Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKULDA ÇEVRİMİÇİ DERS SÜRECİNDE SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Sayı: 61, 350 - 366, 09.02.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı “İlkokul Öğretmenleri için Çevrim İçi Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” geliştirmektir. Bu doğrultuda “İlkokulda Çevrimiçi Ders Sürecinde Sınıf Yönetimi Becerileri” ölçeğinin faktör yapısı için beş farklı model kurulmuş ve her bir model Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilerek en iyi modelin ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır. Çalışmanın verileri 2021 yılı yaz döneminde Antalya ili Aksu, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa ve Serik ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 352 öğretmenden toplanmıştır. Ölçeğe ait madde havuzu 59 maddeden oluşmaktadır. Maddeleri değerlendirmek için Sınıf Yönetimi, Ölçme ve Değerlendirme ve Sınıf Eğitimi alanlarından 6 uzmanın ve 4 öğretmenin görüşleri alınmıştır. Uzmanlardan gelen dönütler neticesinde bazı maddeler düzeltilmiş; bazıları ise ölçekten çıkarılmıştır. Başlangıçta 59 maddeden oluşan madde havuzu, bu işlemler sonrasında 38 maddeye düşmüştür. Ölçeğin geçerliğini test etmek amacıyla DFA kullanılmış; güvenirliği için Cronbach Alfa değeri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, Bi-faktör yapıya ait model, diğer dört modele kıyasla daha yüksek düzeyde uyum göstermiştir.

Kaynakça

  • Ali, M. I., & Alam, A. (2020). Adoption, Use, and Impact of Technology in Open and Distance Learning. Studies in Indian Place Names, 40(3), 417-426.
  • Amin, M., & Piaralal, S. K. (2020). Antecedents and outcomes of service recovery satisfaction: perspectives on open and distance learning in Malaysia. International Journal of Business Innovation and Research, 21(1), 56-78.
  • Christopher, D. (2014). The successful virtual classroom : How to design and facilitate interactive and engaging live online learning. New York, NY: Amacom.
  • Çubukçu, Z , Girmen, P . (2008). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri . Bilig, (44) ,123-142 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/bilig/issue/25368/267752
  • Duran, N., Önal, A. ve C. Kurtuluş (2006). E-Öğrenme Ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim. http://ab.org.tr/ab06/bildiri/165.pdf
  • Evertson, C. M., Emmer, E. T., & Worsham, M. E. (2003). Classroom management for secondary teachers. Allyn and Bacon.
  • Flores-Kanter, P. E., Dominguez-Lara, S., Trógolo, M. A., & Medrano, L. A. (2018). Best practices in the use of bifactor models: Conceptual grounds, fit indices and complementary indicators. Revista Evaluar, 18(3), 44-48. Retrieved March 15, 2019 from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revaluar
  • Geray,C. (1978). Halk Eğitimi, Ankara: A.Ü. EBF Yayın No:73.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M. (2008). Structural equation modeling: quidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60.
  • Hu, L.T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55. http:l/doi.org/10.1080/10705519909540118
  • Hasan, N., & Singhal, V. (2020). Emergence of Mobile Learning: Future for Distance Learning. Our Heritage, 68(1), 9476-9480.
  • Johnson, A. (2020). Online teaching with ZOOM: A guide for teaching and learning with videoconference platforms. Aaron Johnson.
  • Jones, V.; Jones, L. (2004), Comprehensive Classroom Management. Creating Communities of Support and Solving Problems. (Seventh Edıtıon). Pearson.
  • Jöreskog, K., & Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structural equation modeling with the SIMPLIS command language. Chicago, IL: Scientific Software International Inc.
  • Kline, B.R. (2005). Principles and practice of structural modeling. New York-London: The Guilford Press.
  • Livatyalı, H. (2004), “Zaman Yönetimi ve Okul” Sınıf Yönetimi Konya:Eğitim Kitabevi.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H., (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research - Online, 8(2), 23-74.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2001). Using multivariate statistics. New York: Allyn &Bacon Inc.
  • Tabancalı, E. (2007). Sınıf ortamının fiziksel özellikleri. İçinde: H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi (61-80). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Zheng, C., (2013). Examination of te Parameter Estimate Bias When Violating the Orthogonality Assumption of the Bifactor Model. Ph.D, The University of Kansas, the Department of Psychology and Research in Education.

A STUDY ABOUT DEVELOPMENT OF CLASSROOM MANAGEMENT SKILLS SCALE IN THE PROCESS OF ONLINE COURSE IN PRIMARY SCHOOL

Yıl 2022, Sayı: 61, 350 - 366, 09.02.2022

Öz

The aim of this study is to develop a "Scale of Online Classroom Management Skills for Primary School Teachers". Within this scope, five different models were established for the factor structure of the scale of "Classroom Management Skills in Synchronized Lesson in Primary School" and each model was tested with Confirmatory Factor Analysis (CFA) to find the best model. The data of the study were collected from 352 teachers working in primary schools in Aksu, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa and Serik Antalya province in the fall semester of the 2020-2021 academic year. The item pool of the scale consists of 59 items. In order to evaluate the items, the opinions of 6 experts and 4 teachers from the fields of Classroom Management, Assessment and Evaluation and Classroom Education were taken. As a result of the feedback from the experts, some items were corrected and some were excluded from the scale. The item pool, which consisted of 59 items at the beginning, decreased to 38 items after these processes. CFA was used to provide statistical evidence for the validity of the scale. Cronbach Alpha value was calculated to test the reliability of the scale. As a result, the model of the Bi-factor structure showed a higher level of agreement compared to the other four models.

Kaynakça

  • Ali, M. I., & Alam, A. (2020). Adoption, Use, and Impact of Technology in Open and Distance Learning. Studies in Indian Place Names, 40(3), 417-426.
  • Amin, M., & Piaralal, S. K. (2020). Antecedents and outcomes of service recovery satisfaction: perspectives on open and distance learning in Malaysia. International Journal of Business Innovation and Research, 21(1), 56-78.
  • Christopher, D. (2014). The successful virtual classroom : How to design and facilitate interactive and engaging live online learning. New York, NY: Amacom.
  • Çubukçu, Z , Girmen, P . (2008). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri . Bilig, (44) ,123-142 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/bilig/issue/25368/267752
  • Duran, N., Önal, A. ve C. Kurtuluş (2006). E-Öğrenme Ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim. http://ab.org.tr/ab06/bildiri/165.pdf
  • Evertson, C. M., Emmer, E. T., & Worsham, M. E. (2003). Classroom management for secondary teachers. Allyn and Bacon.
  • Flores-Kanter, P. E., Dominguez-Lara, S., Trógolo, M. A., & Medrano, L. A. (2018). Best practices in the use of bifactor models: Conceptual grounds, fit indices and complementary indicators. Revista Evaluar, 18(3), 44-48. Retrieved March 15, 2019 from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revaluar
  • Geray,C. (1978). Halk Eğitimi, Ankara: A.Ü. EBF Yayın No:73.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M. (2008). Structural equation modeling: quidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60.
  • Hu, L.T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55. http:l/doi.org/10.1080/10705519909540118
  • Hasan, N., & Singhal, V. (2020). Emergence of Mobile Learning: Future for Distance Learning. Our Heritage, 68(1), 9476-9480.
  • Johnson, A. (2020). Online teaching with ZOOM: A guide for teaching and learning with videoconference platforms. Aaron Johnson.
  • Jones, V.; Jones, L. (2004), Comprehensive Classroom Management. Creating Communities of Support and Solving Problems. (Seventh Edıtıon). Pearson.
  • Jöreskog, K., & Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structural equation modeling with the SIMPLIS command language. Chicago, IL: Scientific Software International Inc.
  • Kline, B.R. (2005). Principles and practice of structural modeling. New York-London: The Guilford Press.
  • Livatyalı, H. (2004), “Zaman Yönetimi ve Okul” Sınıf Yönetimi Konya:Eğitim Kitabevi.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H., (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research - Online, 8(2), 23-74.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2001). Using multivariate statistics. New York: Allyn &Bacon Inc.
  • Tabancalı, E. (2007). Sınıf ortamının fiziksel özellikleri. İçinde: H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi (61-80). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Zheng, C., (2013). Examination of te Parameter Estimate Bias When Violating the Orthogonality Assumption of the Bifactor Model. Ph.D, The University of Kansas, the Department of Psychology and Research in Education.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Okay Işlak 0000-0003-1792-0180

Ramazan Gök 0000-0002-5432-8971

Erken Görünüm Tarihi 24 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 9 Şubat 2022
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 61

Kaynak Göster

APA Işlak, O., & Gök, R. (2022). İLKOKULDA ÇEVRİMİÇİ DERS SÜRECİNDE SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(61), 350-366.