21. yüzyılda öğrencilerden eleştirel düşünebilme,
problem çözebilme, analiz ve sentez yapabilme, işbirlikçi çalışabilme,
yenilikçi ve üretken olabilme, doğru ve güncel bilgiye kolay erişebilme gibi
temel beceriler beklenmektedir. 21. yüzyıl öğrencilerinden beklenilen
becerilerin kazanılmasında bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerde istendik davranış değişikliği oluşturma
sürecinde önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin algoritmik düşünme ve
karşılaşılan problemlerin çözümü becerilerini kazandırma programlama dersinin
temel özelliklerden biridir. Bu araştırmanın amacı, programlama dili
öğretiminde Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılım geliştirme ortamını kullanarak, bu
ortamın öğrencilerin problem çözme becerileri düzeyleri üzerindeki etkisini
ortaya çıkarmaktır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Samsun ilinde bulunan ve Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılım
ile kodlama eğitimi almış 5. sınıfta okuyan 35 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada özel yetenekli
öğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasında problem çözme becerilerindeki
değişimi ortaya çıkarmak için Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından
geliştirilen “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri “ kullanılmıştır.
Araştırmada nicel veri toplama aracı ile elde edilen veriler SPSS 22 istatistik
programı kullanılarak çözümlenmiş ve araştırmada yapılan tüm analizlerde
manidarlık düzeyi .05 kabul edilmiştir. Nicel verilerin incelenmesinde betimsel
istatistiklerin yanı sıra, T testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kodlama
eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin problem çözme becerilerinde olumlu etki
yarattığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 50 |