Araştırmada 21. yüzyılın beraberinde getirdiği teknolojik gelişmeler ve tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi ile birlikte uygulanan uzaktan eğitim sürecinde öğretmenler üzerinde yapılan çalışmaların genel bir durumunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırılan konunun derinlemesine ortaya konulabilmesi için doküman incelemesi kullanılmıştır. Analizler gerçekleştirilirken 2020-2021 yılları arasında yer alan Türk araştırmacılar tarafından, Türkçe olarak yazılmış, anahtar kelimelerinde “Uzaktan Eğitim”, “COVID-19”, “Öğretmenler”, “Açık ve uzaktan öğrenme” terimleri olan 28 makale araştırma kapsamında incelenmiştir. Çalışmalar seçilirken Google Akademik ve çeşitli akademik veri tabanlarından (DergiPark, Sobiad) yararlanılmıştır. Buna ek olarak çalışmalar seçilirken tez veya bildiri incelenmemiş sadece makaleler inceleme kapsamına alınmıştır. Yapılan çalışmalara ilişkin örneklem dağılımı, yapılma amaçları, kullanılan yöntem, veri toplama araçları, çalışmaların bulguları tablolar halinde ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda, yapılan çalışmaların öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştığı sorunları belirlemeye yönelik olarak hazırlandığı tespit edilmiştir. Örneklem açısından incelendiğinde genelde ortaokul seviyesinde ders veren öğretmenler üzerinde çalışıldığı ve yapılan çalışmalarda çoğunlukla nitel araştırma yöntemleri tercih edilmektedir. Çalışmalardan elde edilen bulgulara göre, uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin en çok sistemsel ve altyapı sorunları yaşadıkları görülmektedir. Bunlara ek olarak öğretmen, öğrenci ve veli boyutlarında da sorunların olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadıkları sorunlara dikkat çekerek ileride bu konu üzerinde çalışacak araştırmacılara yön verecek önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 62 |