Okul öncesi dönemde çocuktan büyüdükçe temel
gereksinimlerini karşılaması beklenir. Bu dönemde çocuğa sağlanan öz bakım
becerilerini destekleme uygulamaları önemli bir yer tutar. Bu becerilerin
kazanılmasında ebeveynlere özellikle de annelere önemli rol ve sorumluluklar
düşer. Çalışmanın amacı, çocukların ve anne-babaların sahip oldukları
koşulların (çocuğun cinsiyeti, yaşı, okula devam etme süresi, devam ettiği okul
türü, annenin yaşı, öğrenim durumu, çalışma durumu, babanın yaşı, öğrenim
durumu ve ailenin sosyo-ekonomik durumu) annelerin çocukların öz bakım
becerilerini destekleme uygulamalarında anlamlı bir fark yaratıp yaratmadığını
ortaya koymaktır. Araştırma nicel araştırma desenlerinden genel tarama
modelindedir. Araştırma örneklemini Muğla ili merkez ilçelerinde resmi ve özel
okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 330 çocuğun annesi oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Genel Bilgi Formu ve Öz bakım
Becerilerinde Ebeveyn Desteği Envanteri (ÖBEDE) kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, çocukların yaşları ve okula devam etme süreleri arttıkça annelerin
öz bakım becerilerini destekleme uygulamalarının arttığı ve çocuğu özel okul
öncesi eğitim kurumuna devam eden anneler lehine anlamlı bir fark olduğu
saptanmıştır. Diğer değişkenlerle annelerin çocuklarının öz bakım becerilerini
destekleme uygulamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırma
bulguları ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |