Bu
araştırma yönetsel ve örgütsel süreçlerde önemli iki unsur olan değişim
yönetimi ve örgütsel güven arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerinedir. Araştırmanın
örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 20 ortaokulda görev
yapmakta olan 417 öğretmen oluşturmaktadır. Ortaokullarda öğretmen algılarına
göre yöneticilerin değişim yönetimi yeterliliklerini ölçmek amacıyla Taş (2009)
tarafından geliştirilen “Değişim Yönetimi Davranış Ölçeği” ile öğretmenlerin
örgütsel güven düzeyini ölçmek için Hoy ve Tschannen Moran tarafından
geliştirilmiş olan güven ölçeğinden (Trust Scale) faydalanılarak Yılmaz (2006)
tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanan, güven ölçeği kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin değişim yönetimi
yeterliliklerine ilişkin algıları ile yöneticiye güven alt boyutu arasında,
meslektaşa güven alt boyutu arasında ve paydaşlara güven alt boyutu ile
arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler olduğu görülmektedir.
Ayrıca yapılan basit doğrusal
regresyon analiz sonucunda ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin
değişim yönetimi yeterliliklerine ilişkin algılarının okul yöneticisine yönelik
güven ile düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur. Buna
göre ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin değişim yönetimi
yeterliliklerine ilişkin algıları yöneticiye duyulan güvenin % 8’ini
açıklamaktadır. Bu sonuçtan da şunu çıkarabiliriz ki örgütsel kavramın
oluşmasında, yöneticinin değişimi yönetme yeterliliklerini açıklamada tek
başına yeterli olmadığı söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 50 |