beylikdüzü İlçesinde görev yapan 19 okul müdürü,
müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından oluşmaktadır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup nitel
araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yürütülmüştür.
Bu teknikte, önceden sorulması düşünülen
sorular görüşme formunda belirtilmiş, diğerleri ise görüşmeler esnasında
katılımcılara sorulmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile
çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin eğitim
teknolojileri ile ilgili stratejik hedefleri planlama, eğitim ve yönetim
ortamlarına teknolojiyi entegre etme, eğitim teknolojilerinin kullanımında
öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlama, onları teşvik etme ve gerekli
desteği sağlama, söz konusu teknolojilerin kullanılması sürecinde mükemmelliğin
sağlanması adına teknolojileri güncellerken veya alırken işbirliği yapma,
okulun ihtiyaçlarını gözetme ve kaynak oluşturma rollerini gerçekleştirmeye
çalıştıkları tespit edilmiştir.
Eğitim teknolojileri teknoloji liderliği davranışları okul yöneticileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |