Özet: Bu çalışmada, Türk mimari eserlerindeki desenlerin geometri öğretiminde kullanılabilirliğine yönelik ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışma 62 ortaokul matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan görüş formu aracılığıyla toplanmıştır. Bu formda öğretmenlerin demografik özelliklerini, desenleri geometri kazanımları ile ilişkilendirmelerini ve bu desenlerin geometri öğretiminde kullanılabilirliğine ilişkin görüşlerini öğrenmeye yönelik sorulara yer verilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin Türk mimarisinde kullanılan beş farklı deseni ortaokul geometri kazanımları ile yüksek oranda ilişkilendirdikleri saptanmıştır. Bu desenlerin geometri öğretiminde kullanılmasının öğrencilere duyuşsal, bilişsel, farkındalık ve günlük hayata ilişkin olumlu etki edebileceği yönünde bildirilen görüşlerin yanında olası güçlüklere de dikkat çekildiği görülmüştür.
Anahtar sözcükler: Türk mimari eserlerindeki desenler, geometri öğretimi, ortaokul matematik öğretmenleri
Türk mimari eserlerdeki desenler geometri öğretimi ortaokul matematik öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 58 |