Bu çalışmanın amacı Yaşam Temelli Fen Eğitiminin
ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin çevre bilinçlerinin gelişimine etkisini
incelemektir. Bu amaçla fizik, kimya ve biyoloji alanlarında seçilen “Isı ve
Sıcaklık, İnsan ve Çevre İlişkisi, Basit Bir Elektrik Devresinde Lamba
Parlaklığını Etkileyen Değişkenler” konularıyla ilgili Yaşam Temelli Fen
Eğitimi Kapsamında etkinlikler geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Çalışma grubunu,
Ankara ilinde uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş bir ortaokulun iki farklı 5.
sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada,
veriler hazır bir ölçek olan “Çevre
Bilinci Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiş ve
sonuçlar ortalama, standart sapma, tablo ve grafikle gösterim olarak
sunulmuştur. Gruplar arasında denkliğin sağlanması için ön test puanlarına
bağımsız gruplar t-testi yapılmıştır. Çevre bilinci ölçeği puanları ön test-son
test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olup olmadığına bağımlı
gruplar t-testi ve ANCOVA ile bakılmıştır. Sonuçlar, kullanılan yöntemin öğrencilerin çevre bilinci
düzeyini arttırdığını göstermiştir. Çalışmanın sonunda yaşam temelli fen
eğitimi etkinliklerini geliştirebilmeye yönelik olarak yapılacak alternatif
etkinlik ve uygulamalara ilişkin öneriler sunulmuştur.
Yaşam temelli fen eğitimi Fen öğretimi Çevre bilinci Çevre dostu davranış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 57 |