Bu çalışmanın amacı “İlkokul Öğretmenleri için Çevrim İçi Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” geliştirmektir. Bu doğrultuda “İlkokulda Çevrimiçi Ders Sürecinde Sınıf Yönetimi Becerileri” ölçeğinin faktör yapısı için beş farklı model kurulmuş ve her bir model Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilerek en iyi modelin ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır. Çalışmanın verileri 2021 yılı yaz döneminde Antalya ili Aksu, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa ve Serik ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 352 öğretmenden toplanmıştır. Ölçeğe ait madde havuzu 59 maddeden oluşmaktadır. Maddeleri değerlendirmek için Sınıf Yönetimi, Ölçme ve Değerlendirme ve Sınıf Eğitimi alanlarından 6 uzmanın ve 4 öğretmenin görüşleri alınmıştır. Uzmanlardan gelen dönütler neticesinde bazı maddeler düzeltilmiş; bazıları ise ölçekten çıkarılmıştır. Başlangıçta 59 maddeden oluşan madde havuzu, bu işlemler sonrasında 38 maddeye düşmüştür. Ölçeğin geçerliğini test etmek amacıyla DFA kullanılmış; güvenirliği için Cronbach Alfa değeri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, Bi-faktör yapıya ait model, diğer dört modele kıyasla daha yüksek düzeyde uyum göstermiştir.
The aim of this study is to develop a "Scale of Online Classroom Management Skills for Primary School Teachers". Within this scope, five different models were established for the factor structure of the scale of "Classroom Management Skills in Synchronized Lesson in Primary School" and each model was tested with Confirmatory Factor Analysis (CFA) to find the best model. The data of the study were collected from 352 teachers working in primary schools in Aksu, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa and Serik Antalya province in the fall semester of the 2020-2021 academic year. The item pool of the scale consists of 59 items. In order to evaluate the items, the opinions of 6 experts and 4 teachers from the fields of Classroom Management, Assessment and Evaluation and Classroom Education were taken. As a result of the feedback from the experts, some items were corrected and some were excluded from the scale. The item pool, which consisted of 59 items at the beginning, decreased to 38 items after these processes. CFA was used to provide statistical evidence for the validity of the scale. Cronbach Alpha value was calculated to test the reliability of the scale. As a result, the model of the Bi-factor structure showed a higher level of agreement compared to the other four models.
Primary School Scale Development Classroom Management Distance Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 61 |